به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 512
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 4,572
بازدید ماه: 70,645
بازدید کل: 23,732,456
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
79 - آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا : اشراف FBI به همه اطلاعات روحی و جسمی مردم ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا :  79
اشراف FBI به همه اطلاعات روحی و جسمی مردم  
  ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
جنگ‌های استقلال آمریکا
 
اشراف FBI به همه اطلاعات روحی و جسمی مردم
 
 
نویسنده: دکتر جان‌دبلیو. وایتهد
مترجم: دکتر احمد دوست‌محمدی
همان‌طور که قبلاً اشاره شد سامانه تشخیص چهره تعیین هویت نسل آینده1 اف‌بی‌آی که قادر به بارگذاری 55000 تصویر در روز است و روزانه ده‌ها هزار مورد جست‌وجوی عکس‌ها را انجام می‌دهد از روی پایگاه داده‌های جاری اف‌بی‌آی بیش از 100 میلیون اثر انگشت جمع‌آوری می‌کند که مجموعه‌ای از داده‌های زیست‌سنجی، از جمله آثار کف دست، اسکن‌های عنبیه و داده‌های تشخیص چهره را شامل خواهد شد.
این پایگاه داده‌ها اطلاعات تعیین هویت و اطلاعات زندگی‌نامه نوشتی مانند نام، نشانی منزل، شماره کارت شناسایی، وضع مهاجرت، سن و نژاد را به هم ربط می‌دهد. این اطلاعات با ادارات فدرال و بیش از 18000 اداره اجرای قانون محلی و ایالتی به اشتراک گذاشته می‌شوند. شاید از همه نگران‌کننده‌تر این است که این پایگاه داده‌ها دربرگیرنده تصاویر چهره‌های مجرمان محکوم شده در کنار غیرمجرم‌ها است. این تصاویر ظاهرا از عکس‌های گرفته شده در خلال بررسی سابقه شغلی، جمع‌آوری می‌شوند. با وجود این، گرفتن تصاویر چهره از عکس‌های بررسی سابقه شغلی، پست‌های فیسبوک، یا گواهینامه رانندگی متوقف نمی‌شود. عکس‌های دیجیتالی از چهره شما همچنین توسط دوربین‌های بی‌شمار - البته همگی بدون مجوز جست‌وجو- که همه جا در حال سبز شدن است، گرفته می‌شوند. طبق گفته استفن موریس،2 مدیر بخش خدمات قضایی جنایی اف‌بی‌آی توانایی استفاده از تصاویر چهره از دوربین‌های دیده‌بانی و سایر وسایل دیجیتال کلید توسعه یک تشخیص چهره فراگیر پایگاه داده‌های حکومت خواهد بود.
هر کسی به این‌اندازه مشتاق ظهور فناوری تشخیص چهره نیست. دکتر ژوزف جی‌آتیک،3 یک محقق پیشتاز و صاحبکار اقتصادی در زمینه سامانه‌های زیست‌سنجی و تشخیص چهره، به طور خاص نگران احتمال سوءاستفاده از فناوری تشخیص چهره است. آتیک آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که در آن شرکت‌های قدرتمند و ادارات حکومتی، از تشخیص چهره به منظور ایجاد یک جامعه دیده‌بانی جمعی استفاده کرده، «اساساً» همه را از ناشناخته ماندن محروم ساخته و رفتار عادی مردم در خارج از خانه‌های خود را سرکوب می‌کند.
نقشه‌برداری از بدن شما
چنان‌که گرفتن اثر انگشت یا تصاویر چهره شما خیلی بد نبودند، سامانه ترکیبی شاخص دی‌اِن‌اِی،4 دی‌ان‌ای شما را در پرونده نگهداری می‌کند. این سامانه شرح حال‌های مختصر ژنتیکی را در سطوح محلی، ایالتی و ملی، فهرست‌برداری کرده و اف‌بی‌آی این داده‌ها را با پلیس و کارگزاران حکومتی در سراسر کشور به اشتراک می‌گذارد.
البته برنامه زیست‌سنجی اف‌بی‌آی از برخی کمک‌های قانع‌کننده از سوی دادگاه‌ها برخوردار بوده است. در واقع طی حکمی در 2013 دیوان عالی ایالات متحده در پرونده حقوقی مریلند وی. کینگ،5 اعتقاد داشت که گرفتن اجباری نمونه‌های دی‌ان‌ای توسط پلیس از کسانی که به خاطر به اصطلاح جرائم جدی «دستگیر» (نه محکوم) شده‌اند، نقض متمم چهارم قانون اساسی نیست. این کار با استفاده از گوش‌پاک‌کن برای گرفتن نمونه‌های بزاق دهان از مظنونین انجام می‌شود. همان‌طور که قاضی آنتونین اسکالیا6 که در این پرونده مخالف بود، هشدار می‌دهد: «هیچ در این باره اشتباه نکنید: به عنوان یکی از پیامدهای کاملاً قابل پیش‌بینی تصمیم امروز، چنان‌که هر آینه به درستی یا به خطا، و به هر دلیلی دستگیر شوید، دی‌ان‌ای شما می‌تواند گرفته شود و وارد پایگاه داده‌های ملی دی‌ان‌ای ‌شود.» چنانچه به عنوان مثال شما به خاطر رها کردن سگ در یک بوستان دستگیر شوید، می‌توان شما را مجبور کرد که نمونه دی‌ان‌ای خود را بدهید.
در واقع در حالی که حکومت‌های ایالتی و فدرال از پیش نمونه‌های دی‌ان‌ای از افراد دستگیر شده به خاطر جرم‌های «جدی» را جمع‌آوری می‌کنند، حرکتی به منظور جمع‌آوری دی‌‌ان‌ای از هر کسی که حتی متهم به خطایی است،‌ در جریان است. اف‌بی‌آی از پیش قریب دوازده میلیون شرح دی‌ان‌آی ثبت شده دارد. دست‌آخر پیش‌بینی می‌شود که پایگاه‌ داده‌های دی‌ان‌ایِ اف‌بی‌آی یک منبع ذخیره عظیم از اطلاعات ژنتیکی انسانی خواهد بود، به ویژه به خاطر این که اکنون قانون فدرال میلیون‌ها دلار به منظور تأمین مالی جمع‌آوری دی‌ان‌ای در اختیار ایالات قرار می‌دهد.
باید تأکید کرد که دی‌ان‌ای یک سامانه پیچیده نقشه‌برداری از انسان است. در واقع دی‌ان‌ای انسان، یک اینترنت زیست‌شناختی است که مقادیر حیرت‌انگیزی از اطلاعات را ذخیره می‌کند. آن قدر زیاد که برخی از دانشمندان اکنون می‌گویند این اطلاعات دست آخر قادر خواهد بود تنها با استفاده از دی‌ان‌ای، عکس‌های دقیق پلیسی مجرمان را خلق کند.
دی‌ان‌ای شما حتی نشان می‌دهد که چه کسی با چه کسی نسبت دارد. چیزی که آثار انگشت یا تصاویر چهره، نشان نمی‌دهند. ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا، کلرادو، ویرجینیا و تگزاس با به شمار آوردن این علم جزء مزیت خود، در حال به کارگیری روشی به نام «جست‌وجوی فامیلی» هستند که این امکان را به وجود می‌آورد تا شجره‌نامه شخص افراد شناسایی شود. روزنامه‌نگار پی‌بی‌اس۷،­ والری رأس8 می‌گوید، به این دلیل است که «ادارات اجرایی، وقتی نمونه یک صحنه جرم، صرفاً شامل یک تطابق محدود و ناقص است، به جست‌وجوی فامیلی روی می‌آورند. این تطابق محدود و ناقص می‌تواند پدر، برادر، پسر یا سایر خویشاوندان نزدیک شخصی که مأموران تحقیق» تلاش می‌کنند دستگیرش کنند را «به آنها نشان بدهد».
به یاد داشته باشید که اگر اف‌بی‌آی در کنار پلیس محلی، می‌توانند تاریخ ژنتیکی شما را مورد کندوکاو عمیق قرار دهند، همچنین متحمل است که برخی از اجداد دردساز یا بدنام شما را کشف کنند. در آینده شاید این کافی باشد که شما را تحت عنوان اقدام بازدارنده، مورد دیده‌بانی قرار دهند. همه چیز به کنار، به نظر می‌رسد کل نظام اجرایی با هدف شناسایی و تعقیب کسانی که «احتمال می‌رود» مرتکب جرم شوند قبل از این که تصوری از جرمی داشته باشند - چه رسد به اینکه فرصت انجام آن را داشته باشند- به سوی دستیابی به یک سامانه شناسایی پیش از ارتکاب جرم گام برمی‌دارد.
پانوشت‌ها:
1- Next Generation Identification
2- Stephen Morris
3- Dr. Joseph J. Atik
4- Combined DNA Index System
5- Maryland V. King
6- Justice Antonin Scalia
7- پی‌بی‌اس (Public Brodcasting Service)، یکی از سازمان‌های به ظاهر غیرانتفاعی در آمریکا است که برنامه‌های تلویزیونی آموزشی و فیلم و سریال عرضه می‌کند.
8- Valerie Ross