به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,660
بازدید دیروز: 2,942
بازدید هفته: 12,678
بازدید ماه: 78,751
بازدید کل: 23,740,561
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 7 May 2024
الثلاثاء ، ۲۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
35 - حماسه 9 دی‌ کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد برنامه‌های 9 دی در 1000 شهر ۱۴۰۱/۱۰/۰۷

رئیس ستاد یوم‌الله 9 دی: 

 حماسه 9 دی‌ کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد

برنامه‌های 9 دی در 1000 شهر با محوریت «جهاد تبیین» برگزار می‌شود 

۱۴۰۱/۱۰/۰۷

جزئیات برنامه‌های حماسه ۹ دی در تهران و سراسر کشور| برگزاری همایش بصیرتی با  نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم در مشهد | شهرآرانیوز

علی ‌محمد نائینی، رئیس‌ستاد یوم الله نهم دی در نشست خبری تشریح برنامه‌های مراسم‌های بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی، گفت: حماسه نهم دی‌ماه کارآمدی نظام دینی را در عبور از بحران‌ها نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند، این نظام قادر است با پشتوانه مردمی در مقابل آنها بایستد و اهداف خود را به‌پیش ببرد. به گزارش فارس، وی افزود: ریشه و خاستگاه جنگ ترکیبی امروز در فتنه ۱۳۸۸ است. آن فتنه و کاری که جریان فتنه انجام داد دشمن را برای فروپاشی از درون به طمع ‌انداخت. گرچه فتنه 1388 با حماسه تاریخی نهم دی مهار شد و نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی از آنچنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند چالش‌های بزرگی مانند فتنه 88 را مهار کند، اما به معنی پایان ماجرا نبود، چرا که با شکست راهبرد براندازی نرم در ماجرای فتنه 88، تشدید فشارها و تحریم‌ها برای شکست مقاومت مردم در دستور کار دشمن قرار گرفت، قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل در خردادماه 1389 با هدف تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ایران تصویب شد. نائینی تصریح کرد: صریحا وزیر خارجه آمریکا گفت هدف؛ در هم شکستن مقاومت مردم ایران با فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها است، فتنه ۸۸ امید به فروپاشی از درون را در غرب تقویت کرد. سران کشورهای غربی در خرداد سال بعد صریحا گفتند؛ باید بیش از این به جریان برانداز داخلی کمک می‌کردیم.
رئیس‌ستاد یوم‌الله نهم دی افزود:‌ فتنه ۸۸ چراغ سبزی به شورای امنیت سازمان ملل بود که در سال بعد با صدور قطعنامه‌ای، استفاده ایران را از نظام مالی بین‌المللی محروم ساخت. پیام فتنه ۸۸ به آمریکا، موثر بودن فشار‌ها بود. در همان تاریخ، مجلس نمایندگان آمریکا، شرکت‌هایی که با ایران معاملات تجاری دارند را تحریم کرد. دو سال بعد از فتنه، اتحادیه اروپا بانک مرکزی ایران را تحریم کرد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در بستن قرارداد نفتی با ایران منع کردند.
جلوگیری از شکل‌گیری ایران مقتدر رمز اصلی عملیات جنگ ترکیبی
وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از شکل‌گیری ایران مقتدر، رمز اصلی عملیات جنگ ترکیبی دشمنان علیه مردم ایران در شرارت‌های اخیر است.
نائینی بیان داشت: تبیین و آشکار‌سازی ماهیت دشمنان نظام اسلامی برای جوانان امروز و چرایی ایستادگی نظام اسلامی در برابر سلطه قدرت‌های استکباری واجب ضروری و قطعی امروز است.
رئیس ‌ستاد یوم‌الله نهم دی اظهار داشت: روند تحولات اخیر نشان داد که مقابله با جنگ ترکیبی دشمن مستلزم برنامه‌ریزی برای عملیات تهاجمی به دشمن است. ‏‏مدیریت فضای مجازی و رسانه‌های نوظهور و صیانت از آحاد مردم و به‌‌ویژه جوانان در برابر آسیب‌ها و چالش‌ها حداقل به میزانی که خود کشورهای غربی عمل می‌کنند باید به‌طور جدی در دستورکار قرار گیرد. ‏ ‏
وی درباره محورهای مورد تأکید در «جهاد تبیین»، گفت: تبیین ابعاد مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی به‌ویژه در جنگ ترکیبی اخیر دشمنان که باعث شد فتنه چهره واقعی خود را بیش از بیش آشکار ساخته و زمینه‌های خروش انقلابی ملت ایران را فراهم نماید، تبیین نقش فرهنگ عاشورا و عشق به اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در تعمیق و تحکیم روحیه ولایت مداری مردم ایران و ایجاد شور انقلابی در آنان برای حضور بهنگام و با بصیرت در صحنه دفاع از دین و حریم ولایت، توجه به راهبرد دشمن برای القای وجود شکاف درونی در نظام و دوقطبی کردن فضای کشور و تاکید بر اصل وحدت و انسجام داخلی روشنگری، تبیین نقش دولت‌های مداخله‌گر غربی در فتنه 1388 و حمایت آشکار آنان از سران و جریان فتنه به عنوان سردمداران جریان فتنه و تبیین و آشکار‌سازی نقش رسانه‌های خارجی، کانون‌های تفکر غربی و سفارت خانه‌های غربی درفتنه 88 از محورهای مورد تاکید است.
نائینی تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ستادهای مردمی بزرگداشت یوم‌الله نهم دی را در سطح تمامی مراکز استان‌ و 1000 شهر سراسر کشور تشکیل داده است. برنامه‌های نهم دی امسال با شعار «نهم دی، میثاق مردم با رهبری، مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» در تمامی استان‌های کشور و بیش از 1000 شهر، و همزمان با برگزاری نماز با شکوه جمعه با نگاه «جهاد تبیین» برگزار خواهد شد.
وی گفت: برپایی مراسم‌های ویژه تبیینی و تحلیلی در مساجد محوری سراسر کشور و در تهران، در 100 مسجد محوری استان در ایام هفته بصیرت با عنوان «جهاد تبیین» با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود. جلسات روشنگری برای جامعه فرهنگیان به‌ویژه دانش‌آموزان سراسر کشور در هفته منتهی به نهم دی و از جمله این جلسات روزانه برای حدود 15000 دانش‌آموز تهرانی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.
رئیس ‌ستاد یوم الله نهم دی اظهار داشت: همچنین اجتماع 10000 نفری رهروان ولایت در حرم امام رحمهًْ‌الله‌علیه (15 دی‌ماه) را خواهیم داشت. تجمعات فرهنگیان و دانش‌آموزی نیز به همراه آیین سرود و پیاده‌روی 1000 نفری در مراکز هر استان در سراسر کشور هم برگزار خواهد شد.
برپایی بیش از 300 همایش در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور
نائینی تصریح کرد: برگزاری مسابقات ادبی میان دانش‌آموزان و برقراری نمایشگاه عکس و فیلم در ادارات آموزش و پرورش و در سطح مدارس متوسطه کشور، برپایی بیش از 300 همایش در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور اساتید و دانشجویان فرهیخته و ارائه مقالات و سخنرانی‌های روشنگرانه و برپایی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در اکثر دانشگاه‌های کشور در هفته منتهی به نهم دی و دهه مقاومت و بزرگداشت سردار حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی از ناشران در تولید آثار متنوع و انتشار کتاب‌های بصیرتی گفت: انتشار حدود 850 عنوان کتاب در موضوع جنگ ترکیبی دشمنان، جهاد تبیین و فتنه 88 و حماسه نهم دی، از جمله انتشار دائرهًْ‌المعارف 9 جلدی با موضوعات (فتنه‌شناسی، روایت رخدادها، کالبد شکافی، رفتارشناسی خواص، رفتارشناسی گروه‌های سیاسی، مدیریت رهبر معظم انقلاب در گذر از فتنه، آثار ماندگار، اسناد و آلبوم تصاویر) و برپایی نشست تخصصی با عنوان جنک ترکیبی برای آگاهی بخشی با ناشران و پدیدآورندگان از دیگر برنامه‌های این ایام است.
برقراری حلقه‌های معرفتی و روشنگری در بیش از 40000 پایگاه بسیج
رئیس‌ستاد یوم‌الله نهم دی بیان داشت: امسال شاهد برقراری حلقه‌های معرفتی و روشنگری در موضوع فتنه 88 و حماسه نهم دی توسط طلاب جوان، دانشجو و فرماندهان بسیجی در بیش از 40000 پایگاه بسیج و خیل نوجوانان و جوانان بسیجی بوده و هستیم.
نائینی تاکید کرد: در گرامیداشت نهم دی، همواره مراسم و برنامه‌های متنوعی شکل می‌گیرد اما در هر استان، مراسم محوری در روز هشتم یا نهم دی برگزار خواهد شد و در تهران روز پنجشنبه هشتم دی‌ماه، ساعت 14:30 دقیقه در میدان آئینی امام حسین علیه‌السلام با حضور مردم فهیم و لحظه‌شناس تهرانی برگزار خواهد شد.