عبدالحمید که هر هفته با سوژهای جدید سعی در تحریک احساسات جوانان دارد، اینبار در قسمتی از خطبههای آخرین نماز جمعه قانون اساسی را دچار ضعف دانست و برای بهائیها در ایران حق و حقوق قائل شد.
وی درباره بهائیان با طرح ادعاهایی برخلاف فقه اهل بزرگان اهل سنت مدعی شده است: «اگر در نسلهای گذشته مذاهبی مانند بهائیان هم مرتد شمرده میشوند، نباید این حکم را به نسل جدید تسری داد و در حق آنان تبعیض قائل شد.»
به گزارش فارس این در حالی است که علمای اهل سنت رسما درباره ارتداد بهائیت و بهائیان اعلام نظر کردهاند. «شیخ جادالحق علی جادالحق» از معروفترین شیوخ الازهر مصر در عبارتی صریح چنین میگوید: «بهائیت مذهب باطلی است که نهتنها اسلام را رد میکند، بلکه ارتباطی با مسیحیت و یهود ندارد. بهائیت گروهی است که تابع صهیونیسم بینالملل بوده و ماموریت دارد تا برنامههای تبهکارانه آن را در کشورهای اسلامی و عربی به اجرا درآورد؛ و دلیل آشکار آن، پذیرفتن حیفا بهعنوان قبله بهائیان است» (مرعشی، سید ملک محمد، بهائیتزدایی اهل سنت، ص۴۶، تهران، نشر راه نیکان، چاپ اول، ۱۳۸۹هش.)
رشیدرضا دیگر عالم شاخص اهل سنت نیز فرقههاى نوظهور و بدعتگذار ازجمله بابیت و بهائیت در ایران و قادیانیه/ احمدیه در هند، را با توجه به اظهارات و ادعاهاى رهبرانشان، فرقههایى خارج از اسلام، همه پیروان آنها را مرتد و عقایدشان را مضرتر از هر دین یا فرقه دیگرى براى اسلام اعلام مىکند. (تفسیرالقرآن، ج 9، ص 135؛ المنار، ج 7، ش 9، جمادىالاولى 1322، ص 353ـ355)
علمای اهل سنت در ایران نیز مخالف جریان بهائیت بوده و پیروان این جریان را منحرف میدانند. بهعنوان مثال ماموستا مامد کلشینژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه معتقد است «امروز دشمنان اسلام هر لحظه بهدنبال پرتاب تیرهای سهمگین خود به سمت جوانان هستند تا آنها را مسموم و دینگریز کرده و بهائیت و شیطانپرستی را جایگزین دین کنند.»
همچنین اظهارات این اظهارات عبدالحمید برخلاف امنیت ملی نیز هست. به گزارش تسنیم براساس اصل سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیتهای دینی شناخته میشوند؛ براساس اصل دوازدهم قانون اساسی نیز مذاهب اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل میباشند اما بهائیان در این چارچوب تعریف نمیشوند چراکه نه دین هستند و نه مذهب بلکه پیشینه تاریخی آنها ماهیت سیاسی و جاسوسیِ تشکیلاتی دارد.
سوت و کف معاندین و ضدانقلاب برای امام جمعه مسجد مکی!
در سوی دیگر اما اظهارات امام جمعه مسجد مکی به مذاق رسانههای ضدانقلاب خوش آمده و از روز جمعه نقل محافل آنها شده است.
بیبیسی فارسی، شبکه بهائی منوتو، رادیو فردا و از همه پرشورتر رسانه صهیونیستی سعودی اینترنشنال ضمن استقبال از سخنان عبدالحمید ساعتها روی آن تحلیل رفتند تا ثابت کنند حقوق بهائیت در ایران رعایت نمیشود.
دفاع از بهائیت براساس کدام منطق دینی سیاسی و ملی؟
گفتنی است بهائیت از ابتدای تأسیس کاملاً در راستای ضدیت با منافع ایران و مسلمانان کار کرده است. قرار گرفتن قبر حسینعلی بهاء رهبر این فرقه در عکا در فلسطین اشغالی و پیوند بهائیان با صهیونیستها مسئلهای است که از دیرباز آشکار بود؛ حتی در زمان جنگ 6روزه اعراب و اسرائیل در سال 1967، خیانت بهائیان به مسلمانان در حدی بود که جمال عبدالناصر رهبر فقید مصر در نطقی بهائیان را جاسوسان اسرائیل در جهان معرفی کرد.
خیانت آنها به ایران نیز در حدی بود که حتی در رژیم گذشته که برخی مقامات ارشد کشور بهائی بودند، در برخی گزارشهای ساواک بهصراحت از حزب و سازمانی سیاسی سخن گفته بود که ریشه در اسرائیل دارد و در ارتش کشور نفوذ کرده است و اینکه فرماندهان ارتش که باید حافظ تمامیت کشور باشند به سازمانی تعلق دارند که مدیران آن تابعیت کشور دیگری را دارند و در خاک دیگری استقرار دارند و به قدرت و دولت دیگری هم وابسته هستند!
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بهائیان که ماهیت جاسوسی و سیاسی آنها فاش شده بود، علیرغم غیرقانونی بودن و عدم مشروعیت براساس قانون اساسی، از توطئه علیه کشور چشمپوشی نکردند و 10 مردادماه امسال وزارت اطلاعات در اطلاعیهای اعلام کرد که اعضای هسته مرکزی حزب جاسوس بهائیت را بازداشت کردند که به نفع اسرائیل کار میکردند.
حال سؤال از آقای عبدالحمید این است؛ براساس کدام منطق دینی و کدام منطق سیاسی و ملی، در خطبههای خود به نفع بهائیت وارد عمل شده است؟