به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,071
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,071
بازدید ماه: 116,577
بازدید کل: 23,778,376
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۴ - آیت‌الله محمدی عراقی: جریان‌های انحرافی جلوی آشنایی جامعه با شخصیت علامه مصباح را گرفتند ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
آیت‌الله محمدی عراقی:
 جریان‌های انحرافی جلوی آشنایی جامعه با شخصیت علامه مصباح را گرفتند 
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

آیت‌الله محمود محمدی عراقی، رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم در دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی با عنوان «استاد فکر» که در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در دی ماه با مناسبت‌های گوناگونی مواجه شده‌ایم که همه این مناسبت‌ها، ایام الله‌هایی هستند که از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و برای همه درس‌آموز می‌باشند و یکی از این ایام‌ها، ایام درگذشت علامه مصباح یزدی است.
به گزارش رسا، وی در ادامه افزود: بهترین و مناسبترین آیه‌ای که درباره شخصیت و توصیف آیت‌الله مصباح یزدی می‌توان به آن اشاره کرد، آیه «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» است و می‌توان عامل اصلی موفقیت و ارتقای سطح روحی و معنوی آیت‌الله مصباح یزدی را صداقت وی در انجام امور دانست.
آیت‌الله محمدی عراقی بیان داشت: با هیچ کلام و زبانی نمی‌توانیم حق آیت‌الله مصباح یزدی را به زبان آورده و به‌جا ‌آوریم؛ چراکه وی برای ما حق حیات دارد؛ و آن حق، حق حیات معنوی بر عهده ما است.
رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم گفت: او در دهه‌های 40 و 50 قبل از انقلاب اسلامی که طوفان‌های سهمگین و اعتقادی از هر سوی ایران می‌وزید و افراد را نسبت به همه اصول، مبانی و اعتقادات مشتبه می‌ساخت، پناهگاه افراد بود و بسیاری از افراد با کمک او هدایت و راهنمایی می‌شدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آثار و برکاتی که آیت‌الله مصباح یزدی در جامعه ایران بر جای گذاشت، ابراز داشت: آیت‌الله مصباح یزدی آثار بسیار ارزشمندی از خود برجای گذاشته است و یکی از نعمت‌های بزرگ در بین ما وجود افرادی همچون آیت‌الله مصباح یزدی است که خداوند نعمت خود را بر ما تمام کرده است.
آیت‌الله محمدی عراقی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی در بین همه ستاره‌های درخشان انقلاب اسلامی رنگ و بو و جاذبه خاصی داشت و در دانش علمی در هر حوزه‌ای از علوم انسانی و اسلامی ممتاز دوران بود و در بسیاری از جهات کم‌نظیر و در برخی از جهات نیز بی‌نظیر بود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی در علوم قرآنی صاحب مکتب بود؛ مکتبی که امروزه به وضوح کمبود چنین مکتب‌هایی در حوزه‌های علمیه احساس شده و واقعا کم می‌باشد؛ مکتبی که بتواند گره‌گشا، راهگشا و با ثمر باشد.
وی افزود: آیت‌الله مصباح یزدی در تربیت نفوس مستعده روانشناس ماهری بوده و تبحر خاصی در این زمینه‌ها داشت و متناسب با گرفتاری‌های روحی افراد، نسخه‌های شفابخش تجویز می‌کرد.
آیت‌الله محمدی عراقی در پایان با اشاره به اهتمام آیت‌الله مصباح یزدی به ترویج علوم انسانی، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی با توجه به اهمیتی که به علوم انسانی می‌داد، بیشترین فرصت خود را در این راه گذاشت و جفای بزرگی که جریان‌های انحرافی در حق آیت‌الله مصباح یزدی مرتکب شدند، این بود که نگذاشتند شخصیت و منزلت او به جامعه دانشجویی و برخی از افراد جامعه ‌شناسانده شود.