به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,092
بازدید دیروز: 6,132
بازدید هفته: 2,092
بازدید ماه: 92,955
بازدید کل: 23,754,760
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 11 May 2024
السبت ، ۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۴۵۲ - روزی که از جای جای حسینیه امام خمینی(ره) گاه صدای ‌گریه و گاه صدای خنده کودکان به گوش می‌رسید ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

روزی که از جای جای حسینیه امام خمینی(ره)

گاه صدای ‌گریه و گاه صدای خنده کودکان به گوش می‌رسید 

    ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

قولی که محقق شد؛ توصیه‌های رهبر انقلاب به مادران امروز و فردا - ایرنادر دیدار بانوان با رهبر انقلاب چه گذشت؟ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان  | Mehr News Agency
 
رهبر انقلاب سال گذشته قول برگزاری دیداری اختصاصی با بانوان را دادند و فرمودند:
«باید یک روزی را برای دیدار خانم‌ها هم ان‌شاءالله معیّن کنیم» و دیروز برای این دیدار معین شد.
به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب سال گذشته، در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که به رسم هر سال با برگزاری دیدار با مداحان اهل بیت علیهم‌السلام صورت می‌گرفت، قول برگزاری دیداری اختصاصی با بانوان را دادند و فرمودند: «بانوان محترم از ما گلایه می‌کنند که این روز را باید به بانوان اختصاص می‌دادیم؛ حق هم با آنها است، منتها این جلسه، جلسه‌ ریشه‌دار و سابقه‌داری است و نمی‌شود این جلسه را دست‌کم گرفت؛ باید یک روزی را برای دیدار خانم‌ها هم ان‌شاءالله معیّن کنیم.»
روز سه‌شنبه ۱۴دی‌ماه برای این دیدار معین شد؛ حسینیه حضرت امام خمینی(ره) در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، میزبان جمعی از بانوان منتخب سراسر کشور بود. زنانی که از هر قشر و هر شهری در این دیدار حضور پیدا کرده بودند.
مثل همیشه اولین چیزی که در مراسمات دیدار با رهبری توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند، عبارت نصب شده بالای محل سخنرانی رهبر انقلاب است که این بار با حدیثی از حضرت امام صادق‌(ع) خودنمایی می‌کرد؛ «أکثَرُ الخَیرِ فِی‌ النِّساء» «بیشتر خوبی‌ها در زنان است.»
جلسه با قرائت قرآن توسط آقای کریم منصوری، از قاریان برجسته کشور آغاز شد و با سرودی از دختران نوجوان ادامه پیدا کرد؛ سرودی که متن و شعرش تحسین رهبر انقلاب را در پی داشت.
در ادامه دیدار، زنان از اقشار مختلف و هرکدام به زبان خود، به بیان دغدغه‌ها و مطالبات خود پرداختند. 
بیان این دغدغه‌ها در حالی بود که از جای جای حسینیه حضرت امام خمینی(ره) گاه صدای ‌گریه و گاه صدای خنده کودکان به گوش می‌رسید.
رهبر انقلاب، پس از شنیدن درددل‌های نمایندگان بانوان، از نکاتشان استقبال کردند و از آنها خواستند که مطالب خود را برای تدبیر بیشتر، در قالب نوشته به ایشان بدهند.
ایشان در ادامه در تبیین نقش زن در خانواده، زن را به گلی و عطر خوشبو و هوای تنفس در فضای خانه تشبیه کردند و گفتند: چنانچه زن در خانه داوطلبانه مایل به انجام کار باشد، اشکالی ندارد اما به تصریح روایات، زن در خانه همچون یک کارگر نیست که دیگران بتوانند او را به انجام کار وادار کنند.
رهبر انقلاب در برشمردن خصوصیات نقش مادریِ زن، گفتند: در نقش مادری، زن صاحب حق حیات است چرا که فرزندان خود را متولد می‌کند و با عشقی بی‌بدیل آنها را پرورش می‌دهد، ضمن اینکه مادران بیش از همه عامل انتقال عناصر هویت ملی و افشاننده بذرهای ایمان و اخلاق در فرزندان هستند.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای با تأکید بر اینکه خانواده بدون حضور و احساس تکلیف زن قابل اداره شدن نیست و برخی گره‌ها جز با سرانگشت ظریف زن باز نمی‌شود، افزودند: همچنان‌که هیچ زنی در تقدم حفظ جان فرزندش با فلان کار اداری، تردید ندارد در اهمیت تربیت اخلاقی و ایمانی فرزند نیز تردیدی نیست و چنان‌که زن ناگزیر از انتخاب یکی از دو عرصه باشد، خانواده مهم‌تر است.