به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,664
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 35,266
بازدید ماه: 56,236
بازدید کل: 23,718,056
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۶۷ - آیت‌الله فاضل لنکرانی : عزت حاج قاسم حاصل اخلاص، تبعیت و توجه خاص به اسلام، مرجعیت و ولایت فقیه بود؛ ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
آیت‌الله فاضل لنکرانی :
عزت حاج قاسم حاصل اخلاص، تبعیت و توجه خاص به اسلام،
مرجعیت و ولایت فقیه بود؛
نگاه ما به نظام اسلامی باید همان نگاه شهید سلیمانی باشد
   ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
مکتب سلیمانی به معنای اسلام اهل بیتی و ولایی است
وی که در آئین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در سالن اجتماعات امام‌زاده شاه سیدعلی‌(ع) قم سخن می‌گفت با بیان اینکه در قرآن 2 بار آیه؛ وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ آمده است اظهار داشت: بر اساس این آیه مؤمنین و مسلمانان بر کفار اعلا و برتر هستند و مسلمان وظیفه دارد برای تحقق این آیه و دستیابی به برتری در همه شئون از جمله عرصه علمی و نظامی و فرهنگی و سیاسی و... اقدام کند و شهید سلیمانی این پیام دین خدا را به درستی درک کرده بود. 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره توجه خاص شهید سلیمانی به اهل بیت و اخلاص و ارادت خاص به حضرت زهرا سلام الله علیه و اعتقاد به اصل اسلام و مکتب اهل بیت و روحانیت و مرجعیت و ولایت فقیه گفت:  اینها عامل عزت خدادادی شهید حاج قاسم بود اما آنچه که این شهید عزیز را متمایز و برجسته کرد این بود که ایشان فهمی دقیق از دین به‌دست آورده بود و این فهم دقیق از دین موجب شد که آن مرد بزرگ آن‌گونه عاشق شود و در میدان‌های بسیار سخت حضور یابد و همه عمرش را در مجاهدت سپری کند و در نهایت به فوز عظیم شهادت برسد و آن فهم همان‌طوری که عرض شد این بود که مسلمانان باید در شئون جا دست برتر را داشته باشند و اسلام و مسلمین در اوج قرار گیرند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز جامعه ما نیازمند این نگاه شهید سلیمانی است و این نگاه باید در میان مردم عادی تا دانشگاهیان و حوزویان و تمام اقشار دیگر ترویج و تعمیم داده شود زیرا بر اساس این نگاه کفار نباید بر مسلمانان مسلط شوند و بر مسلمانان ریاست کنند. 
وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان همواره در پی برتری جویی و علو خود بر مردم بوده و هستند و در عصر ما به قول خودشان در پی ایجاد خاورمیانه مورد نظر خود بودند که با این توطئه مسلمانان ذلیل و خوار و برده اسرائیل و آمریکا بشوند افزود: اینکه برخی می‌گویند مسئله فلسطین و سوریه و لبنان و عراق و... به ما چه ربطی دارد؟ دین و فقه اسلام و قرآن را نفهمیده‌اند.
آیت‌الله لنکرانی با انتقاد از برخی روشنفکرنماها که می‌گویند ما فقط زمانی باید با دشمن وارد جنگ شویم که به ما حمله کند و تا وقتی دشمن حمله نکرده ما مسئولیتی نداریم، گفت: اینها از قرآن و فقه اسلام به دور هستند زیرا تعداد آیات جهاد ابتدایی از تعداد آیات نماز و زکات بیشتر است و لذا اسلام نمی‌گوید مسئله فلسطین و لبنان و عراق و سوریه و سایر بلاد مسلمان به ما ربطی ندارد. هرجا اسلام و مسلمین در خطر باشند باید حضور پیدا کرد و به مقابله با کفار برخاست.
وی با بیان اینکه انقلاب ما جهانی بود و در مقابله با سلطه آمریکا به‌وجود آمده بود اظهار داشت: حاج قاسم انقلاب را بیش از پیش جهانی‌تر کرد و آرمان انقلاب در مبارزه و مقابله با آمریکا را تثبیت کرد و در نهایت رسید به آنچه که باید برسد شاید خدای متعال برای همین جان او را در دفاع مقدس 8 سال در برابر صدام حفظ کرد تا در عصر ما در برابر فتنه داعش آمریکایی‌، توطئه بزرگ کفار را درهم بشکند  لذا همه باید به او افتخار کنیم حوزه به او افتخار می‌کند ما به‌عنوان یک طلبه به او افتخار می‌کنیم و او را الگوی خود قرار می‌دهیم او تربیت شده اسلام بود و باید همیشه یاد او گرامی داشته شود و مکتب او در مدارس و دانشگاه و حوزه‌ها تدریس و ترویج شود.