به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 385
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 30,987
بازدید ماه: 51,957
بازدید کل: 23,713,778
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


۱۸ - تضمین آینده درخشان صنعت هسته‌ای با خون «علیمحمدی‌»‌ها ۱۴۰۱/۱۰/۲۱

تضمین آینده درخشان صنعت هسته‌ای با خون «علیمحمدی‌»‌ها  

۱۴۰۱/۱۰/۲۱

شهید علی محمدی؛اولین شهید هسته ای ایران- اخبار رسانه ها تسنیم | Tasnim
«جنتلمن‌های پای میز مذاکره» به ناحق «دانشمندان هسته‌ای ایران» را ترور کردند تا ثابت کنند به کمتر از نابودی «نهضت علمی ایران اسلامی» قانع نیستند.
موتور بمب‌گذاری شده را‌ از قبل به یک درخت بسته بودند. قیطریه تهران، در فاصله یک متری مقابل منزلش تا 7:30 روز ۲۲ دی ۱۳۸۸ با کنترل از راه دور، استادتمام فیزیک ذرات بنیادی دانشگاه تهران را به شهادت برسانند. آن موعد رسید و خون دکتر مسعود علیمحمدی «در راه جهاد علمی» بر زمین ریخته شد. «جنتلمن‌های پای میز مذاکره» این‌طور به ناحق «دانشمند هسته‌ای ایران» را ترور کردند تا ثابت کنند به کمتر از نابودی «نهضت علمی» ما قانع نیستند. «استاد شهید دکتر مسعود علیمحمدی» از دانشمندان و نخبگان برجسته‌ هسته‌ای کشور همچون دیگر «شهدای هسته‌ای ایران» در عرصه علم «بسیجی‌وار» تلاش کرد و سبب پیشرفت رشک‌آور ایران اسلامی شد.
«شهید دکتر مسعود علیمحمدی» معروف به استاد علیمحمدی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه شیراز در سال ۱۳۶۴، کارشناسی ارشد را ۱۳۶۷ و دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی را از دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۷۱ کسب کرد. او از دانشجویان نخستین دوره دکترای فیزیک در داخل ایران و نخستین شخصی بود که در ایران دکترای خود را در فیزیک دریافت کرد. «استاد شهید دکتر مسعود علیمحمدی» ده‌ها مقاله در «آی‌اس‌آی»(ISI) منتشر کرد و اولین دانشجوی پسادکترا در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بود.
تخصص اصلی او ذرات بنیادی، انرژی‌های بالا و کیهان‌شناسی بود و با پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات) نیز طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ همکاری داشت.
از جمله درس‌های ارائه شده توسط وی می‌توان به مکانیک کوانتومی و الکترومغناطیس، مکانیک آماری، ذرات بنیادی و نظریه میدان‌های کوانتومی اشاره کرد.
«استاد شهید دکتر مسعود علیمحمدی» در دوران دفاع مقدس، پس از عملیات خیبر بنا به دستور مسئولین لشکر 7 ولی‌عصر(عج) در سمت مسئول تعاون و فرمانده گردان انصار لشکر مشغول به خدمت شد.
او با وجود داشتن صدها مقاله و امکان جذب در بهترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی جهان، در ایران ماند و حتی در روزهای غبارآلود فتنه ۸۸ سعی می‌کند تا دیگران را به عقلانیت و منطق ترغیب کند و دانشگاه آسیب نبیند. 
استادتمام فیزیک دانشگاه تهران بامداد ۲۲ دی سال ۱۳۸۸ در سن ۵۰ سالگی، به هنگام خروج از منزل در عملیات تروریستی عناصر استکبار جهانی و صهیونیسم بر اثر انفجار بمب کنترل از راه دور ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید.
پیکر «استاد شهید دکتر مسعود علیمحمدی» پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۸ با حضور انبوه تشییع‌کنندگان در جوار امامزاده علی‌اکبر(ع) در محله چیذر تهران به خاک سپرده شد.
20 آذر ۱۳۸۹ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد موفق به دستگیری عامل این بمب‌گذاری شده است. در همین ارتباط اعترافات تلویزیونی فردی به نام مجید جمالی فشی از صداوسیمای ایران پخش گردید. در این مصاحبه فرد یادشده به نقش خود در ترور «شهید دکتر مسعود علیمحمدی» اعتراف می‌کند که آموزش‌های مورد نیاز برای این ترور را در سفری به اسرائیل و دوره‌هایی را زیر نظر مامورین موساد دیده ‌است.
همان ایام، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی شهادت استاد دانشمند دکتر مسعود علیمحمدی را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح بود:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
شهادت استاد دانشمند مرحوم آقای دکتر مسعود علیمحمدی رضوان‌الله‌علیه را به مادر و همسر و خاندان گرامی‌اش و به همه دوستان و شاگردان و همکارانش تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
دست جنایتکاری که این ضایعه را آفرید، انگیزه دشمنان جمهوری اسلامی را که ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور است، افشا و برملا کرد. بی‌گمان همت دانشمندان و استادان و دانش‌پژوهان کشور، به‌رغم دشمن،‌ این انگیزه خباثت آلود را ناکام خواهد گذاشت. علوّ درجات آن شهید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۵/دی‌ماه/۱۳۸۸
30 دی 1389 نیز مقتدای انقلاب به فضیلت شهدای جهاد علمی اشاره کردند و فرمودند: «امثال شهید دکتر علیمحمدی و اینهایی که از دنیای علم به وادی شهادت وارد شدند، به محیط علمی ما آبرو بخشیدند. یعنی نشان دادند که محیط دانش کشور- آن هم این دانش‌های پیشرفته‌ای که اینها دنبال می‌کردند- به وسیله چه کسانی دارد اداره می‌شود، کسانی که در عداد شهدای ما قرار می‌گیرند.»
ایشان همچنین 17 دی 1392 خاطرنشان کردند: «شهدای هسته‌ای، در راه خدا شهید شدند، در راه پیشرفت اسلام شهید شدند. مسئله اینها فقط این نیست که حالا ما یک ملتی هستیم، می‌خواهیم از فلان کشور و فلان دولت عقب نمانیم، لذا، وارد عرصه علمی شده‌ایم؛ این هست، به ‌اضافه یک چیزی از این مهم‌تر و آن این است که ما با این حرکت علمىِ خودمان، داریم اسلام را سربلند می‌کنیم، نظام اسلامی را آبرومند می‌کنیم.»
آینده درخشان علمی و صنعت هسته‌ای ایران با مجاهدت «علیمحمدی‌ها» تضمین شده است.

Image result for ‫گل لاله‬‎