به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 278
بازدید دیروز: 901
بازدید هفته: 7,347
بازدید ماه: 278
بازدید کل: 23,784,647
افراد آنلاین: 33
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰۱ خرداد ۱٤۰۳
Tuesday , 21 May 2024
الثلاثاء ، ۱۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
خرداد 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
313029282726
آخرین اخبار
۷۳۷ - آماده‌‌سازی زمین برای ساخت ۳ میلیون واحد و برنامه‌ریزی برای نو‌سازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد فرسوده ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی مطرح شد
آماده‌‌سازی زمین برای ساخت ۳ میلیون واحد و برنامه‌ریزی
برای نو‌سازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد فرسوده
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

تأمین زمین برای ساخت ۳ میلیون واحد مسکونی و برنامه‌ریزی برای نوسازی ۱ میلیون  ۲۰۰ هزار واحد فرسوده - پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 در یکصد و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت‌، بسته سیاستی کاملی برای رفع موانع واگذاری زمین به مردم برای ساخت مسکن به تصویب رسید.
در این جلسه که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، روند اجرای قانون جهش تولید مسکن و برنامه‌های حمایتی دولت در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس گزارش وزیر و معاونان وزارت راه و شهر‌سازی عملیات آماده ‌سازی بیش از ۴۷ هزار هکتار زمین و الحاق آنها به محدوده شهرها برای ساخت مسکن اجرا شده است. همچنین مطابق این گزارش ۳ هزار و ۸۴۶ هکتار از اراضی دستگاه‌های دولتی نیز در راستای نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهر‌سازی قرار گرفته است تا در سال ۱۴۰۲ به واجدان شرایط واگذار شود.
در این گزارش اعلام شد با احتساب زمین‌های آماده شده برای واگذاری در روستاها در مجموع زمین لازم برای ساخت بیش از سه میلیون واحد مسکونی جدید فراهم شده است.در گزارش وزارت راه و شهر‌سازی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت آمده، نو‌سازی بیش از یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری و روستایی در سه سال آینده در برنامه دولت قرار گرفته است.
رئیس‌جمهور به مسئولان وزارت راه و شهر‌سازی تاکید کرد با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها به اجرای نهضت ملی مسکن از جمله واگذاری زمین به جوانان واجد شرایط به‌ویژه در روستاها و شهرهای کوچک سرعت دهند تا مشوقی برای مهاجرت معکوس باشد.
جلوگیری از دلالی و کنترل رشد قیمت‌ها و اجاره بهای مسکن از دیگر موضوعات مورد تاکید دکتر رئیسی به مسئولان وزارت راه و شهر‌سازی در این جلسه بود.
ابلاغ دو قانون برای اجرا از سوی رئیس‌جمهور 
آیت‌الله رئیسی همچنین روز گذشته «قانون اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۹ آذر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۷ دی ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.
رئیس‌جمهور «قانون موافقتنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین دولت‌های ساحلی خزر» را نیز که در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد.
تصویب برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق ۱۴۰۶
همچنین در جلسه دیروز اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق ۱۴۰۶ به تصویب رسید.
در این جلسه همچنین برخی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ساختاری و سازمانی بررسی و برخی از آنها از جمله ساماندهی دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌های استانی آن نیز تصویب شد.
دستورالعمل چگونگی تبدیل وضعیت دکتر معلمان ممتاز آموزش و پرورشی برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و آیین‌نامه ارزشیابی‌صلاحیت حرفه‌ای معلمی نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان بود.
رئیس‌جمهور در این نشست با تبیین اهمیت تحقق عملی رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت و مسئولیت‌های خطیر دانشگاه فرهنگیان در این زمینه تاکید کرد: این دانشگاه باید نقش بیشتری در حل مسائل کشور ایفا کند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم تقویت بهره وری در دانشگاه فرهنگیان گفت: جهت گیری این دانشگاه باید مبتنی بر استانداردهای ارزشی و اصولی انقلاب اسلامی باشد و به مسئولبت‌های خود در همین چارچوب عمل کند.