به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,059
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,059
بازدید ماه: 116,565
بازدید کل: 23,778,364
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۵ - معاون اجرایی رئیس‌جمهور: اولویت علامه مصباح ‌یزدی کادر‌سازی برای انقلاب اسلامی بود ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
معاون اجرایی رئیس‌جمهور: 
  اولویت علامه مصباح ‌یزدی کادر‌سازی برای انقلاب اسلامی بود
۱۴۰۱/۱۱/۰۱
محسن منصوری در همایش بزرگداشت آیت‌الله مصباح و آئین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در همدان با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی ‌اندیشمندی بزرگ و عالمی فرهیخته بود افزود: امروز ما از نعمت حضور چنین عالمی در کشور محروم هستیم اما ‌اندیشه‌های ناب و کرامات ایشان در جامعه جاری و ساری است. وی زمان‌شناسی و اولویت‌شناسی را از ویژگی‌های برجسته آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد و گفت:  مهم‌ترین اولویت وی کادر‌سازی بود به‌طوری که موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را بنیان نهاد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی میدان‌دار بود و برای حضور در میدان از آبروی خود هزینه کرد یادآور شد: چنین شخصیت بزرگی از سوی برخی از جریان‌های داخلی و خارجی مورد آماج حملات بود اما باور داشت که هر مقدار هجمه‌ها بیشتر باشد باید بهتر عمل کرد.
وی ولایتمداری و ارادت قلبی به رهبری را از ویژگی‌های بارز این عالم وارسته عنوان کرد و افزود: تواضع واقعی آیت‌الله مصباح یزدی به مقام عظمای ولایت در زندگی و فرمایشات ایشان جاری و ساری بود و همواره بر تقویت این جایگاه تاکید ویژه داشت.
منصوری استقامت‌ورزی و پافشاری بر موضع حق و نیز توجه به مسائل کلان و راهبردی کشور را از جمله ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح یزدی ذکر کرد و گفت: طرح ولایت یادگار ارزشمند ایشان بود و امیدواریم تقویت منظومه فکری آیت‌الله مصباح مورد توجه جدی همگان باشد.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه علمای بزرگی در کشور وجود دارد که هر یک از آنها از نظر اخلاقی و علمی ستودنی هستند اظهار داشت: «آیت‌الله مصباح یزدی» یکی از عالمانی است که جامع علوم مختلف از جمله فقه، فلسفه و اخلاق بود و چنین شخصیتی می‌تواند الگویی برای جوانان باشد.
آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی تواضع علامه مصباح یزدی را از جمله ویژگی‌های ممتاز این روحانی بزرگ عنوان کرد و گفت: تواضع ایشان به واسطه خود‌سازی و برگرفته از طهارت نفس و تنها برای رضای خدا بود.
 وی با اشاره به اینکه ایشان در عرصه‌های سیاسی موضع‌گیری داشت و در میدان علمی با جریان‌های انحرافی وارد مبارزه می‌شد یادآور شد: متاسفانه امروز عده‌ای از روحانیون نسبت به وظیفه‌ای که قرآن کریم برای تبلیغ و تربیت به آن اشاره کرده، غفلت می‌کنند!
امام جمعه همدان با تاکید به اینکه «طرح ولایت» در راستای جهاد تبیین توسط آیت‌الله مصباح پایه‌گذاری شد خاطرنشان کرد: در موسسه امام خمینی تولیدات علمی خوبی وجود دارد که این علوم تولید شده باید به سایر شهرستان‌ها منتقل شود لذا انتقال این علوم برعهده حوزه علمیه است.
فرزند علامه محمدتقی مصباح ‌یزدی با اشاره به تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی‌، گفت: علامه مصباح صاحب بصیرت بود و عمق ریشه‌ها را می‌دید و به‌موقع اقدام می‌کرد.
حجت‌الاسلام مجتبی مصباح ‌یزدی با بیان اینکه امروز آثار برخی از هجمه‌های فرهنگی را در بین نوجوانان و جوانان می‌بینیم به علت ضعف‌های فرهنگی سال‌های گذشته است عنوان کرد: هرچند در گذشته کارهای فرهنگی خوبی انجام شده اما متناسب با هجمه‌های دشمن نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه نشر افکار ناب اسلامی می‌تواند جوانان کشور را بیمه ‌کند اظهار داشت: اگر جوان‌ها در دفاع مقدس مردانه ایستادند به خاطر باور و اعتقادشان بود و امروز هم این جدیت برای دفاع از نظام در بین جوانان وجود دارد.