به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,213
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 15,860
بازدید ماه: 36,830
بازدید کل: 23,698,652
افراد آنلاین: 108
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
23 - شبنم مددزاده - از فعالیت دانشجویی برای جریان مدعی اصلاحات تا پادویی برای آمریکا و اروپا علیه ایران ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
شبنم مددزاده کیست و چه سابقه‌ای دارد؟
از فعالیت دانشجویی برای جریان مدعی اصلاحات
تا پادویی برای آمریکا و اروپا علیه ایران
  ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
خانواده مددزاده همگی سابقه عضویت در فرقه منافقین را داشته و حتی برخی از آنها در کمپ تروریستی اشرف ساکن بودند، با وجود چنین سابقه سیاهی مددزاده توانسته بود به عضویت شورای مرکزی یک تشکیلات دانشجویی درآید که در آن زمان پیاده‌نظام جریان اصلاحات در دانشگاه محسوب می‌شد.
روز پنجشنبه پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست «گروه‌های تروریستی» اتحادیه اروپا است را به تصویب رساند. اقدامی که از میانه‌های اغتشاشات در ایران از سوی برخی مقامات اروپایی به‌ویژه وزیر خارجه آلمان مطرح شد و درنهایت پنجشنبه این قطعنامه به تصویب رسید، تصویب این قطعنامه حاشیه‌های فراوانی داشت که یکی از آنها انتشار عکسی از شبنم مددزاده، عضو گروهک منافقین در پارلمان اروپا بود. تصویری که توجه تحلیلگران سیاسی را به ارتباط گروهک منفور منافقین با پارلمان اروپا معطوف ساخت..
زمستان سال ۱۳۸۶ روزنامه کارگزاران که مواضع حزب کارگزاران سازندگی را منتشر می‌کرد دریکی از ستون‌های صفحه سیاسی خود خبر از برگزاری نشست دانشجویان دفتر تحکیم وحدت (طیف رادیکال و خودخوانده) داده و نوشته بود که این گروهک اعضای شورای تهران خود را برگزیده است. در این خبر با معرفی اعضای جدید این گروهک شبه‌دانشجویی یک نام قابل‌ توجه نیز ذکر شده بود، شبنم مددزاده دانشجوی دانشکده تربیت ‌معلم کرج از جمله افرادی بود که توسط این تشکیلات رادیکال به عضویت شورای مرکزی درآمده بود.
انتخاب این عنصر ضدانقلاب در یک گروهک دانشجویی جالب ‌توجه بود، خانواده مددزاده همگی سابقه عضویت در فرقه منافقین را داشته و حتی برخی از آنها در کمپ تروریستی اشرف ساکن بودند، با وجود چنین سابقه سیاهی مددزاده توانسته بود به عضویت شورای مرکزی یک تشکیلات دانشجویی درآید که در آن زمان پیاده‌نظام جریان اصلاحات در دانشگاه محسوب می‌شد.
اما ورود مددزاده به تشکیلات طیف علامه یک اتفاق عادی نبوده است! در جلسه‌ای که برای انتخاب اعضای جدید در منزل یکی از عناصر ضدانقلاب در اطراف دانشگاه تهران برای این موضوع تشکیل می‌شود، یکی از حاضران به انتخاب مددزاده انتقاد کرده و مواضع تروریستی او را نزدیک گروهک منافقین می‌داند؛ اما اکثریت حاضر در نشست اعلام می‌کنند که ضدانقلاب برای ادامه حیات خود نیاز به وحدت در عین کثرت داشته و حتی باید با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) نیز کار مشترک کرد. محمد ملکی که به‌عنوان ناظر در این جلسه حاضر شده بود، در دفاع از شبنم مددزاده می‌گوید که منافقین هم بخشی از اپوزیسیون است و باید با آن کار کرد!
مدتی پس ‌از این واقعه، شبنم مددزاده و برادرش فرزاد توسط یکی از نهادهای اطلاعاتی دستگیر شده و مشخص می‌شود این افراد سرپل همکاری منافقین بوده‌ و میان ضدانقلاب داخلی و برخی احزاب اصلاح‌طلب نقش رابط را بازی می‌کرده‌اند. جالب اینجاست که پس از بازداشت این دو عضو تشکیلاتی منافقین، برخی اصلاح‌طلبان از جمله مهدی کروبی با صدور بیانیه‌ای دستگیری این دو عنصر نفاق را خلاف حقوق بشر خواندند!
مددزاده و برادرش فرزاد پس از پایان محکومیت از ایران خارج شدند، در ابتدا فرزاد مددزاده به کمپ تروریستی لیبرتی رفته و از آنجا عازم اردوگاه مخوفی در آلبانی می‌شود، شبنم مددزاده نیز به‌صورت پنهانی از کشور خارج ‌شده و تا مدتی از او خبری در دسترس نبود، اما این عامل تروریستی منافقین ناگهان اعلام حضور می‌کند و در یکی از نشست‌های این گروهک در پاریس، به دعوت مریم رجوی پشت تریبون می‌رود و از تجربیاتش در نفوذ میان گروه‌های مختلف ضدانقلاب در ایران می‌گوید. در این نشست مهمانان دیگری نیز حضور داشتند که از جمله آنها فرزند محمد نوری‌زاد کارگردان سابق بوده است.
شبنم مددزاده پس از حضور در نشست منافقین در یک سخنرانی نیز در مقر پارلمان اروپا نیز شرکت می‌کند، یکی از اعضای جداشده از منافقین بعدها فاش کرد که به‌دلیل لابی‌هایی که منافقین با خرج کردن پول‌های سیاه در پارلمان اروپا لابی داشته و هرازچندگاهی اعضای این گروهک تروریستی می‌توانند در این مقر سخنرانی ضدایرانی انجام دهند، این عضو جداشده از منافقین در ادامه می‌گوید که پارلمان اروپا به دو دلیل از منافقین استقبال می‌کند، از سویی می‌تواند از این گروهک بدسابقه و تروریستی به‌عنوان ابزاری برای فشار سیاسی علیه مردم ایران استفاده کند و از سوی دیگر از مواهب پول‌های آلوده منافقین که اغلب از مسیر قاچاق مواد مخدر و نیز قاچاق انسان تأمین می‌شود بهره ببرد. 
این عضو جداشده از فرقه منافقین تأکید می‌کند که این گروهک برای نزدیک شدن به نمایندگان پارلمان اروپا حتی از شگردهایی فریب‌دهنده چون ‌پرستو (استفاده ابزاری از زنان در جهت بهره‌برداری سیاسی) نیز استفاده کرده است!
اما شواهد حاکی از نفوذ منافقین در پارلمان اروپا و تاثیرگذاری بر تصمیمات آنها منحصر به این موارد نیست. پیش از رأی‌گیری برای پیش‌نویس قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا، برخی از عناصر ضدانقلاب با برپایی یک تجمع چندده ‌نفره مضحک روبه‌روی پارلمان اروپا به استقبال تصویب آن رفته بودند، پس ‌از برگزاری این سیرک تبلیغاتی، حسین درخشان از عناصر ضدانقلاب در یک افشاگری قابل‌توجه نوشت: سال‌هاست همه می‌دانند که پارلمان اروپا توی مشت مجاهدین (منافقین) است. رأی درخواست افزودن سپاه هم به فهرست تروریزم را هم سال‌ها مجاهدین (منافقین) لابی کردند که امروز به ثمر نشست. ولی نمی‌دانم آن تجمع استراسبورگ برای مخفی کردن نقش مجاهدین (گروهک منافقین) در پروژه بود یا مصادره کردنش! 
 اما هدف گرفتن سپاه با گرای منافقین توسط اروپایی‌ها معنای خاصی دارد، پیش ‌از این جیسون رضاییان جاسوس هسته‌ای در مقاله‌ای درباره پشت‌پرده قطعنامه علیه سپاه پاسداران آن را مقدمه اقدامات بیشتر خوانده و نوشته بود که غرب با نوشتن بیانیه‌ها و قطعنامه‌های ضدایرانی، حجم بی‌سابقه تبلیغات جهانی و جنجال بر روی برنامه هسته‌ای به‌دنبال یک طوفان سیاسی است.
براساس تحلیل مقامات غربی، تجربه چندین دهه رویارویی با تهران نشان داده این کشور به ‌آسانی در مقابل فشارهای آمریکا کوتاه نخواهد آمد و در این میان شناخت ابزارها و روش‌های مؤثر برای تغییر رفتار ایران، از ضرورت‌های جدی در هرگونه اعمال فشار علیه این کشور است. دستیابی به مدل چگونگی افزایش تأثیر و کارآمد کردن اقدامات علیه ایران نیز بسیار مهم است. تجربه ثابت کرده است که «زور و تعامل» به‌عنوان دو عنصر هم‌افزا می‌تواند راهبرد فشار «تحریم، تهدید و تحدید» مؤثر غرب علیه ایران را نیز به ارمغان آورد.
به گزارش مشرق، غرب باید بداند که در صورت اجرای این طرح ضدایرانی و قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی هر سه ضلع این مثلث با چالش‌های محاسبه نشده رو‌به‌رو خواهند شد! شهریور سال ۹۸ وقتی آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را در لیست تروریستی FTO قرار دادند، واکنش جمهوری اسلامی ایران آنچنان قوی بود که مدتی بعد آمریکا مجبور شد یک بسته معافیت روی میز بگذارد؛ این بار نیز واکنش‌های سخت و نرم ایران علیه اروپا چنان اثری خواهد گذاشت که سرویس اطلاعاتی اروپایی مجبور است ضدانقلاب را زیر پای طرح سیاسی خود ذبح کند.