به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 864
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 864
بازدید ماه: 116,370
بازدید کل: 23,778,169
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۵۱۵- سرلشکر صفوی: ساختار قدرت جهانی در دوره گذار ژئوپلیتیکی است ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
سرلشکر صفوی:
ساختار قدرت جهانی در دوره گذار ژئوپلیتیکی است
  ۱۴۰۱/۱۱/۰۲

سید یحیی صفوی در آیین رونمایی از کتاب «ژئوپلیتیک و ژئواستراتژی جهان اسلام» که در سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی(سمت) گفت با بیان اینکه دین اسلام تا سال۲۰۵۰ دین اول جهان از نظر جمعیت خواهد بود، گفت: قدرت هژمون آمریکا شکست خورده و قدرت‌های جدیدی در حال شکل‌گیری است.
سردار صفوی در تشریح علت نگارش این کتاب و طرح این سؤال که چرا ما باید مصرف‌کننده تولیدات غربی‌ها باشیم گفت: من از این مسئله در طول دوران تحصیلم از سال۱۳۵۰ رنج کشیده‌ام که چرا‌ اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌های ایران نباید هیچ نظریه و تولید علمی داشته باشند، ما همواره در مبانی نظری، مصرف‌کننده نظرات غربی‌ها بوده‌ایم درحالی که با تولید علم می‌توانیم هم کشور و ملت خودمان را به پیشرفت، رفاه و آبادانی برسانیم و هم جایگاه کشورمان را در معادلات منطقه‌ای و جهانی ارتقا دهیم.
وی افزود: ما به‌عنوان مسلمان‌ها و ایرانی‌ها باید تولید‌کننده علم و ادبیات باشیم و به غربی‌ها بفهمانیم که جایگاه ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی ایران در منطقه و جهان کجاست.
صفوی ادامه داد: به عنوان مثال جنگ تحمیلی علیه کشورمان، یک برخورد ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک بود که ملت ما به رهبری حضرت حضرت امام خمینی(ره) و نیروهای مسلح مقتدر خود در آن پیروز شد. هم‌اکنون برخورد جبهه مقاومت با جبهه استکبار آمریکایی و اروپایی و صهیونیستی نیز برخورد دو قلمرو ژئواستراتژیک است.
این استاد جغرافیای سیاسی با بیان اینکه به نظر تعداد زیادی از‌اندیشمندان جغرافیای سیاسی، روابط بین‌الملل و علوم سیاسی، جهان در حال تغییر و تحول دیگری است تأکید کرد: ساختار قدرت در دوره یک گذار ژئوپلیتیکی قرار دارد.
وی افزود: به طور قطع قدرت هژمون آمریکا و آرزوی تنها ابرقدرت جهانی شدن آمریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت ساختار دوبخشی شرقی- غربی و چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و به نظر می‌رسد که جهان آرام آرام به سمت یک نظم جدید در حرکت باشد.