به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 180
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 18,838
بازدید ماه: 84,911
بازدید کل: 23,746,718
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۹۵ - حجت‌الاسلام‌‌ حاج‌‌علی‌اکبری خطیب جمعه تهران: آمریکا و اروپا باطن کثیف و پلید خود را در زلزله سوریه ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
حجت‌الاسلام‌‌ حاج‌‌علی‌اکبری  خطیب جمعه تهران:
آمریکا و اروپا باطن کثیف و پلید خود را در زلزله سوریه نشان دادند 
  ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدجواد حاج‌‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن عید مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: امروز بشر بیش از هر زمان دیگری به محمد مصطفی (ص)، به فضیلت‌های اخلاقی مکتب او و الگوهای اخلاقی مکتب ایشان نیاز دارد.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مبعث پیامبر (ص) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیچ تاریخی است که بشر تجربه کرده است، بیان داشت: این روز، روز باعظمتی است که همه خوبان و بزرگان تاریخ انتظار آن را داشتند. بعد از این پیچ تاریخی بزرگ پیچ دیگری هم در پیش است که آن ظهور امام زمان (عج) است و ظهور ایشان تحقق‌بخش همه آرزوها و آرمان‌های مبعث پیامبر اسلام (ص) است و لذا ایشان پرچم‌دار اهداف و آرمان‌های مبعث هستند. از سوی دیگر علاوه‌بر این دو اتفاق بزرگ، پیچ تاریخی دیگری هم وجود دارد که آن انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی فراهم‌کننده مقدمات ظهور محسوب می‌شود و باید گفت جمهوری اسلامی ایران پرچم برافراشته مبارزه با جاهلیت مدرن است.
وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: 22 بهمن امسال یک فتح بزرگ بود که بسیار باشکوه برگزار شد. رهبری در دیدار مردم آذربایجان تحلیل جامع و همه‌جانبه از حماسه مردم ایران ارائه کردند. کار ملت ایران بسیار بزرگ بود. یک یوم الله دیگر در روز 22 بهمن 1401 ثبت شد. علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت یک عملیات بزرگ پیروز توسط مردم همچون عملیات بیت‌المقدس که منجر به فتح خرمشهر دیگری شد، رخ داد. 22 بهمن را خداوند خلق کرد و این دست قدرت خداوند بود که از آستین ملت ایران بیرون آمد و اراده ملت ایران در برابر چشم جهانیان تجلی یافت.
حجت‌الاسلام‌‌‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: به ملت بزرگ ایران باید تبریک گفت. مردم با همه تنوع سلیقه‌ای که داشتند حضور پیدا کردند. از نظر جمعیت در بین راهپیمایی‌های مشابه کم‌نظیر بود. فضا حالت جشن ملی داشت و محیط سرشار از پرچم ایران بود. در این محیط مردم به شهدا و حاج قاسم ابراز علاقه کردند. فضای این راهپیمایی آکنده از توجه به حضرت ولی‌عصر (عج) بود. در این مراسم ابراز عشق و علاقه‌ای به پرچمدار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) صورت گرفت. امت با غیرت، باوفا، با بصیرت، با روشن‌بینی، با امید، با نشاط و با تحلیل وارد میدان شدند. ملت ایران مظلوم‌ترین و مقتدرترین ملت در بین ملت‌های جهان است. امام(ره) فرمود که ملت ایران بهترین ملت تاریخ است. مردم نقش امام و رهبر فرزانه‌شان را نیز در آفرینش این حماسه بزرگ به خوبی می‌دانند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ملت بزرگ ایران در 22 بهمن تاریخی امسال یک سیلی به روی سیاه استکبار جهانی و آمریکا نواختند و محاسبات دشمن را به هم ریختند و اگر بعد از این هم به حماقت‌هایشان ادامه دهند، آماده دریافت سیلی‌های بیشتری از ملت باشند.
وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین، مسئله جانمایی جایگاه ایران در معادلات آینده جهان را مسئله‌ای اساسی توصیف کرد و افزود: سهم جمهوری اسلامی باید با دقت، حکمت و البته با کار جهادی مسئولین و مردم ایران به دست آید که این سفر هم در راستای این کار بزرگ است. چین در آینده نزدیک قدرت بلامنازع اقتصادی جهانی است و داشتن قرارداد راهبردی مشترک با این کشور می‌تواند به ما کمک کند. عضویت و حضور پررنگ در سازمان شانگهای و دیگر مجموعه‌های آسیایی هم مورد توجه قرار گرفته و باید از مسئله داشتن دشمن مشترک هم برای کارهای مشترک و تقویت امنیت دو کشور و منطقه هم استفاده شود.
حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری گفت: هیئت ایرانی در این سفر با قوت در برنامه‌ها و قراردادها حضور پیدا کرد و طرف چینی هم در میزبانی، احترام و تکریم سنگ‌تمام گذاشت که به‌نوعی جبران شدن موضوع عربستان بود که امیدواریم باعث خیر و برکت باشد. امام جمعه موقت تهران به موضوع زلزله در خوی و در کشورهای ترکیه و سوریه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: خدا را شاکریم که مردم و مسئولان دست به دست هم دادند و در خوی وارد میدان شدند. من مکرر با امام جمعه خوی و دیگران تماس داشتم. گزارش آنها این بود که پشتیبانی‌ها خوب است. ان‌شاءالله قدم‌های تکمیلی نیز برداشته شود. امام جمعه خوی می‌گفت که می‌گفتند شاید نتوان امسال راهپیمایی برگزار کرد، اما بیش از 17 هزار نفر در راهپیمایی
22 بهمن خوی شرکت کردند.
وی با اشاره به زلزله مهیب در دو کشور ترکیه و سوریه نیز گفت: این زلزله‌ فاجعه بزرگ انسانی بود. ده‌ها هزار نفر کشته و مجروحان بسیاری به دنبال داشت. این وضعیت روبه‌روی جامعه جهانی قرار دارد و یک امتحان بزرگ برای سایر کشورها و جامعه جهانی است. ما برای مردم این دو کشور که برادرانمان هستند، برای درگذشتگانشان طلب مغفرت و برای بازماندگانش طلب اجر داریم. امیدواریم که از جهات مختلف این خسارت کاسته شود و ماجرا تا حد بهتری مدیریت شود. جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با هر دو کشور نیرو و محموله فرستاد. اخلاق نبوی به ما حکم می‌کند و می‌آموزد که کار بزرگی انجام بدهیم. آنچه انجام شده است کافی نیست. ملت بزرگ ایران، دست به دست هم دهیم و با کمک مجموعه‌های دولتی به میدان امداد و نجات این ملت‌ها برویم.
حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: جامعه جهانی مردود بزرگ این امتحان است. این مردودی مخصوصاً نسبت به سوریه است. آنها بیشتر سر و صدا کردند تا اینکه کاری انجام بدهند. در ارتباط با سوریه اتفاقی که افتاده برای جامعه جهانی بسیار زشت است. آمریکا و اروپا دچار سقوط اخلاقی شده‌اند و باطن پلید و کثیف خود را نشان دادند. مجموعه‌های جهانی هم نشان دادند که چقدر بی‌خاصیت هستند. امیدواریم که با همت ملت‌های منطقه و ملت ایران از آلام دو ملت عزیز ترکیه و سوریه کاسته شود.