به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 329
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 18,987
بازدید ماه: 85,060
بازدید کل: 23,746,867
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۹۷ - آیت‌الله اراکی: اقتصاد کشور باید یکپارچه شود ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
آیت‌الله اراکی:
اقتصاد کشور باید یکپارچه شود  
۱۴۰۱/۱۲/۰۱
 
اقتصاد کشور باید یکپارچه شود/ ضرورت مردمی‌سازی تولید - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد کشور باید یکپارچه شود و برای این هدف، باید نقشه راهی از آغاز تا انجام در قالب یک ساختار شکل گرفته‌ برای اقتصاد ترسیم شود.
آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش «اقتصاد مقاومتی؛ از حرف تا عمل» با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نیازمند بستر مناسب است، تصریح کرد: ابتدا باید برای اقتصاد کشور بستر و هویت تعریف کرد و در آن بستر، مقاوم‌‌سازی اقتصاد را در دستور کار قرار داد و مهم‌ترین شاخص آن این است که در برابر تهاجم دشمن مقاوم باشد.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید بر اصول شناخته شده مبتنی باشد. بانک با بازار، بازار با بورس و بورس با تولید باید باهم هماهنگ شوند و با یک اصول تعریف شده پیش بروند.
آیت‌الله اراکی گفت: اقتصاد کشور باید یکپارچه شود و برای یکپارچه شدن باید نقشه راهی از آغاز تا انجام در قالب یک ساختار شکل گرفته برای اقتصاد ترسیم شود. اگر به دنبال تحلیل اقتصاد هر جامعه‌ای باشیم، باید پنج حلقه را تنظیم کنیم که اگر این پنج حلقه مورد توجه نباشد اقتصاد یکپارچه نخواهیم داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ما به برتر‌سازی اقتصاد نیاز داریم و حق نداریم عقب‌ماندگی داشته باشیم، یا حتی با سایرین هم پایه و برابر باشیم.
وی با تاکید بر اینکه تولید باید ارزان تمام شود، افزود: صنایع بزرگ را می‌توان به صنایع خرد تقسیم و آنها را به خانه‌ها منتقل کرد. هیچ اتومبیلی به گرانی آنچه ما در داخل تولید می‌کنیم، در دنیا وجود ندارد. هزینه تولید در بسته‌بندی و سایر موارد باید پایین بیاید.
آیت‌الله اراکی با بیان اینکه اگر به دنبال اقتصاد مردمی هستیم، مردم باید از روی اعتقاد کار اقتصادی انجام دهند، بیان کرد: مشکل تورم را با مشکل وابستگی به ارز بیگانه نمی‌توان حل کرد و هر کار کنید به پول بیگانه وابسته هستید مگر اینکه پول خود را حقیقی کنید.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: درخصوص مبادله، نفی ربا و نفی اکل مال به باطل باید مورد توجه قرار گیرد. اینکه در مقابل یک چیز بی‌ارزش، چیزی ارزش‌دار بگیرید مانند کار آمریکا در دنیا که کاغذ می‌دهد و کالا می‌گیرد از مصادیق اکل مال به باطل است.
وی اظهار کرد: اصلاح نظام پولی باید بر اساس پول حقیقی باشد نه طلا و نقره. شما به چه مجوزی سکه و پول را به بازار می‌ریزید؟ سکه کجای اقتصاد کشور را حل می‌کند؟ سکه چه نقشی در مبادلات شما دارد؟ این کار احمقانه است که سکه را وارد بازار کنی برای پس‌انداز. به جای چاپ سکه آن را به نخ طلا تبدیل کنید اما قیمت آن همان قیمت تمام شده اسکناس باشد و آن را در اختیار مردم قرار دهید. این پول حقیقی و پول مشروع است. این می‌تواند دلار آمریکا را شکست دهد. انحصار در کسب و کار و امتیاز آن را به اصناف دادن غلط است.