به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,946
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 2,946
بازدید ماه: 69,019
بازدید کل: 23,730,830
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۴ - سید حسن نصرالله: تحلیل سخنرانی نصرالله در رسانه‌های صهیونیستی «او خانه عنکبوت را به روی ما آورد» ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

تحلیل سخنرانی نصرالله در رسانه‌های صهیونیستی

«او خانه عنکبوت را به روی ما آورد» 

   ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

نصرالله: باور دارم که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه (27 بهمن-16 فوریه) در مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید سخنرانی کرد. در آن سخنرانی درباره مسائل مختلفی سخن گفت اما بخشی از آن مورد توجه شدید رسانه‌های صهیونیستی قرار گرفت. او به اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: «اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی به طور بی‌سابقه‌ای به هم ریخته است. کابینه احمق کنونی در اسرائیل، صهیونیست‌ها را به سمت دو درگیری بزرگ سوق می‌دهد؛ یکی در داخل و دیگری در خارج با فلسطین. شاید این درگیری به دیگر نقاط منطقه نیز امتداد پیدا کند.» وی یادآور شد: «وضعیت کنونی در رژیم صهیونیستی به شدت برای این رژیم نگران‌کننده شده است. اوضاع این رژیم اکنون به گونه‌ای شده که صهیونیست‌ها خود برای اولین بار از احتمال وقوع جنگ داخلی در این رژیم خبر می‌دهند.» نصرالله اضافه کرد: «نگرانی در نزد سران رژیم صهیونیستی کاملاً واضح و آشکار است. شهرک نشینان صهیونیست دیگر هیچ اطمینانی به سران این رژیم ندارند و این موضوع کاملاً روشن است.»
در ادامه تحلیل‌های رسانه‌های رژیم آپارتاید اسرائیل از این سخنرانی، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مقاله‌ای به سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان پرداخت و این سخنرانی را سخنرانی «خانه عنکبوت ۲» توصیف کرد. این روزنامه عبری خاطرنشان کرد که «سید نصرالله با توجه به بحران گسترده قانونگذاری و سیاسی، ضعف داخلی اسرائیل را تشخیص داده و به همین دلیل شروع به تهدید کرد.»‌هاآرتص در گزارشش افزود: «سخنان وی با گام‌های عملی در میدان همراه بود؛ گام‌هایی از جمله ورود سامانه‌های پدافند هوایی ایران به لبنان که برتری نیروی هوایی اسرائیل در آنجا را تضعیف کرد و استقرار ده‌ها نقطه دیده‌بانی حزب‌الله در مرز ما با لبنان.»
روزنامه «معاریو» نیز به نوبه خود در مقاله‌ای که طی آن به سخنرانی اخیر سیدحسن نصرالله پرداخته، نوشت: «وی با بحران عمیقی که جامعه اسرائیل را درگیر کرده، آشناست.» آن‌طور که فارس نوشته است، این روزنامه تصریح کرد که سخنان دبیرکل حزب‌الله، «ما را نسبت به افشای عدم وجود اجماع لازم برای خدمت مشترک در ارتش و افشای عدم همبستگی اکثریت گروه‌های مختلف جمعیتی در جامعه اسرائیلی در هر جنگی از آینده تهدید کرد.» روزنامه صهیونیستی معاریو همچنین تصریح کرد که این سخنرانی دوباره «نظریه خانه عنکبوت جامعه اسرائیل» را احیا کرد».
گفتنی است، رسانه‌های صهیونیستی این سخنرانی را دومین قسمت سخنرانی نصرالله درباه اسرائیل خوانده‌اند که در آن، سال‌ها پیش، نصرالله با اشاره به تجهیزات نظامی این رژیم و کلاهک‌های هسته‌ای آن، اسرائیل را سست‌تر از خانه عنکبوت خوانده بود.