به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,824
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 33,426
بازدید ماه: 54,396
بازدید کل: 23,716,216
افراد آنلاین: 91
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۴۰ - رئیس ‌قوه قضائیه: مردم شایسته خدمت‌رسانی مطلوب هستند با آنان متناسب با عدالت برخورد شود ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
رئیس ‌قوه قضائیه:
 مردم شایسته خدمت‌رسانی مطلوب هستند
با آنان متناسب با عدالت برخورد شود
   ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
 حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی استان و قضات استان مرکزی اظهار کرد: مردم از دستگاه قضایی عدالت و آراء درست می‌خواهند که تحقق این مهم نیز کار سختی است، افرادی که مراجعه می‌کنند خود را محق می‌دانند و کارکنان و قضات در مقابل طرفین دعوا قرار دارند و باید بر اساس آنچه انجام شده و بر اساس حق رای بدهند، البته ممکن است علی‌رغم همه تلاش‌ها به حق نرسند که در این خصوص برای ایجاد رضایت و عدالت نسبی باید تا حد ممکن حرف مردم شنیده شود و دقت لازم برای رسیدن به رای قطعی به‌کار گرفته شود.
وی افزود: وظیفه ما تلاش و رسیدگی به امور است. مشکلات اقتصادی برای همه وجود دارد و تنها مربوط به کارمندان قوه قضائیه نیست.
وی خاطرنشان کرد در روزهای پایانی سال باید ارزیابی از وظایف خود داشته باشیم و نباید کار خود را با کم‌کاری دیگری قیاس کنیم.
رئیس‌ قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هرقدر که ممکن است باید از تشریفات و تجملات بکاهیم. تجملات و تشریفات گاهی اوقات زیان می‌رساند و هرچه در این شرایط بتوانیم از تجملات بکاهیم این امر پسندیده است.
رئیس ‌قوه افزود: ما در دستگاه قضایی باید در راستای تحقق و گسترش عدالت و صدور آرای متقن گام برداریم؛ در موارد و پرونده‌هایی ادّله و مستندات کافی وجود ندارد و اثبات موضوع نیز سخت است؛ در این موارد و پرونده‌ها باید تمام تلاش خود را به خرج دهیم تا رضایت نسبی حاصل گردد و تا آنجا که ممکن است، حرف مردم را به درستی گوش دهیم و در فهم مطالب ارائه شده دقت کافی به‌کار بندیم.
پیگیری مشکلات مردم فرآیند خدمت‌رسانی را تسهیل می‌کند
 رئیس ‌قوه قضائیه گفت: دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم و دیدن مشکلات آنها از نزدیک، فرآیند خدمت‌رسانی را تسهیل می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در سفر به استان مرکزی در بدو ورود به اراک در جمع خبرنگاران، افزود: آمدن مسئولان بین مردم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدن متفاوت است با اینکه در اتاق بنشینند و با مشاهده گزارشات مسائل را پیگیری کنند.
وی ادامه داد: توفیق حاصل شد تا با معاونان و سایر مسئولان دستگاه عدلیه به استان مرکزی و سرزمین آفتاب سفر کنیم و امید است این سفر منشأ خیر باشد و بخشی از مشکلات مردم که مربوط به قوه قضائیه است حل شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: معاونان و سایر مسئولان هیئت عالی قضایی نیز به شهرستان‌های مختلف استان مرکزی سفر می‌کنند و ضمن شرکت در شورای اداری با اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنند.
وی از آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی ‌فقیه در استان و فرزاد مخلص‌الائمه استاندار و مجموعه مدیریتی استان مرکزی تقدیر کرد.