به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 9,217
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 44,825
بازدید ماه: 65,795
بازدید کل: 23,727,606
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۵۶۷ - واکنش وزیر دفاع به برگزاری رزمایش دریایی مشترک آمریکا در خلیج‌فارس۱۴۰۱/۱۲/۱۰
در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح شد
 واکنش وزیر دفاع به برگزاری رزمایش دریایی مشترک آمریکا در خلیج‌فارس
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
افزایش 3 برابری تولیدات و رشد 5 برابری صادرات وزارت دفاع نسبت به سال 1400 / امیر  آشتیانی: حرکت‌های ترسیم شده در وزارت دفاع جهشی است
اعضای کابینه دولت سیزدهم روز گذشته (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران به میان خبرنگاران آمدند و به سؤالات آنها پاسخ دادند. 
امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی درباره برگزاری رزمایش دریایی مشترک آمریکا با 50 کشور در خلیج‌فارس، شمال اقیانوس هند و شرق آفریقا گفت: برگزاری چنین رزمایشی دلایل مختلفی دارد؛ یکی آمادگی و دیگری بحث روحیه دادن به نیروهایشان است.
وی عنوان کرد: سربازهایی که ماه‌ها و مدت‌های طولانی در منطقه دور دست استقرار پیدا کردند، قطعاً روحیه‌شان تضعیف شده است و برای آنکه به نیروهایشان روحیه بدهند، رزمایش‌های این چنینی برگزار می‌کنند.
وزیر دفاع اضافه کرد: برگزاری یک رزمایش هیچ‌گاه به معنای این نیست که می‌خواهند عملیاتی را انجام بدهند. ما چنین استنباطی نداریم‌.
امیر آشتیانی در پاسخ با این سؤال که آیا این رزمایش خطری برای کشورمان خواهد داشت یا خیر؟ تاکید کرد: همیشه هوشیار هستیم و رصد و مراقبت می‌کنیم و کاملاً همه چیز را زیر نظر داریم اما چنین استنباطی هم نداریم. نیروهای مسلح ما کاملاً هوشیار هستند و در آمادگی به سر می‌برند.
وی در پایان در رابطه با برگزاری رزمایش در کشور گفت: ما هم در کشور خودمان، متعدد رزمایش برگزار می‌کنیم هم با کشورهای دیگر رزمایش برگزار می‌کنیم و این موضوع مستمر دنبال می‌شود.
مصوبات هیئت دولت از زبان بهادری‌جهرمی
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دولت به پیشنهاد وزارت دادگستری مبالغ ریالی جرایم نقدی بدل از حبس را اصلاح کرد و کسانی که به‌خاطر جرایم نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند دوران حبس کوتاه‌مدتی خواهند داشت و هرچه زودتر به خانه‌های خود بر می‌گردند.
سخنگوی دولت گفت: موافقت هیئت وزیران با استفاده شهرداری‌ها و دهداری‌ها از ابزارهای تأمین مالی از دیگر مصوبات بود تا بتوانند در چارچوب قواعد و قوانین از انواع ظرفیت‌ها و انواع قراردادهای تجاری و انواع گسترده‌ای از ابزارهای تأمین ملی بهره‌مند شوند.
بهادری جهرمی افزود: بنا به پیشنهاد جمعیت هلال احمر دولت موافقت کرد منابعی به منظور تجهیز، تقویت و تأمین و نگهداری در حوزه بالگرد منابعی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد تا ارتقای ناوگان هلال احمر در حوزه بالگردها صورت گیرد.
وی در مورد مصوبات آتی هیئت دولت گفت: با شروع سال جدید آئین نامه‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف به تصویب رساندیم که اشتغال، تولید و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد توجه قرار می‌داد و در راستای شعار سال بود که الحمدلله دو آئین‌نامه دیگر در حوزه ورزش و جوانان و دیگری در حوزه فناوری اطلاعات تهیه شدند و پس از تصویب اطلاع‌رسانی خواهند شد.
بهادری‌جهرمی افزود: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز سفرهای راهیان نور آغاز شده و شاهد افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان هستیم. سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی کمتر از ۵۰ هزار نفر مشارکت داشتند اما پیش‌بینی امسال در حوزه دانشجویی این است که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این سفر شرکت کنند.
گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند
ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در جمع خبرنگاران در رابطه با اختصاص سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی اظهار داشت: طرح این پیشنهاد از سوی وزارت گردشگردی مطرح شد، اما وزیر ارتباطات مورد هجمه قرار گرفت‌، اگر قرار بود از کسی انتقاد شود باید از من انتقاد می‌شد.
وی عنوان کرد: گردشگران خارجی باید حداقل خدمات را دریافت کنند. بعضی دوستان تحلیل می‌کنند که چرا گردشگر خارجی به ایران نمی‌آید که دلایلی دارد. یکی از مهم‌ترین نیازهای آنها اینترنت و سکوهای بین‌المللی و خارجی است.
ثبت‌نام حج آغاز شده است
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنوار‌های امسال کاملاً مردمی بود. جشنواره‌های فجر مهم‌ترین جشنواره‌های هنری در سراسر دنیا هستند که این قدر با حضور نزدیک مردم انجام می‌شود. حضور مردم در تهران و شهرستان‌ها بسیار خوب بود.
وی عنوان کرد: عدالت فرهنگی دولت به تمام معنا خود را نشان داد و در تمام نقاط کشور اینها به نمایش در آمدند. در فیلم جشنواره فجر تلاش کردیم در تمام نقاط کشور محلی برای دیده شدن وجود داشته باشد. نکته دیگر حضور هنرمندان بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این دوره ویژه بود و از همه هنرمندان عزیز تشکر می‌کنم که با همه گرایش‌ها پررنگ در صحنه حاضر شدند. برای ما مهم است کسانی که در روزهای سخت و دشوار کشور مورد عنایت خدا باشند و ما در دولت رفتارهای خود را با این رویکرد و کنش تنظیم خواهیم کرد.
اسماعیلی بیان کرد: ثبت‌نام حج آغاز شده و دولت حمایت خوبی از حج انجام داده و مصوبه خوبی داشتیم. ان‌شاءالله زائرین عتبات با دغدغه کمتری در این دوران حضور پیدا خواهند کرد.
همه امکانات برای «پیروز» به کار گرفته شد؛ «ایران» باردار است
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز خبر باردار بودن «ایران» را تایید کرد و درباره دلیل تلف شدن پیروز اظهار کرد: در مرگ پیروز یک فرآیند کاملا آزمایشی در کشور اتفاق افتاد که در دنیا بی‌سابقه بود. تولد این توله یوزها یک چرخه علمی بود و دو تا همتای آنها روز اول تلف شدند. چون پیروز شیر مادر مصرف نکرده بود، از لحاظ بنیه‌ای ضعیف بود و در این ده ماه شرایط قرنطینه‌ای بود و مسائل گوارشی‌، کلیوی و یبوست مطرح بود و از لحاظ شرایط استخوان‌بندی و اسکلتی و حرکتی هم مشکل داشت.
سلاجقه با اشاره به اینکه برای اولین‌بار دولت سیزدهم با تمام اعتقاد برای نجات پیروز تلاش کرد، گفت: چنین نگاهی به تمام منابع زیستی به‌ویژه گونه‌های در حال انقراض دارد و اکنون ۷ قلاده ماده از این‌گونه دیده شده که توله یوز دارند و حفاظت می‌شوند. 
امور بهداشتی و خدماتی را به پارک‌ها می‌بریم
علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در جمع خبرنگاران گفت: خدمات عمومی که مردم نیاز دارند را به پارک‌ها می‌بریم. همچنین، بخش‌های مربوط به امور بهداشتی و خدماتی مختلف را هم به پارک‌ها خواهیم برد.
وی افزود: تهران باید متحول شود، تحول تهران هم با داشتن یک الگو و حرکت در مسیر اتفاق می‌افتد.
شهردار تهران عنوان کرد: به ۵۰۷ همت (۵۰۷ هزار میلیارد تومان) برای حمل‌ونقل عمومی نیاز داریم و این مقدار را از طریق مولد‌سازی باید به ‌دست بیاوریم.
زاکانی ادامه داد: دولت سیزدهم تکالیف خود را نسبت به ما در مقایسه با دولت‌های گذشته بهتر انجام داد و من روز گذشته در صحن شورا هم این موضوع را عنوان کردم. اگر بنا باشد با بودجه دولت کارهایمان را پیش ببریم، کارها پیش نمی‌رود.
وی با اشاره به نحوه مولد‌سازی اموال در دولت و شهرداری تهران افزود: دولت زمین‌های خود را ارزش‌گذاری و بارگذاری می‌کند و با ارزش افزوده به فروش می‌رساند اما، مولد‌‌سازی ما به این معناست که از هر چیزی که داریم حداکثر استفاده را می‌کنیم. به‌عنوان مثال ۷ خط متروی ما با تی‌بی‌ام قطر ۹ کلنگ خورده است که قرار شد ۴ خط بعدی‌ را با تی‌بی‌ام قطر ۱۵.۸ کلنگ بزنیم تا علاوه‌بر مترو، یک خط اتوبوس هم از آن استفاده کند.