به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 418
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 7,494
بازدید ماه: 73,567
بازدید کل: 23,735,377
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1160 - تفاوت ویژگی‌های حکومت جهانی امام مهدی(عج) و جهانی‌سازی غربی‌ها (پرسش و پاسخ) ۱۴۰۱/۱۲/۱۵

تفاوت ویژگی‌های حکومت جهانی امام مهدی(عج)

و جهانی‌سازی غربی‌ها

(پرسش و پاسخ)

شاخصه های فرهنگی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) - امور فرهنگی قوه قضاییه
 
پرسش:حکومت جهانی امام مهدی(عج) چه ویژگی‌هایی دارد و آیا جهانی شدن یا جهانی‌سازی غربی‌ها می‌تواند این اهداف و ویژگی‌ها را محقق کند؟
پاسخ:تفاوت جهانی شدن با جهانی‌سازی
ایده جهانی شدن حکومتها و در نهایت پیدا شدن حکومت واحد جهانی ایده مقدسی است که یک روند طبیعی را در جهان طی می‌کند. بدین شکل که انسان‌ها به مرور زمان و با تجربه همه نحله‌های فکری و مکاتب بشری و حکومتها، سرانجام به نقطه‌ای می‌رسند که باید یک منجی عادل و الگوی تمام نمای کمالات انسانی مورد تأیید خالق هستی ظهور کند و با رهبری حکیمانه، عادلانه و الهی خود جهان را پر از عدل و داد نماید. در مصادیق عینی این نگاه جهانی شدن اگرچه ممکن است اختلافاتی باشد اما در اصل این بحث اتفاق نظر وجود دارد. اما جهانی‌سازی در واقع یک نوع سوء استفاده از جریان و روند طبیعی جهانی شدن است که در آن غربی‌ها تلاش می‌کنند خود را با همان اصول، مبانی و معیارهای نظام سلطه لیبرال دموکراسی، بر جهان بشریت حاکم سازند، و این گرایش طبیعی و عقلانی انسان را مقلوب کنند. در حالی که اسلام می‌خواهد جهانی بسازد هماهنگ با افکار و اندیشه‌های الهی و معیارهای فطری و پایدار جهانی انسان که در پرتو یکتاپرستی و تقوا، همه اعضا و اجزای آن یگانه باشند و امت واحده الهی و اسلامی و حکومت جهانی واحد مورد پذیرش مردم تحقق یابد.
آیات جهانی شدن اسلام
اگر روند جهانی شدن به صورت طبیعی خود پیش برود می‌تواند زمینه‌ساز حکومت جهانی اسلام باشد که خداوند وعده آن را در قرآن داده است.
1- و ما بعد از تورات، در زبور داود هم نوشتیم که حتماً بندگان نیکوکار من ملک زمین را وارث و متصرف خواهند شد (انبیاء-105)
2- خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند وعده می‌دهد که قطعاً آنان را حاکمان روی زمین خواهد کرد، همان‌گونه که به پیشینیان آنها خلافت روی زمین را بخشید، و دین و آیینی را که برای آنان پسندیده پا برجا و ریشه‌دار خواهد ساخت و ترسشان را به امنیت و آرامش مبدل می‌کند (نور - 55)
3- او کسی است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان غالب سازد، هر چند مشرکان کرامت داشته باشند(صف-9) امام باقر(ع) در ذیل آیه فرمود: همانا این پیروزی به هنگام قیام مهدی از آل محمد(ص) خواهد بود. آن چنان که هیچ کس در جهان باقی نمی‌ماند، مگر آنکه اقرار به رسالت محمد(ص) خواهد کرد (مجمع‌البیان، ذیل آیه).
تفاوت‌های جهانی شدن اسلام و جهانی‌سازی نظام غربی‌ها
در اینجا به برخی از اهم این ویژگی‌ها و امتیازات نظام حکومتی واحد جهانی اسلام اشاره می‌کنیم:
1- حکومت واحد جهانی اسلام، تحت رهبری افراد صالح و وارسته و شخصیت‌های برجسته دینی که معصوم از خطا و یا تالی‌تلو معصومند اداره می‌شود، و قوانین الهی در آن جامعه حاکم است،‌ولی حکومت واحد جهانی غربی تحت نظر و اشراف قدرتمندان و ثروتمندان و سرمایه‌داران و قوانین موضوعه بشری اداره می‌شود.
2- حکومت جهانی امام مهدی بر محور توسعه اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در پرتو آموزه‌های وحیانی اسلام و خداباوری استوار است،‌در حالی که در حکومت جهانی غربی معنویت و خداباوری هیچ جایگاهی ندارد. 
3- حکومت واحد جهانی حضرت مهدی(عج) بر مبنای حاکمیت عقل است، زیرا عقل انسان‌ها در عصر ظهور به کمال خود می‌رسد. در حالی که حکومت واحد جهانی غربی، براساس جهانی‌سازی مصنوعی و بر مبنای هواهای نفسانی و یا در نهایت خرد جمعی ابزاری شکل می‌گیرد.
4- حکومت واحد جهانی حضرت مهدی (عج) ولایی است و مشروعیت خود را از خدای متعال دارد که از ناحیه مردم هم مورد پذیرش و اقبال قرار می‌گیرد. در حالی که در حکومت جهانی غربی مشروعیت حکومت را از ناحیه مردم می‌دانند، آن هم با هزاران مکر و فریبکاری که در جذب آرای مردم به کار می‌گیرند.
5- در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ستمگران و طاغوتیان و کارگزاران بد و خلافکار، سخت کیفر می‌شوند. زیرا حکومت حضرت براساس عدل و قسط اداره می‌شود، در حالی که در عصر جهانی‌سازی و حکومت واحد جهانی غربی، به جنایتکاران و ظالمین لقب مصلح می‌دهند و عدالت‌خواهان را تروریست می‌نامند.
6- در حکومت واحد جهانی امام مهدی(عج) مردم با گزینش و انتخاب خود، آیین و فرهنگ واحدی را پذیرا خواهند شد و در سایه آن با آرامش و آسودگی خاطر زندگی خواهند کرد، در حالی که در حکومت واحد جهانی غربی، یکپارچگی فرهنگی به وجود نخواهد آمد و تقابل و تضاد فرهنگ‌ها و تمدن‌های نوین، و سلطه‌جویی برخی از آنها تنش و ناامنی را از بین نخواهد برد.