به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,164
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 19,416
بازدید ماه: 19,416
بازدید کل: 23,681,239
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
3478 - دیدار وزیر امور اقتصاد و دارایی با همتای عراقی ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

 دیدار وزیر امور اقتصاد و دارایی با همتای عراقی

۱۴۰۱/۱۲/۲۲

وزیر اقتصاد: تفاهم های بسیار خوبی در سفر به عراق حاصل شد - ایرنا
وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران با اثیر سلمان داوود، وزیر بازرگانی عراق دیدار و درباره توسعه روابط اقتصادی دو کشور و امضای صورتجلسه توافقات دو کشور گفت‌و‌گو کرد.
دکتر سید احسان خاندوزی که به منظور برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق به این کشور سفر کرده با استقبال رسمی وزیر تجارت عراق وارد بغداد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از شادا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بدو ورود به عراق ضمن اشاره به همبستگی مردم دو کشور و همچنین همکاری‌های گسترده‌ای که میان ایران و عراق وجود دارد، گفت: دعا می‌کنیم به برکت خون حاج قاسم عزیز، مجموع مناسبات دو کشور ان‌شاءالله حاوی برکات بیشتری برای مردم ایران و عراق باشد.
گفتنی است، هیئت بلندپایه اقتصادی کشورمان شامل مقامات ارشد و فعالان اقتصادی هستند که به جهت برگزاری کمیسیون مشترک ایران و عراق، در این کشور حاضر شده‌اند.
احسان خاندوزی که در صدر هیئت بلندپایه اقتصادی جهت شرکت در کمیسیون مشترک ایران و عراق، عازم شهر بغداد شده در زمان‌ ورود به فرودگاه بغداد با حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی به مقام بلند این شهید ادای احترام کرد.
به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی روز دوشنبه در هتل الرشید بغداد میهمان وزیر عراقی شد.
هیئت ۷۰ نفره جمهوری اسلامی ایران به ریاست خاندوزی در این نشست‌ها با طرف‌های عراقی در راس ۶ کمیته شرکت کرد.
«ستار جبار الجابری» معاون وزیر بازرگانی عراق در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: توافقات شامل بسیاری از همکاری‌های راهبردی از جمله توسعه روابط تجاری دو کشور، پرونده‌های آب و رودخانه‌های مشترک، پرونده‌های سیاسی، موضوع ارتباط خط راه آهن بین دو کشور، مسائل مرزی و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌شود.
احمد جمالی، معاون اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد نیز از توافقات و تفاهم‌ها برای ایجاد منطقه مشترک آزاد تجاری بین ایران و عراق خبر داد.
پیشتر، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت‌و‌گو با ایرنا تصریح کرد که اراده جدی بین دو کشور برای راه‌اندازی راه آهن شلمچه به بصره وجود دارد.
وی تصریح کرد: در سفر «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به ایران این مهم (راه‌اندازی راه آهن شلمچه به بصره) مورد تاکید قرار گرفت و شخص نخست‌وزیر بعد از سفر، کمیته‌ای تشکیل داد و اقدامات دو کشور به شکل جدی در جریان است.