به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 8,826
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 44,434
بازدید ماه: 65,404
بازدید کل: 23,727,215
افراد آنلاین: 61
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۵۷۵ - امیر محمد یوسفی خوش‌قلب: تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر آغاز شد؛ تلفیق سامانه‌های الکترواُپتیک و دیده‌بان‌ها ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
 امیر محمد یوسفی خوش‌قلب معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش اعلام کرد:
تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر آغاز شد؛
تلفیق سامانه‌های الکترواُپتیک و دیده‌بان‌ها 
۱۴۰۱/۱۲/۲۲

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - گفت وگو با امیر محمد  خوش قلب معاون عملیات نیروی پدافند هوایی

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر در 2 منطقه مهم پدافند هوایی مرکزی و شمال کشور به مدت 2 روز برگزار می‌شود.
امیر محمد یوسفی خوش‌قلب معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش صبح دیروز با حضور در مرکز فرماندهی و کنترل ولایت نیروی پدافند هوایی آغاز تمرین تخصصی دیده‌بانی این نیرو را با رمز یابصیر اعلام کرد و گفت: تمرین تخصصی دیده‌بانی بصیر در دو منطقه مهم پدافند هوایی مرکزی و شمال کشور به مدت دو روز برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مناطق پدافند هوایی، از مناطق مهم در شبکه یکپارچه پدافند هوایی هستند افزود: فرمان آغاز تمرین تخصصی از مرکز فرماندهی و کنترل ولایت نیروی پدافند هوایی صادر شد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: سالیانه رزمایش‌ها و تمرین‌های تخصصی ویژه در تمام نیروهای مسلح پیش‌بینی، ابلاغ و اجرا می‌شود. این تمرین تخصصی هم جزو برنامه‌های مصوب است که برای پایان سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است و برابر برنامه اجرا می‌شود.
امیر یوسفی خوش‌قلب با اشاره به اهمیت انجام این تمرین تخصصی عنوان کرد: همه‌ نقاط دیده‌بانی برای ما در شبکه یکپارچه پدافند هوایی با ارزش بوده و گزارش‌های دیده‌بانی در کنار گزارش‌های راداری اکتیو و پسیو از اهمیت ویژه برخوردار است؛ گزارش یک دیده‌بان با سریع‌‌ترین وسیله ارتباطی در کمترین زمان وارد شبکه می‌شود و از لحاظ راستی‌آزمایی و دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: ما در این تمرین علاوه‌بر ارزیابی نیروی انسانی در پست‌های دیده‌بانی، شبکه و لایه‌های ارتباطی خود را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که آیا می‌تواند در زمان و مکان مناسب پاسخگوی نیازهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی بدون فوت وقت باشد. معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: چند سال گذشته شبکه دیده‌بانی خود را از حالت سنتی خارج کرده‌ایم و به سامانه‌های دیده‌بانی الکترواُپتیک ویژه که در شب و روز عملیات جست‌وجو و رهگیری اهداف را انجام می‌دهند تجهیز کرده‌ایم.
وی افزود: امروز تلفیقی از آنچه که دیده‌بان با چشم می‌بیند و آنچه که دیده‌بان با تجهیزات می‌بیند به‌صورت مکانیزه وارد شبکه یکپارچه پدافند هوایی می‌شود و دیده‌بانی به‌عنوان یک سازمان رزم با اهمیت در شبکه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.