به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 281
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 281
بازدید ماه: 66,354
بازدید کل: 23,728,164
افراد آنلاین: 18
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۵۷۶ - امیر سرتیپ شهرام: بُرد باور 373 با کمترین هزینه به بیش از 300 کیلومتر رسید ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
امیر سرتیپ شهرام:
بُرد باور 373 با کمترین هزینه به بیش از 300 کیلومتر رسید/
این سامانه موشکی در برخی حوزه‌ها نسبت به S-400 برتری دارد
۱۴۰۱/۱۲/۲۲
امیر شهرام: توانسته‌ایم به بیش از ۴۰ کشور جهان صادرات داشته باشیم |  خبرگزاری فارس
 
رئیس گروه مشاوران وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی‌های سامانه پدافند هوایی برد بلند باور373 گفت: خدا را شاکریم که ما را به این‌جا رسانده است که بتوانیم در طراحی و ارتقای سامانه باور۳۷۳ به خودکفایی برسیم.
سامانه پدافند هوایی برد بلند باور 373 تنها سامانه بومی پدافند بردبلند جمهوری اسلامی ایران است. سامانه‌ای که آبان‌ماه امسال از یک موشک جدید با نام صیاد ۴-B برای آن رونمایی شد و توانست برد انهدام این سامانه را به بالای 300 کیلومتر(305) ارتقاء دهد.
همچنین، برد رادار کشف سامانه باور۳۷۳ از ۳۵۰ به ۴۵۰ کیلومتر و برد رادار درگیری این سامانه از ۲۶۰ به ۴۰۰ کیلومتر ارتقاء پیدا کرد و ارتفاع درگیری آن از ۲۷ به ۳۲ کیلومتر افزایش یافته است. باور373 همان سامانه‌ای است که در اوج تحریم‌ها شکل گرفت و در مدت کوتاهی وارد تست‌های عملیاتی خود شد. اهمیت پروژه مذکور به قدری است که فرمانده کل قوا درباره آن گفتند: من به این پروژه(باور373) ایمان دارم. امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع در نشست خبری اخیر خود درباره این سامانه گفت که باور۳۷۳ سامانه‌ای فوق‌العاده است که بسیاری از کشورها آرزو دارند یک نمونه از آن را داشته باشند.
جوان ۳۳ ساله؛ مدیر گروه طراحی سامانه باور ۳۷۳
امیر سرتیپ شاهرخ شهرام، رئیس سابق صنایع الکترونیک(صاایران) و رئیس گروه مشاوران وزیر دفاع در گفت‌وگو با فارس درباره سامانه باور 373 اظهار داشت: نکته جالبی که درباره تیم طراح و سازنده سامانه باور۳۷۳ وجود دارد این است که آنها تماماً جوان بودند و جوان بودن همه اعضای تیم برای ما بسیار جالب بود. خدا را شاکر هستیم که توانستیم این روند را هرچند با سختی بسیار ولی توسط جوان خود به سرانجام رساندیم. مدیر گروه طراحی سامانه باور۳۷۳،‌ یک جوان دارای مقطع دکترا با سن ۳۳ ساله بود که با چنین سن و سالی توانست طراحی و ساخت چنین ابرسامانه‌ای را در صنعت دفاعی مدیریت کند، کار بزرگ و خدایی بود.
وی خاطرنشان کرد: باور373 سامانه‌ای که قرار بود یک شیء را زیر ۲۰۰ کیلومتر هدف قرار دهد، به حدی از توانمندی رسیدیم که امروز اهدافی را در بالای ۳۰۰ کیلومتر هدف قرار می‌دهد. این ارتقاء و بهبود با کم‌ترین هزینه انجام شد.
امیر سرتیپ شهرام بیان داشت: نیاز است برای رسیدن به چنین محصول و فناوری میان اپراتورها، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و جوانان مسلط به علم روز یک ارتباط تنگاتنگی وجود داشته باشد و این فضا توسط معاونت‌های ستاد وزارت دفاع و فرماندهان نیرو ایجاد شد.
رئیس گروه مشاوران وزیر دفاع با بیان اینکه گروه طراح و سازنده باور373 این سامانه را بر مبنای اقلیم جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده و ساختند، گفت: خدا را شاکریم که ما را به این‌جا رسانده است که بتوانیم در طراحی و ارتقای سامانه باور۳۷۳ به خودکفایی برسیم. وی گفت: ما در حین آزمایش زیر سامانه‌های باور۳۷۳ به این نتیجه رسیدیم که در کنار این سامانه به یک سامانه فرماندهی کنترل نیز نیاز داریم.
امیر سرتیپ شهرام خاطرنشان کرد: به محض اینکه نیرو درخواست برد بیش از ۳۰۵ کیلومتری را از ما داشته باشد این اتفاق در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ خواهد داد و برد مورد نیاز نیرو محقق خواهد شد.
رئیس گروه مشاوران وزیر دفاع اظهار داشت: در واقع، ارتقای بُرد سامانه باور۳۷۳ نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد مگر هزینه تست و آزمایش. چراکه تولید آن فقط به یک نرم‌افزار جدید نیاز دارد و این نرم‌افزار به راحتی در دسترس ما قرار دارد. البته به تغییراتی هم در آیرودینامیک موشک نیاز داریم که همه این تغییرات به راحتی برای ما دست‌یافتنی است و اگر نیاز باشد به راحتی همه اینها محقق خواهد شد.
وی همچنین گفت: باور۳۷۳ در حوزه تحرک همپای سامانه‌های پیشرفته دنیا عمل می‌کند و چیزی از آنها کم ندارد، شاید در مقایسه با برخی سامانه‌ها قدرت تحرک بیشتری هم داشته باشد.
امیر سرتیپ شهرام اظهار داشت: هنگامی که آمریکایی‌ها سامانه‌‌هاگ را به نیروی هوایی زمان رژیم گذشته تحویل دادند، در تست اول ۴۰ مرتبه شلیک انجام شد که این شلیک‌ها از ۴۰ جناح مختلف انجام شد. باید بگوییم آمریکایی‌ها تست‌هایی که باید با هزینه خود انجام می‌دادند را از جیب ملت ما هزینه کردند. یعنی بسیاری از موضوعاتی که باید خودشان هزینه می‌کردند را در قالب قرارداد‌هایی از ما مبالغش را دریافت می‌کردند. بسیاری از توانمندی‌های سوپر‌هاگ به‌عنوان نسل بعدی سامانه ‌هاگ پس از این تست‌ها محقق شد.
وی بیان داشت: نیروی پدافند هوایی ما از بین باور۳۷۳ و S-400 شاید بیشتر به باور نیاز داشته باشد تا ۴۰۰-S چون آنچه مورد نیاز پدافند هوایی ما بوده مطابق با تهدیدات پیرامونی طراحی و تولید شده است.
رئیس گروه مشاوران وزیر دفاع گفت: قطعاً نیروی پدافند هوایی از ما خواهد خواست که باور۳۷۳ را نسبت به قابلیت‌های جدید ارتقاء دهیم. کما اینکه این تبادلات اطلاعات جریان دارد و ما روی ساخت نمونه‌های دوم، سوم و چهارم به بعد در حال انجام یک تغییرات اساسی برای این سامانه هستیم.