به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 801
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 801
بازدید ماه: 801
بازدید کل: 23,662,632
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
3485 - کنعانی: پارلمان اروپا به مکانی برای نفرت‌پراکنی علیه ملت ایران تبدیل شده است ۱۴۰۱/۱۲/۲۶

کنعانی:

پارلمان اروپا به مکانی برای نفرت‌پراکنی علیه ملت ایران

تبدیل شده است 

۱۴۰۱/۱۲/۲۶

اعتماد آنلاین - واکنش ایران به صدور قطعنامه اروپا درخصوص مسمومیت  دانش‌آموزان - صاحب‌خبر
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه روز پنج‌شنبه پارلمان اروپا درخصوص اتفاقات مشکوک و در حال بررسی مرتبط با بدحالی دختران دانش‌آموز در برخی مدارس کشورمان اظهار داشت: در حالی که جمهوری اسلامی ایران با جدیت در سطوح عالی کشور این موضوع را در دست پیگیری دارد و تیم‌های تخصصی وزارت بهداشت نیز تحقیقات میدانی و علمی خود را با جدیت ادامه می‌دهند، صدور قطعنامه توسط پارلمان اروپا و تکرار اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان مایه تعجب و تأسف است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: یافته‌های اولیه مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران حاکی از شناسایی برخی از عوامل این جنایت است و درواقع این نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این ماجرای مشکوک و ضد انسانی، باید شاکی و مدعی باشد.
کنعانی همچنین اظهار داشت: مایه شرمساری است که بعضی‌ها، اقدامات عوامل خودفروخته و وابسته در این جنایت را ابزاری برای تخریب چهره و فضا‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و از آن به‌عنوان سوژه جدیدی برای تداوم ضدیت‌های بی‌پایان خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و متأسفانه پارلمان اروپا نیز مکانی برای این چهره‌های مشکوک و افراطی به‌منظور نفرت پراکنی علیه ملت ایران و پروژه ایران هراسی شده است.
وی در ادامه تأکید کرد: در موضوع مدارس، بلندپایه‌ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران این اقدام ضد انسانی را به‌شدت محکوم کرده و دستور انجام تحقیقات کامل درباره آن، یافتن عاملان این اقدام ضد انسانی و اشد مجازات آنان را خواستار شده‌اند.
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه فشار و عملیات روانی تمام تلاش خود را برای پیگیری اتفاقات رخ‌داده انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی برای شناسایی و به عدالت سپردن عاملان و مباشران و مسببان این حوادث جنایت‌بار، فروگذار نخواهد کرد.
کنعانی در پایان خاطرنشان کرد: با رفتارهای اخیر پارلمان اروپا، جای تعجب نخواهد بود که در صورت شناسایی و مجازات مجرمین دخیل در این جنایت، پارلمان اروپا مجدداً بنام حقوق بشر به دفاع از همان مجرمان برخیزد و خواستار عدم مجازات آنان شود.
پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه در ادامه مداخله‌های خود در امور داخلی کشور قطعنامه‌ای ضدایرانی را به تصویب رسانده و در آن از شورای حقوق بشر سازمان خواسته است تا درخصوص مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان برخی مدارس ایران که اغلب آنها دختر بودند، تحقیقات مستقلی انجام دهد.
قانونگذاران اروپایی همچنین در این قطعنامه تلاش کردند موضوع مسمومیت این دانش‌آموزان را به ناآرامی‌های اخیر در کشور ارتباط دهند و بر این اساس ادعاهای واهی خود درباره نحوه برخورد نیروهای امنیتی کشور با افراد حاضر در ناآرامی‌ها را تکرار کردند.
به گزارش ایسنا، این اقدام کشورهای اروپایی در حالی است که مقامات ارشد ایران پیش‌ازاین از آغاز تحقیقات و رسیدگی به موضوع خبر داده و تعدادی نیز تاکنون در این رابطه دستگیر شده‌اند.
سخنگوی وزارت خارجه: سخنان صدراعظم آلمان نشانه ریاکاری است
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در واکنش به سخنان ضدایرانی صدراعظم آلمان در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ادعای تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و تهدید بودن این امر برای دیگران، تکرار همنوایی‌های مکرر مقامات آلمان با رژیم صهیونیستی است. کنعانی افزود: جای تعجب است که مسئولان آلمانی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران با سنگین‌ترین نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تهدید معرفی می‌کنند، اما از تهدیدات زرادخانه گسترده تسلیحات اتمی رژیم جعلی، اشغالگر و ضد حقوق بین‌الملل صهیونیستی برای منطقه و جهان، سخنی نمی‌گویند! وی تصریح کرد: کشورهای مستقل و افکار عمومی جهان ازاین‌گونه مواضع و رفتارهای مبتنی بر استانداردهای دوگانه به ستوه آمده و روزبه‌روز در این جمع‌بندی راسخ‌تر می‌شوند که تا چه‌اندازه ادعاها و اتهامات برخی دولت‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران ریاکارانه و نامعتبر است.