به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 12,393
بازدید دیروز: 22,691
بازدید هفته: 96,735
بازدید ماه: 143,965
بازدید کل: 23,632,325
افراد آنلاین: 80
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۳۰ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 18 April 2024
الخميس ، ۹ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
3486 - رایزنی امیرعبداللهیان با جوزپ بورل برای لغو تحریم‌ها ۱۴۰۱/۱۲/۲۶

 رایزنی امیرعبداللهیان با جوزپ بورل برای لغو تحریم‌ها 

  ۱۴۰۱/۱۲/۲۶

رایزنی امیرعبداللهیان و بورل؛ ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و  پایدار آمادگی دارد- اخبار دیپلماسی ایران - اخبار بین الملل تسنیم | Tasnim |  خبرگزاری تسنیم | Tasnim
 
در گفت‌وگوی تلفنی جوزپ بورل و وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین درخصوص گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.
در گفت‌وگوی تلفنی هماهنگ‌کننده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کشورمان، طرفین درخصوص گفت‌وگو برای لغو تحریم‌ها، وضعیت اوکراین و همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران رایزنی کردند.
اوکراین را تشویق کنید مدارک مستند درباره ادعایش ارائه دهد
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی درخصوص اوکراین اظهار داشت: ما در مورد ریشه وضعیت کنونی اوکراین و مخالفت ایران با جنگ قبلاً گفت‌وگو کرده‌ایم. وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی برای استمرار تلاش‌ها برای تحقق صلح در سفر آتی خود به مسکو خبر دارد و افزود: غرب باید به‌جای تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران، اوکراین را تشویق کند مدارک مستند در نشست رسمی هیئت‌های سیاسی و نظامی دو کشور ارائه دهد و گفت‌وگوی رسمی را جایگزین اتهامات بی‌اساس و تکراری کند و مشاهده کند که ایران همواره در کنار صلح قرار داد و نه جنگ.
امیرعبداللهیان در ادامه تأکید کرد، روابط تهران و آژانس در مسیر درست خود قرار دارد. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از جوزف بورل درخصوص نحوه نادرست انعکاس اخبار و محتوای توئیتش انتقاد کرد.
جوزپ بورل نیز در این گفت‌وگو، تلاش خود به‌عنوان هماهنگ‌کننده در راستای جمع‌بندی مذاکرات وین و ابتکار عملی برای منتج به نتیجه شدن گفت‌وگوها را مورد تأکید قرار داد.
وی افزود: علی‌رغم وجود اظهاراتی در مورد پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، از تلاش ایران برای کمک به تحقق صلح در منطقه قدردانی می‌کنم. بورل همکاری ایران و آژانس را گامی مثبت و رو به‌ جلو خواند. طرفین در این تماس آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها را مورد توجه قرار دادند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با اعلام این خبر در پیامی در توئیتر نوشت که اتحادیه اروپا خواستار آن است که ایران رفتار خود را تغییر دهد.
او همچنین نوشت: «همکاری جدی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای سریع توافق حاصل‌شده لازم است.»
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سیزدهم اسفندماه به ایران آمد و با مقامات کشورمان ازجمله رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد و نتیجه این دیدار توافق بین ایران و آژانس بود. گروسی این توافق را «بسیار مهم» ارزیابی کرد و گفت که این دیدار باعث تفاهم بر سر «مسائل و اصول اساسی» شده است.
هماهنگی لازم در سیاست خارجی وجود دارد؛ دشمنان بدانند اختلافی نیست
حسین امیرعبداللهیان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب مناسبات موجود امنیتی انجام می‌شود. پدیده جدیدی نیست.»
وی با تأکید بر اینکه نماینده وزارت خارجه در سفرها همراه دریابان شمخانی است، افزود: «در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه‌چیز در چارچوب نظام و زیر نظر رئیس‌جمهور است. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.»
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز پنج‌شنبه در سفر به امارات با مقام‌های این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد.
همچنین براساس اخبار منتشرشده علی شمخانی طی روزهای آینده برای امضای یک توافق امنیتی مهم با عراق به بغداد سفر می‌کند.