به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,372
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,372
بازدید ماه: 69,445
بازدید کل: 23,731,256
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۷۴ - شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» در کردستان و گرگان تشییع شدند ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» و
«مقداد مهقانی» در کردستان و گرگان تشییع شدند    
۱۴۰۲/۰۱/۱۶
مراسم وداع با شهیدان میلاد حیدری و مقداد مهقانی در قروه و گلستان برگزار شد  | خبرگزاری فارس
تشییع باشکوه شهید «میلاد حیدری» در قروه | پیکر مطهر شهید - مهر
عکس | تشییع پیکر شهید «مقداد مهقانی» در گرگان
پیکر مطهر شهدای مدافع حرم «میلاد حیدری» در شهر قروه کردستان و «مقداد مهقانی‌جعفرآبادی» در گرگان با حضور باشکوه و حماسی مردم تشییع شد.
پیکر مطهر شهید مدافع حرم «میلاد حیدری» با حضور خیل عظیمی از مسئولان و مردم شهیدپرور استان کردستان از مقابل سپاه شهر قروه تشییع شد.
به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم از بازاری، کارمند، کشاورز، دختر و پسر، پیر و جوان و زن و مرد، در این آیین حضور یافته‌اند تا نشان دهند برای خون شهیدی که در راه امنیت کشور، جانش را داده است، ارزش والایی قائل هستند.
خیابان‌های منتهی به محل تشییع پیکر شهید«حیدری»، مملو از جمعیت عاشق شهید و شهادت شد که با چشمانی‌گریان و با شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، پیکر فرزندی از خطه کردستان را تا میدان شهید سلیمانی این شهر همراهی کردند.
پیکر این شهید مدافع حرم بعد از تشییع، به زادگاهش روستای وینسار منتقل شد.
پاسدار رشید اسلام «میلاد حیدری» از مدافعان حرم، سحرگاه جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان، در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید حیدری اصالتاً اهل روستای وینسار شهرستان قروه است که در شهرستان قرچک سکونت داشت.
این شهید والامقام در هنگام شهادت ۳۲ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۶ و سه ساله به یادگار باقی مانده است.
پیکر مطهر شهید مدافع حرم «مقداد مهقانی‌ جعفرآبادی» نیز توسط مردم روزه‌دار و شهیدپرور گرگان تشییع و برای تدفین به زادگاهش شهر فاضل‌آباد منتقل شد.
این مراسم صبح چهارشنبه از حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان آغاز شد و با گذر از خیابان‌های فلسطین و شهدا با رسیدن به چهارراه شهدا به پایان رسید.
در طول مسیر تشییع پیکر مطهر این شهید مداحان اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) به مداحی و نوحه‌خوانی پرداختند.
همچنین شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهید مهقانی، شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر داده و خواستار گرفتن انتقام خون این شهید و دیگر شهدای مدافع حرم شدند.
مراسم استقبال و وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم سه‌شنبه‌شب با حضور باشکوه مردم در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان برگزار شد. شهید مهقانی که بیستمین شهید مدافع حرم گلستان است، جمعه گذشته براساس حمله رژیم صهیونیستی مجروح شد و به علت شدت جراحات روز شنبه در بیمارستانی در سوریه به جمع یاران شهیدش پیوست.
از شهید مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ پسر ۲ ساله به یادگار مانده است.
در این مراسم، اقوام ساکن این استان دست در دست یکدیگر ضمن نمایش اتحاد و انسجام، حمایت قاطع خود را از آرمان‌های شهدا اعلام کردند.

با حضور سرلشکر سلامی و سردار قاآنی:

بدرقه باشکوه و حماسی شهدای مدافع امنیت

بر دستان مردم روزه‌دار در میدان امام حسین(ع)

   ۱۴۰۲/۰۱/۱۵

بدرقه پرشور پیکر مطهر شهیدان حوزه - پیکر شهیدان «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» در میدان امام حسین (ع)  تشییع شد - صاحب‌خبر

مراسم تشییع پیکر شهیدان مدافع حرم «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی» با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی قدس سپاه، معاون اول رئیس جمهور و مردم تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شهیدان مدافع حرم «میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی جعفر آبادی» صبح سه شنبه با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و مردم تهران در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
کمیل، حلما و محمد فرزندان این دو شهید مدافع حرم در حالی که مردم از سرلشکر سلامی با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، خواستار انتقام سخت بودند، بر سر تابوت‌های حامل پیکرهای پدران‌شان حاضر شدند.
به گزارش فارس، تشییع کنندگان پیکرهای این دو شهید مدافع حرم بیرق‌های سرخ منقش به نام ائمه اطهار(ع) و تصاویری از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را با خودشان حمل می‌کردند.
مادر شهید میلاد حیدری در سخنانی گفت: از تمام مردم تشکر می‌کنم و از شما می‌خواهم تا راهشان ادامه یابد. مرگ بر آمریکا و اسرائیل. میلاد فدای راه حضرت زینب(س) شد. مردم، از شما می‌خواهم که راه شهدا را فراموش نکنید.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی خطاب به صهیونیست‌ها:
به شهادت رساندن جوانان ما، سقوط شما را تسریع می‌کند
حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: این شهدا از پیشتازان رسیدن به مقصد و حیات طیبه هستند. ما امنیت و حیات خود را از این شهدا داریم و می‌بینید مردم در ماه رمضان با دهان روزه و این آفتاب گرم برای وداع و تشییع این دو شهید چه حضوری پیدا کرده اند.
وی ادامه داد: خداوند به این دو شهید نعمت داده است و به ما بشارت می‌دهد لذا از خدا بخواهیم ما هم به این نعمت بزرگ شهادت متنعم بشویم. فراغ این دو شهید مدافع حرم برایمان سخت خواهد بود اما شادمان هستیم که آن‌ها به مقصود رسیدند و در مهمانی خاص خدا به مقام قرب الهی دست یافتند.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با بیان اینکه این مردم، فرزندان امت و برادران این دو شهید در نیروهای مسلح، مانند گذشته قطعاً انتقام سختی از رژیم اشغالگر قدس خواهند گرفت و این را ثابت کردند، تصریح کرد: در محضر شهدا با خدا، شهدا و مردم پیمان می‌بندیم تا نابودی غده سرطانی صهیونیستی و استکبار لحظه‌ای آرام نخواهیم نشست.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه خطاب به صهیونیست‌ها تأکید کرد: به رژیم اشغالگر و دشمنان می گویم شهید کردن جوانان ما فرآیند سقوط شما را کندتر نخواهد کرد بلکه تندتر از این هم خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقام شهید و شهادت عنوان کرد: شهید به جامعه حیات می‌دهد، روحیه جهادی و انقلابی می‌دهد. به قول فرمایش حضرت امام خمینی(ره) هرچه ملت ما بیشتر شهید بدهد بیدارتر و مقاوم‌تر خواهد شد.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه از قول خانواده‌های این دو شهید گفت: خانواده‌های این دو شهید عزیز گفتند که ما ایستاده ایم و فرزندان دیگرمان را تربیت می‌کنیم تا راه حاج قاسم و شهدا را ادامه دهند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه تاکید کرد: دنیای استکبار بداند فرزندان این انقلاب و نظام آماده اند مرگ تدریجی استکبار را سرعت ببخشند و ان‌شاءالله در همین میدان امام حسین(ع) تهران جشن پیروزی بر دشمنان را خواهیم گرفت.
«میلاد حیدری» و «مقداد مهقانی جعفر آبادی»، شهدای مدافع حرم و از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بودند که در حمله تروریستی بامداد جمعه ۱۱ فروردین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شهادت رسیدند.
گفتنی است؛ مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید میلاد حیدری صبح چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ در قروه استان کردستان و شهید مقداد مهقانی جعفرآبادی در جعفر آباد استان گلستان برگزار می‌شود.
پیش از این، ناصر کنعانی سخنگوی، وزارت امور خارجه شهادت دو تن از مستشاران نظامی کشورمان در نتیجه حمله متجاوزانه و بزدلانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در سوریه را بخشی از هزینه‌های مجاهدت ملت بزرگ ایران در مبارزه شجاعانه و مسئولانه علیه تروریسم تکفیری و حامیان شناخته‌شده آنان از جمله رژیم جعلی صهیونیستی ‌دانست.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: بدیهی است خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی و حقوقی این‌گونه اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ به تروریسم دولتی رژیم جعلی اسرائیل در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

در پی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی
دو مستشار نظامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند  
۱۴۰۲/۰۱/۱۳

دو تن از نیروهای سپاه در سوریه به شهادت رسیدند - انلاینت

روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از شهادت پاسداران سرافراز اسلام، مقداد مهقانی جعفرآبادی و میلاد حیدری در پی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد. 
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای از شهادت پاسدار رشید اسلام سروان مقداد مهقانی جعفر آبادی که در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق مجروح شده بود‌، خبر داد.
سروان مقداد مهقانی جعفرآبادی همرزم شهید والامقام میلاد حیدری بود که ایشان نیز در حمله رژیم صهیونیستی در سحرگاه جمعه 11 فروردین مصادف با نهم ماه مبارک رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای که برای شهادت این دو پاسدار رشید اسلام منتشر کرده است، بر پاسخ قاطع به جنایت‌های رژيم جعلی صهیونیستی تاکید کرده است.
حمله پهپادی به پایگاه‌های غیرقانونی نظامیان آمریکا در سوریه 
منابع آمریکایی روز پنجشنبه 3 فروردین گزارش دادند در پی حمله یک پهپاد انتحاری به یک تأسیسات ائتلاف آمریکا در شمال شرق سوریه یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. پس از این حمله پنتاگون مدعی شد تحلیل‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد این پهپاد ساخت ایران بوده است. همچنین به گزارش منابع خبری شامگاه جمعه 4 فروردین حملات دیگری به دو پایگاه غیرقانونی نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه انجام گرفت. در این حملات راکتی که به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر و همچنین پایگاه کونیکو صورت گرفت، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شد و به گزارش منابع محلی چندین نفر نیز زخمی شدند. 
 به گزارش رسانه‌های آمریکایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از حمله پهپادی مذکور، مجوز حمله به تاسیساتی در شرق سوریه که گفته می‌شود مورد استفاده نیروهای مقاومت است را صادر کرد.
بایدن: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه 5 فروردین در اظهارنظری درباره درگیری‌های اخیر در سوریه تأکید کرد دنبال درگیری با ایران نیست.
 وی اظهار داشت که روز گذشته حمله‌ای به نیروهای آمریکا در سوریه انجام شده و او دستور داده سریعا به آن پاسخ داده شود.  جو بایدن همچنین تصریح کرد: « دنبال درگیری با ایران نیستیم اما آماده‌ایم برای محافظت از نیروهایمان به زور متوسل شویم.»
قانونگذار ارشد آمریکایی: بازدارندگی ما علیه ایران از بین رفته است
یک قانونگذار ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای درخصوص حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق سوریه ضمن متهم کردن ایران به نقش داشتن در این حمله گفت که بازدارندگی آمریکا علیه ایران از بین رفته است
مایکل مک‌کاول، رئیس‌کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: «من به شدت حمله پهپادی به آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه را محکوم کرده و با کسانی که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند ابراز همدردی می‌کنم.»
وی افزود:«بازدارندگی ما علیه ایران از بین رفته است، آن هم در شرایطی که ایران تنها چند ماه با دسترسی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد. لازم است بازدارندگی‌مان علیه ایران را احیا کنیم یا منتظر تبعات ویرانگر بیشتری باشیم.»
مارک میلی: ایران به دنبال اخراج آمریکا از عراق و سوریه است
مارک میلی رئیس ‌ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز چهارشنبه 9 فروردین در اظهاراتی بیان کرد ارتش آمریکا در صورت درگیری همزمان با روسیه و چین یا با یک قدرت بزرگ با سختی‌هایی مواجه خواهد شد 
 وی در ادامه سخنانش گفت:«ارزیابی اطلاعاتی ما این است که هدف ایران اخراج آمریکا از عراق و سوریه بوده تا به قدرت مسلط در منطقه تبدیل شود.» به گزارش فارس، مارک میلی پیش از این نیز در سخنانی مدعی شده بود: «ایران گام‌هایی برای توسعه توانایی‌های خود برای تولید سلاح هسته‌ای برداشته است و منطقه را به عدم ثبات تهدید می‌کند.» گفتنی است اظهارات مکرر مقامات آمریکایی درخصوص دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی است که ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی علیه مردم غیرنظامی استفاده کرده است و هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان را در اختیار دارد.

Image result for ‫گل لاله‬‎