به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 474
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 19,132
بازدید ماه: 85,205
بازدید کل: 23,747,012
افراد آنلاین: 15
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۰۷ - آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران: دشمن آرزوی بی حجابی را به گور خواهد برد ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران:
دشمن آرزوی بی حجابی را به گور خواهد برد 
۱۴۰۲/۰۱/۱۸

آیت الله خاتمی: گسترش عدالت از بارزترین نمونه های امر به معروف است/ در  برخورد با بی حجابی باید به سبک قرآن ورود کرد- اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim |  خبرگزاری تسنیم | Tasnim

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: در کتب یکی از نویسندگان اهل سنت گفته شده است که ولایت حضرت علی(ع) حصن خداست.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران درباره نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: نامگذاری‌ها تشریفاتی نیستند و حاصل تأمل و فکر فراوان هستند تا بررسی شود مشکل و درمان کشور چیست. این نامگذاری‌ها نقشه راه سالانه است.
وی با بیان اینکه نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب حکیمانه است، گفت: تورم، مشکل مردم است و همه از آن رنج می‌برند، مردم به عنوان وفاداران انقلاب انتظار دارند تورم مهار شود و رشد تولید شکل بگیرد که اگر تورم‌ بدون رشد تولید مهار شود، کشور را دچار رکود می‌کند.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: چندین سال است که مشکلات اقتصادی وجود دارد، مقام معظم رهبری هم هر ساله شعارهای اقتصادی را تعیین می‌کنند. مسئله اقتصادی در این ایام و این سال‌ها مسئله اصلی و بعضاً زیربنای بخشی از مشکلات فرهنگی است.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: رهبری در دیدار با مسئولان نظام فرمودند تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود؛ رهبری در این دیدار در مقام استدلال برای این موضوع فرمودند: آمریکای اوباما ضعیف‌تر از آمریکای بوش بود، آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از آمریکای اوباما بود و آمریکای بایدن نیز ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ است.
وی گفت: دلیل دیگر این است که آمریکا اعلام کرد قصدِ ایجادِ جبهه عربی علیه ایران را دارد که نتیجه عکس داشت. توافق ایران و عربستان هم یکی از مصادیقش است، البته دیگر کشورها هم برای توافق در نوبت هستند، به همین دلیل ترامپ گفت اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بودم اجازه نمی‌دادم چنین اتفاقی رخ دهد.
آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا بود، هرچه دولت در این کشورها سرکار می‌آید، براساس رأی مردم ضدآمریکایی است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به مطلوبشان در قبال این کشورها نرسیدند، آمریکا می‌خواست ونزوئلا را زیر و رو کند، در همین راستا رئیس‌جمهور هم انتخاب کرد ولی ناکام شدند. این وعده خداست «کید شیطان ضعیف است»، خدا نقشه آنها را نقش بر آب می‌کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تزلزل بی‌سابقه در رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: رهبری فرمودند در طول ۷۵ ساله عمر این رژیم، گرفتاری‌های اخیر بی‌سابقه است، مهاجرت‌ها از اراضی اشغالی نزدیک به دو میلیون می‌رسد، ائتلاف‌های حزبی به سرعت متلاشی می‌شود، تظاهرات صدها هزار نفری در شهرها با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکارشان در جریان است، تا جایی که سران این رژیم را مستأصل کرده است.
وی گفت: هفته آینده روز قدس است، این روز یادگار امام(ره) است و در راهپیمایی حضور با شکوهی خواهیم داشت، حضور در این راهپیمایی اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که موجب تضعیف این رژیم رو به زوال است. عاشقان امیرالمؤمنین(ع) بدانند آخرین وصیت ایشان یاری رساندن به مظلومان است، عمل به این وصیت یعنی مرگ بر اسرائیل.
آیت‌الله خاتمی افزود: در مورد حجاب کلمات نورانی آقا را شنیدید، آقا فرمودند؛ حجاب مسئله‌ای شرعی به شمار می‌رود، موضوعی دولتی نیست. هر کس که دین‌باور است به حجاب نیز باور دارد و به آن عمل می‌کند. رهبری فرمودند؛ کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است، از اولین هفته‌های انقلاب، امام(ره) قاطعانه از حجاب سخن گفتند و فرمودند؛ خصوصا در ادارات باید حجاب رعایت شود.
پشت صحنه بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده و اندلسی کردن ایران است
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بی‌حجابی‌ها عادی نیست، پشت صحنه این بی‌حجابی‌ها فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه و اندلسی کردن ایران است. از همین طریق دشمنان‌اندولوسِ مسلمانان را گرفتند.
وی ادامه داد: یک‌ تئوریسین آمریکایی گفته است اگر دو رکن را بتوانیم از بین ببریم، ایران ساقط شده است؛ ولایت فقیه و حجاب، که اگر حجاب را بزنیم ولایت فقیه را هم زده‌ایم. به آنها می‌گویم کور خوانده‌اید، آرزویتان را به گور خواهید بر‌د. بی‌حجاب‌ها هم پشت ملت هستند، اگر متوجه شوند دشمنان پشت صحنه چه شرارت‌هایی در سر دارند، دست از این رفتار نا درست برمی دارند.
آیت‌الله خاتمی گفت: خوشبختانه وزارت کشور بیانیه خوبی در مورد حجاب داد اما مردم می‌خواهند در عمل ببینند آیا دولت و نظام به وظیفه شان عمل می‌کنند؟ در قضیه حجاب باید همه نهادهای مربوط وارد شوند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا رفتند تا اسلام حاکم شود نه بی‌حجابی بیاید، دل متدینین از بی‌حجابی‌ها خون است به داد برسید، افزود: همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد حتی در برخورد با بی‌حجابی برخورد خودسرانه خلاف شرع است، قانون شکنی و بی‌حجابی هر دو منکر هستند.
وی تصریح کرد: همه باید امر به معروف و نهی از منکر زبانی با ادبیات قرآنی، مؤدبانه و محترمانه داشته باشند اما اگر کار به عمل رسید، امور را به قوه قضائیه بسپارند تا به دستور مسئولین مربوطه کار پیش رود، کارهای خودسرانه حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد.