به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,457
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 15,240
بازدید ماه: 81,313
بازدید کل: 23,743,122
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۰ - خاطرات رفاقت چهل‌ساله حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی با حاج قاسم سلیمانی- ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
خاطرات رفاقت چهل‌ساله حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی با حاج قاسم سلیمانی- ۳۰

برتری با ایمان و اخلاص و ارتباط با خداست 

۱۴۰۲/۰۱/۲۰

حاج قاسمی که من می شناسم»/ انتشار کتابی جدید درباره شهید سلیمانی و سوریه-  اخبار ادبیات و نشر - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnimچاپ دوکتاب جدیددرباره سردارسلیمانی/حاصل چهل سال رفاقت با حاج قاسم -  خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

سعید علامیان
صدام، پس از آن‌که فاو را از دست داد، بار دیگر شهر مهران را اشغال کرد تا اثر روانی شکست در عملیات فاو را کم کند. فرماندهان، با طراحی عملیات کربلای یک تصمیم گرفتند مناطق اشغال‌شده را پس بگیرند. در این عملیات، ارتفاع قلاویزان، اهمیت ویژه‌ای داشت. ارتش بعث از روی قلاویزان بر روی شهر مهران تسلط کامل داشت و آن را به دژی مستحکم و نفوذناپذیر تبدیل کرده بود. فرمانده قرارگاه کربلا، توی جمع فرماندهان می‌گوید «چه کسی برای گرفتن ارتفاع قلاویزان نیرو می‌گذارد؟» قاسم سلیمانی بلند می‌شود و می‌گوید؛ «ما دو گردان داریم که نیروهایش خوب اشک می‌ریزند؛ همه نماز شب می‌خوانند و رابطه‌شان با خدا قوی‌ است؛ آن‌ها می‌توانند قلاویزان را آزاد کنند!»
آن دو گردان از لشکر ثارالله، همراه نیروهای دیگر لشکرها، در نبردی سنگین که 10 روز طول کشید، با تصرف ارتفاعات قلاویزان، و در نهایت، با پیروزی کامل، شهر مهران را برای همیشه آزاد کردند.1
عبدالله میثمی2 وقتی شنید حاج‌قاسم چنین حرفی زده، به لشکر آمد ببیند رمز روحیه‌ این گردان‌ها چیست. دید توی هر گردانی، 10 طلبه‌ رزمنده است! حاج‌قاسم توجه داشت که برتری، با ایمان، اخلاص، نماز شب و اشک و ارتباط با خدا اتفاق می‌افتد.
اواخر جنگ، علاوه بر مسئول تبلیغات، مسئول عقیدتی لشکر هم بودم. آن موقع، تازه نوار ویدیو آمده بود. به من می‌گفت «نوارهای آیت‌الله مظاهری و شیخ‌حسین انصاریان و آیت‌الله مشکینی را بیاورید، توی گردان‌ها برای بچه‌ها بگذارید.» سال 1367 به من گفت «برو قم، جایی را اجاره کن تا فرماند‌هان و بچه‌های کادر، برای دوره‌های عقیدتی به آنجا بروند و با بزرگان حوزه و علمای قم انس بگیرند.» ساختمانی با 30 اتاق در قم اجاره کردم، و این کار اجرا شد. طرح بصیرت که الان در سپاه و نیروهای مسلح اجرا می‌شود، فکرش از سردار سلیمانی است.
به رشد و معنویت فرماندهان توجه خاص داشت. در نامه‌ای به علی نجیب‌زاده، یکی از فرماندهان لشکر ثارالله، این‌طور نوشته است: «علی، چهار چیز را فراموش نکن: 1. اخلاص؛ اخلاص؛ اخلاص؛ یعنی گفتن، انجام دادن یا ندادن برای خدا؛ 2. قلبت را از هر چیز غیر او خالی کن و پر از محبت او و اهل‌بیت کن؛ 3. نماز شب، توشه عجیبی‌ است؛ 4. یاد دوستان شهید؛ ولو به یک صلوات. برادر و دوستدارت، سلیمانی؛ 21/7/1391»
در نامه‌ای به برادرزاده‌اش مهدی هم چنین نوشته است: «مهدی‌جان، تمام کسانی که به کمالی رسیده‌اند، خصوصاً کمالات معنوی که خود منشأ و پایه‌ دنیوی هم می‌تواند باشد، منشأ همه‌ آن‌ها، سحر است. نماز شب در سن شما تأثیر شگرفی دارد. اگر چند بار آن را با رغبت تجربه کردی، لذت آن موجب می‌شود به آن تمسک یابی. نکات دیگر هم هست: احترام و خضوع در مقابل بزرگ‌ترها؛ خصوصاً پدر و مادر! به خودت عادت بده بدون شرم، دست پدر و مادرت را ببوسی؛ هم آن‌ها را شادمان می‌کنی، هم اثر وضعی بر خودت دارد. عمویت؛ 13/8/1391»
پانوشت‌ها:
1‌. عملیات کربلای یک، نهم تا نوزدهم تیر 1365 در پنج مرحله اجرا شد.
2‌. حجت‌الاسلام عبدالله میثمی، نماینده حضرت امام در قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)، نهم بهمن 1365 در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید. ایشان، متولد سال 1334 در اصفهان بود.