به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 594
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 19,252
بازدید ماه: 85,325
بازدید کل: 23,747,132
افراد آنلاین: 78
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۰۸ - حاج‌علی‌اکبری: رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه به این اندازه مستأصل و بیچاره نبوده است ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
 حاج‌علی‌اکبری:
رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه به این اندازه مستأصل
و بیچاره نبوده است
    ۱۴۰۲/۰۱/۲۵

ایمنا - رژیم صهیونیستی تاکنون اینقدر درمانده، بیچاره و در محاصره نبوده است  - صاحب‌خبر

خطیب نمازجمعه روز قدس اظهار داشت: امسال روز قدس متفاوتی را تجربه کردیم از این جهت که هیچ‌گاه رژیم صهیونیستی این قدر مستاصل و بیچاره و در محاصره و اهتزار نبوده که الان است. از طرفی جبهه مقاومت هیچ‌گاه اینقدر سر حال و فعال نبوده است.
روز گذشته نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری در دانشگاه تهران اقامه شد
اقامه این نماز باشکوه در حالی بود که خیل عظیم مردم مومن و آزاده کشورمان در تهران پس از شرکت در راهپیمایی روز قدس، از ده مسیر مختلف خود را به دانشگاه تهران رسانده بودند. سخنران پیش از خطبه نمازجمعه روز قدس، محمدباقر قالیباف ، رئیس قوه مقننه بود.
روز قدس نقاب از چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی برداشت
 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس توسط حضرت امام (ره)، اظهار داشت: رهبر انقلاب می‌فرمایند «امام ما، امام تحول است»، باید گفت یکی از نمونه‌های تحول همین یوم الله قدس است. در این روز امام خمینی (ره) با ابتکار خودشان مردمی سازی و جهانی سازی فلسطین را در دستور کار قرار دادند و آن را تبدیل به یک سنت سیاسی کارآمد و مناسک سیاسی قوی در این چهل و اندی سال کردند و با روز قدس و به صحنه درآمدن امت اسلامی و رویکرد انقلاب اسلامی این گونه پیش رفت که نقاب از چهره جنایتکار رژیم صهیونیستی، رژیم کودک‌کش، جانی، نامشروع و رژیمی که تروریست در ذاتش است و آن هم ترور دولتی و نامشروع برداشته شد.
وی ادامه داد: صهیونیست‌ها تلاش کردند خودشان را صلح‌طلب و ایران را به عنوان مشکل در جهان اسلام معرفی کنند اما رهبر حکیم و هوشمند انقلاب اسلامی متوجه این طراحی از روز اول بودند و با دقت و قدرت این موضوع را مدیریت و هدایت کردند.
قالیباف گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابل این توطئه دستگاه استکباری و رژیم صهیونیستی، تلاش در جهت تقریب در جهان اسلام را مطرح فرمودند، برادری بین شیعه و اهل سنت را مبنای کار قرار دادند و برخی حس کردند این حرف و کلام حضرت آقا یک موضوع سیاسی یا فقط یک موضوع فقهی است. خیر، این موضوع مربوط به اسلام و اساس وحدت و عزت مسلمانان و شکست رژیم صهیونیستی است و این کار برای جلوگیری از برادرکشی است.
داعش یک پروژه کاملا صهیونیستی بود
رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نکته بعدی که مقام معظم رهبری در این دوره رهبری خودشان به دقت به آن توجه داشتند، فتنه بزرگی بود که در داعش اتفاق افتاد. داعش یک پروژه کاملاً صهیونیستی و آمریکایی برای فروپاشی جامعه اسلامی، امت اسلامی و کشورهای اسلامی از درون بود و می‌خواستند مسلمانان را وارد یک جنگ مذهبی علیه یکدیگر در جهان اسلام کنند. نمونه اخیر آن را در اتفاقات چند هفته قبل در شرق فرات دیدیم که آمریکایی‌ها با داعشی‌ها با هم به جبهه مقاومت متعرض شدند، اما این تدبیر مقام معظم رهبری و میدان‌داری سیدالشهدای جبهه مقاومت یعنی شهید سلیمانی به گونه‌ای عمل کرد که جبهه مقاومت و شیعیان برای دفاع از اهل سنت و ناموس آنان به میدان آمدند و اجازه چنین فرصتی را به دشمنان جهان اسلام ندادند.
وی ادمه داد: امروز قدس کانون جهاد و انتفاضه است و در سرزمین‌های فلسطین از نهر تا بحر و همه سرزمین‌ها و از غزه تا کرانه باختری و حتی تا قلب تل آویو، مجاهدان فلسطینی نه منفعلانه، بلکه عملیاتی در مقابل تجاوزها و جنایت‌های اسرائیل ایستاده‌اند. اگر یک روز آنان با سنگ مبارزه می‌کردند، امروز بر سر صهیونیست‌ها موشک تخلیه می‌کنند و این عظمت و قدرت آنان را نشان می‌دهد.
قالیباف با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها امروز از هر زمان دیگری متحدتر، نزدیک‌تر و قوی‌تر هستند، گفت: در مقابل، دشمن از هر زمانی زمین‌گیرتر است. فلسطین امروز تنها یک منطقه جغرافیایی نیست، بلکه تبدیل به یک کانونی برای دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی شده است و اگر این اتحاد را به عرصه‌های سیاسی و اقتصادی بین کشورهای اسلامی توسعه دهیم، اهمیت زیادی دارد و می‌توانیم قوی‌تر باشیم. در این صورت است که ما می‌توانیم به جهان پسااسرائیلی فکر کنیم و آن را در یک قدمی خود ببینیم و در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان ما هر روز با تهدیدات، توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدیدتر و دقیق‌تر و قدرت بیشتری سراغ ما می‌آیند و بیکار ننشسته‌اند و به دنبال بحران‌سازی برای کشورهای اسلامی به خصوص جبهه مقاومت و به ویژه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی هستند.
وی متذکر شد: ما در سال گذشته شاهد توطئه‌های آنان بودیم. اگر بصیرت و هوشمندی مردم، لطف خداوند و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نبود، آنها امیدها و آرزوهایی داشتند. این مسئله نشان می‌دهد ما باید با دقت بیشتری پیش برویم. بدون شک دشمن بر ضعف‌های ما سوار خواهد شد. ما باید تلاش کنیم نقاط ضعف خود را از بین ببریم. ما امروز در عرصه‌های دفاعی و امنیتی به جایگاهی رسیده‌ایم که دشمن به فکر حرکت نظامی علیه ایران نیست و ما در این عرصه پرقدرت هستیم و به قدرت بازدارندگی رسیده‌ایم.
اولویت اول ما  مبارزه با گرانی و تحول اقتصادی کشور است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر امروز بخواهیم پیش برویم و دستاوردهای انقلاب، نظام و شهدا را حفظ و از آرمان‌های انقلاب صیانت کنیم، باید به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم توجه داشته باشیم. گفت: امروز مهم‌ترین کار ما مسئولان، مبارزه با گرانی و تحول در عرصه اقتصادی کشور است و این اولویت اول میدان ماست و نقطه ضعفی است که دشمن بر آن سوار می‌شود. تکلیف امروز مجلس، دولت، قوه قضائیه و همه کارآفرینان و جوانان آن است که حل مشکلات اقتصادی را در دستور کار قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد:  باید با تلاش و برنامه‌ریزی دقیق و مجاهدانه وارد میدان شویم و برای خدمت به مردم و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و شهدا از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم و اگر در این راستا و برای اجرای فرامین رهبری در میدان باشیم، ما قادریم در قالب یک برنامه پنج ساله که در دست بررسی است، به ثبات اقتصادی در کشور برسیم و بنده هیچ تردیدی در این موضوع ندارم و همه ما به دولت در این راه کمک خواهیم کرد.
حاج‌علی‌اکبری: فضیلت دهه آخر رمضان را در نظر داشته باشیم
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ، خطیب روز گذشته نمازجمعه تهران در سخنان خود با یادآوری فضیلت روز قدر گفت: روزه دارای ظرفیت معنوی خاصی است و هنوز آثار لیله‌القدر در همه نقاط زمین وجود دارد. فضیلت دهه آخر ماه مبارک رمضان باید مد نظر ما باشد چرا که دهه بسیار حساسی است و در سیره اولیا خدا نسبت به آن توجه ویژه‌ای وجود دارد.
وی گفت: در سیره اولیای خدا نسبت به دهه آخر رمضان توجه ویژه‌ای وجود دارد. پیامبر اکرم (ص) این یک دهه را به مسجد می‌رفتند و اعتکاف می‌کردند.
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: شب ۲۷ ام این ماه را که پیش رو هست را قدر بدانیم. از چهل و پنجمین دعای صحیفه سجادیه در خداحافظی از رمضان غافل نباشیم.
وی با بیان اینکه عیدی ما در روز عید فطر حضور در نماز عید فطری است که در او به نایب امام زمان مان به رهبر عزیزتر از جانمان اقتدا کنیم، ادامه داد: امیدواریم از مقدرات لیله‌القدری ما حضور در نماز عید فطر باشد.
مطالبه ما مواجهه بابرنامه با بدحجابی است
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به موضوع حجاب، گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است.
وی بیان کرد: دشمنان بر خلاف تلاش برنامه‌ریزی شده‌ای که در این ارتباط داشتند با سد استوار هویت دینی جامعه ایرانی مخصوصاً جامعه دختران و بانوان رو به رو شدند اما در جماعتی ظهور و بروز مخاطره‌آمیزی پیدا کرد تا جایی که بانوان کم حجاب هم اعتراض کردند.
حاج علی‌اکبری افزود: مطالبه ما مواجهه با برنامه با این مساله است که همه ابعاد مساله در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی با مسایل قانونی به طور سلبی و ایجابی مورد توجه قرار گیرد و ان‌شاءالله این بیماری اجتماعی با همراهی مسئولان و دعای مردم درمان خواهد شد.
وی با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امسال روز قدس متفاوتی را تجربه کردیم از این جهت که هیچ گاه رژیم صهیونیستی این‌قدر مستاصل و بیچاره و در محاصره و اهتزار نبوده که الان است. از طرفی جبهه مقاومت هیچ‌گاه این‌قدر سر حال و فعال نبوده است.
به گزارش مهر، علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: امروز بعد از لیله القدر شاهد حضور روشن و معنادار و قوی مردم در راهپیمایی هستیم و خدای متعال این عمل صالح بزرگ را از همه شما برادران و خواهران و همه مومنان در جهان قبول کند.