به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 7,024
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 42,632
بازدید ماه: 63,602
بازدید کل: 23,725,417
افراد آنلاین: 16
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۶۳ - شهید آشوری دفاع مقدس برگ افتخاری برای ملت غیور ایران ۱۴۰۲/۰۲/۰۵

شهید آشوری دفاع مقدس برگ افتخاری برای ملت غیور ایران 

۱۴۰۲/۰۲/۰۵

پیکر شهید «بت اوشانا» مهمان شب خاطره می‌شودمراسم وداع با پیکر مطهر شهید آشوری
پیکر شهید جانی بت اوشانا، از شهدای آشوری دفاع مقدس پس از 38 سال تفحص شد و هویت او مشخص گردید.

شهدا با مجاهدت و ایثار گرانقیمت‌ترین سرمایه خود، انقلاب اسلامی را حفظ کردند و امنیت و استقلال را به کشور ارزانی داشتند. جانی بت اوشانا متولد نیمه شهریور ۱۳۴۳ بود که در سال 63 با لباس سربازی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جبهه رفت و در حالی‌که سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش بود، روز 23 اسفند سال 63 در شرق دجله در علمیات بدر به شهادت رسید و مفقودالاثر شد. هویت این شهید پس از ۳۸ سال با آزمایش DNA مشخص شده است. شهید آشوری دفاع مقدس، برگ افتخاری برای ملت بزرگ و غیور ایران و نشانگر تعهد و پایبندی اقلیت‌های دینی به کشور است.
به گزارش فارس، اواسط اسفند نیروهای تفحص پیکر او را تفحص کردند و به سرعت از طریق آزمایش DNA هویت او مشخص شد. اما فرق شهید جانی بت اوشانا با دیگر شهدای مثل خودش در این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس نبودند. جامعه آشوری‌های ایران و نیروهای ارتش با چاپ عکسی از او و اطلاعیه، تمام تلاش خود را کردند تا نشانی از اقوامش پیدا کنند. پس از مدتی مشخص شد پدر و مادر و برادر این شهید در آرامستان آشوری‌ها در اسلامشهر به خاک سپرده شدند. خانواده این شهید، رنج دوری او را تحمل کردند و با صبر بر شهادت او از دنیا رفتند و حالا اقوام حاضر شهید جانی بت اوشانا، تنها دختر عمو و دختر عمه او هستند.
رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۵ و در زمان ریاست جمهوری با حضور در منزل این شهید با خانواده او دیدار کرد. تصویری از حضور رهبر معظم انقلاب در خانه شهید آشوری «جانی بت اوشانا» منتشر شده است.
جزئیات مراسم وداع و تشییع شهید آشوری دفاع مقدس
مراسم اعلام رسمی تفحص و شناسایی شهید جانی بت اوشانا با حضور مسئولان کمیته مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح و خانواده وی در کلیسای حضرت یوسف(ع) تهران برگزار شد.
به گزارش مهر، آئین وداع با پیکر شهید اوشانافقی بگلو امروز از ساعت ۱۶ در معراج شهدای تهران برای عموم مردم برگزار می‌شود. مراسم وداع با شهید نیز روز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت در پادگان ۰۱ ارتش و آئین تشییع پیکر مطهر شهید روز جمعه هشتم اردیبهشت پس از نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.
همچنین برنامه اختصاصی کلیسا نیز طبق آئین مذهبی آشوریان بعد از نماز جمعه در کلیسای حضرت یوسف(ع) واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید سید عباس موسوی برگزار می‌شود و سپس این شهید بزرگوار برای تدفین به اسلامشهر منتقل می‌شود.

 
پیکر شهید جانی بِت اوشانا در تهران تشییع شد
 قدرشناسی باشکوه مردم از امنیت
  ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

پیکر شهید «جانی بت اوشانا» بر دستان مردم پایتخت تشییع شد | خبرگزاری فارس

روز جمعه 8 اردیبهشت ماه‌، کشور شاهد دو رویداد عظیم و باشکوه بود. دو پیکر مطهر بر روی دستان ملت شهید پرور ایران تشییع و به آرامگاه ابدی‌شان سپرده شدند که یکی عامل وحدت و دیگری مدافع امنیت کشور بود.
در تهران پس از اقامه نمازجمعه در مصلای دانشگاه تهران‌، پیکر شهید دفاع مقدس «جانی‌بت اوشانا» بر روی دستان هم‌میهنان قرار گرفت و در خیابان‌های اطراف دانشگاه تشییع شد.
 شهید «جانی بِت اوشانا » از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی بود که در راه حراست از آب و خاک و ناموس کشور عزیزمان به عنوان سرباز تیپ 55 هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت نمود و در عملیات بدر (1363) به شهادت رسید.
پیکر مطهر این سرباز وطن پس از شهادت مفقود ماند تا اینکه پس از ۳۹ سال کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و به آغوش هم‌کیشان و هم‌وطنان خود بازگشت.
تشییع شهدا‌، باطل‌کننده تبلیغات سوء دشمنان
تشییع پیکر شهید «جانی‌بت اوشانا» دارای برکات بسیاری بود. نخست آنکه رایحه دل‌انگیز شهادت را دوباره در فضای کشور جاری ساخت و نشان داد امنیت امروز ما و استحکام نظام اسلامی مرهون مجاهدت رشیدمردانی است که در گذشته‌ای نه چندان دور از دل‌بستگی‌های مادی گذشتند و گام در عرصه خطیر جهاد نهادند.
دوم آنکه حضور اقشار مختلف مردم فارغ از سن و قومیت و پوشش و مذهب، بار دیگر ثابت کرد ملت شریف ایران برای شهادت به عنوان مفهومی برآمده از نگاه الهی و توحیدی‌، ارزش فراوانی قائل است و این مقام را همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس بود، تعظیم و تکریم می‌کند.
و این برخلاف القائات شیاطینی است که سعی دارند وانمود کنند ملت ایران از ارزش‌های انقلابی بازگشته و آن روحیات دیگر در قلب‌های آحاد جامعه وجود ندارد و یا در نسل جوان کمرنگ شده است.
حضور موثر اقلیت‌های مذهبی در دفاع از خاک میهن
سومین برکت مراسم باشکوه روز جمعه نیز آن بود که نام و یاد شهدای اقلیت‌های مذهبی که متاسفانه بعضا نسبت به شهدای دیگر محجور مانده‌اند زنده شد و تشییع پرشور و باشکوه شهید آشوری نشان داد ملت ایران در پاسداشت مدافعان امنیت و تمامیت ارضی تفاوتی میان مذاهب گوناگون قائل نیست.
 اقلیت‌های مذهبی به ویژه جمعیت ارامنه و آشوری در دوران دفاع مقدس حضور فعالانه و ثمربخشی داشتند. به نحوی که رهبر معظم انقلاب هرساله با خانواده این شهدا دیدار و صمیمانه گفت‌وگو می‌کنند. ایشان در یکی از این دیدارها فرمودند: «اقلیت مسیحی‌، هم ارامنه و هم آشوری سربلند بیرون آمدند در انقلاب و جنگ. به عنوان یک ایرانی وفادار عاقل بصیر شجاع.»
 اقلیت‌های مسیحی،کلیمی و زرتشتی هر کدام در جنگ تحمیلی هشت ساله شهدا، جانبازان و آزادگانی را تقدیم میهن عزیزمان نموده‌اند که به نقل از مجید اوحدیان، روایتگر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال 98‌، تعداد شهدای مسیحی 94 تن‌، شهدای کلیمی 11 تن و شهدای زرتشتی به 42 تن می‌رسد.
گفتنی است پیکر شهید «جانی‌بت اوشانا» پس از تشییع در تهران، به کلیسای حضرت یوسف مسیحیان منتقل و پس از برگزاری آیین ویژه اقلیت‌های مذهبی به اسلامشهر منتقل گردید و در آنجا نیز مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفت تا در نهایت در آرامستان ارامنه اسلامشهر به خاک سپرده شد.

Image result for ‫گل لاله‬‎