به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,640
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,640
بازدید ماه: 69,713
بازدید کل: 23,731,524
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۴ - آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در حمله مسلحانه به شهادت رسید ۱۴۰۲/۰۲/۰۶

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در حمله مسلحانه به شهادت رسید 

   ۱۴۰۲/۰۲/۰۶

آیت الله سلیمانی در پی حمله مسلحانه به شهادت رسید - مشرق نیوز
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان صبح روز گذشته در حالی که به عنوان یک شهروند برای انجام امور بانکی در محل یکی از بانک‌های بابلسر حضور پیدا کرده بود، توسط یکی از عوامل نگهبانی بانک به گلوله بسته شد و به شهادت رسید.
سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در گفت‌و‌گو با شبکه خبر درباره این حادثه گفت: یکی از عوامل نگهبانی یکی از بانک‌ها حضرت آیت‌الله سلیمانی که از روحانیون برجسته استان مازندران و بابلسر بودند را مورد هدف قرار داده که ایشان در جریان این سوءقصد جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه بلافاصله ضارب در همان محل توسط عوامل انتظامی دستگیر می‌شود، اظهار داشت: بررسی‌های اولیه برای کشف انگیزه این اقدام ضارب در حال انجام است.
استاندار مازندران افزود: هنوز انگیزه ضارب از انجام این اقدام به طور کامل مشخص نیست. سابقه این فرد که از افراد بومی و محلی منطقه است نشان می‌دهد که این اقدام ماهیت تروریستی ندارد. حسینی‌پور بیان کرد: اطلاعاتی که تا الان داریم این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته و ایشان هم برای انجام امور بانکی خودشان به بانک مراجعه کرده بودند.
وی گفت: تا این لحظه اطلاعات و اسنادی که حکایت از این باشد که اقدام امنیتی و تروریستی باشد نداریم.
استاندار مازندران با‌ اشاره به هویت ضارب افزود: وی از عوامل شرکت‌های انتظام بوده که کارهای خدماتی انتظامی بانک‌ها را انجام می‌دهند، وی از پرسنل این شرکت‌ها با هویت کاملاً معلوم و مشخص بوده، از بیرون نبوده و در داخل بانک بوده است.
وی با بیان اینکه ضارب خودش مسلح بوده است، یادآور شد: اسلحه هم در اختیار این فرد بوده و از کسی دیگر تهیه نکرده است.
حسینی‌پور تصریح کرد: هیچ کسی در این حادثه مجروح نشده است.
دستور وحیدی برای بررسی شهادت آیت‌الله سلیمانی
احمد وحیدی، وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار مازندران با ابراز تأسف و تأثر از شهادت آیت‌الله سلیمانی، دستورات لازم را برای بررسی جامع و کامل ابعاد مختلف این حادثه تا دستیابی به نتیجه صادر کرد.
دستور آیت‌الله رئیسی برای شناسایی علل وقوع حادثه  و انگیزه احتمالی عامل یا عاملان 
رئیس‌جمهور در پیامی شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر را به بیت مکرم ایشان، علمای اعلام و مردم شهیدپرور استان مازندران، تسلیت گفت. در این پیام آمده است: شهادت عالم ربانی آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر، موجب تأثر و تألم فراوان شد. این‌جانب با ابراز همدردی، شهادت این روحانی ارجمند را به بیت مکرم و علمای اعلام و دانشگاهیان و مردم شهید پرور استان مازندران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و سلامت مسئلت دارم. لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان اقدام کنند.
نگاهی به زندگینامه آیت‌الله سلیمانی
عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است. او در
۵ سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. وی مقدمات را در محضر آیت‌الله کوهستانی فراگرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.
در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی بربری، حجت‌ هاشمی، مدرس و محامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت.
عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفته و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا‌هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی‌آملی بهره برد.
او در دوران تحصیل به تبلیغ و تحصیل نیز می‌پرداخت و در این دوران به شهرها و روستاهایی از کشور سفر کرد. ایشان به امور پژوهشی نیز پرداخته‌اند و از جمله فعالیت‌های ایشان در این زمینه می‌توان به تدوین کتاب‌الصوم که مهم‌ترین اثر علمی ایشان است، ‌اشاره کرد.
از جمله مسئولیت‌های او می‌توان به امامت جمعه بابلسر، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، تدریس در حوزه و دانشگاه، عضویت در هیئت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیئت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان و مسئولیت نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان چابهار ‌اشاره کرد.
 
پیکر آیت‌الله شهید سلیمانی در بابلسر تشییع شد
 قدرشناسی باشکوه مردم از شهید وحدت
  ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

بدرقه باشکوه پیکر مطهر آیت الله سلیمانی در بابلسر - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency


تشییع پیکر عالمی ساده زیست و خدمتگزار
اما روز گذشته حماسه حضور ملت ایران در پاسداشت شخصیت‌های ماندگار خود در نقطه دیگری نیز رقم خورد. پیکر مطهر آیت‌الله سلیمانی، عالمی از سلسله علمای گرانقدر تشیع بر روی دست‌های مردم شریف ایران در قائمشهر، بابلسر و سوادکوه تشییع شد.
این عالم فرزانه که به مدت 17 سال نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بود‌، هفته گذشته در بابلسر مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید. 
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از ابتدای انقلاب اسلامی دارای مسئولیت‌های مختلفی در خدمت به مردم و اجرای فرامین ولی فقیه بودند که از جمله می‌توان به مسئولیت امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان، امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران و نماینده ولی ‏فقیه در دانشگاه ‏هاى ملى استان‏‌هاى مازندران و گلستان، عضو هیئت امنای دانشگاه زاهدان و علوم دریایی چابهار و امامت جمعه‏ بابلسر‌اشاره کرد. 
ایشان در دوران خدمت خود در سیستان و بلوچستان اهتمام زیادی به حفظ وحدت شیعه و سنی داشت و هیچ گاه سخنان تفرقه انگیز و وحدت شکن بر زبان نیاورد.
گره‌گشایی از کار مردم تا لحظه شهادت
آیت‌الله سلیمانی در میان مردم دارای حسن شهرت و متصف به صفات حسنه‌ای چون تواضع، پاکدستی، خوش‌رویی با مردم و وفاداری به انقلاب بودند. چنانچه به نقل از معاون وزیر کشور، هنگامی که در سال 91 ماموریت ایشان در استان سیستان و بلوچستان تمام شده بود و بنا بود از آنجا مراجعت کنند، مردم استان اصرار فراوانی بر ماندن ایشان داشتند و به همین دلیل رهبر انقلاب ماموریت ایشان را تمدید کردند.
همچنین برخلاف شایعات مغرضانه‌ای که در فضای مجازی ترویج شد‌، ایشان عالمی ساده‌زیست و به دور از‌اشرافی‌گری بود. چنانچه به روایت امام جمعه بابل، علت مراجعه ایشان به بانک‌، پرداخت مبلغ 4 میلیون و 200 هزار تومان دستمزد کارگری بود که در منزل ایشان تعمیراتی را انجام داده بود و ایشان شخصا و بدون محافظ جهت انجام این کار به بانک مراجعه نموده بود.
 به گفته حجت‌الاسلام درخشنده، معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران‌، بررسی آخرین مکالمه آیت‌الله سلیمانی نشان می‌دهد ایشان در حال گفت‌وگو با یکی از مدیران برای گره‌گشایی از کار یکی از مومنان بوده است که ناجوانمردانه مورد ترور قرار می‌گیرد.
تحلیل کج و معوج مدعیان اصلاحات از ترور آیت‌الله سلیمانی
اما پس از ترور ناجوانمردانه آیت‌الله سلیمانی‌، در فضای مجازی شایعاتی در راستای ترور شخصیت ایشان منتشر شد که هیچ کدام صحت نداشته و ندارد. مدیر امور شعب بانک ملی مازندران درباره شایعه وجود مبلغی نجومی در حساب ایشان اظهار داشت که آیت‌الله سلیمانی دارای مبلغی جزئی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود بوده است.
همچنین پس از آنکه برخی مسئولان اظهار داشتند انگیزه ضارب‌، تروریستی نبوده و خصومت شخصی نیز با آیت‌الله سلیمانی نداشته است، شماری از فعالان رسانه‌ای وابسته به رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات در نوشته‌های خود چنین القا نمودند که قتل ایشان ناشی از افزایش خشونت در جامعه به ویژه علیه طردشدگان اجتماعی است.
خلاصه حرف مدعیان اصلاحات که آن را در میان انبوهی از تحلیل‌های به ظاهر علمی روانشناسی و جامعه‌شناسی پیچیده‌اند این است که قشر روحانیت در نظر مردم ایران، منفور و طردشده است و مردم آن را باعث و بانی مشکلات خودشان می‌دانند.
این سخن جدا از آنکه خود موجب نفرت‌پراکنی علیه روحانیت می‌شود، در صدد تجویز این نسخه است که روحانیون نباید در امور سیاسی و اجتماعی دخالت کنند. چرا که ممکن است مشکلات مختلف در این حوزه‌ها به نام آنان نوشته شود.
باید از قلم به دستانی که این مطالب را می‌نویسند سؤال نمود آیا عقلانی است که به خاطر ضعف فهم و درک یک نفر یا اقلیتی از مردم که ممکن است همه مشکلات را به پای روحانیت بنویسند، همه روحانیون از امور اجتماعی کناره‌گیری کرده و مانند برخی دیگر از ادیان فقط در مسجد و محراب به سر برده و رسالت اجتماعی خود را در هدایت افراد و پیاده‌‌سازی احکام الهی نادیده بگیرند؟
در حقیقت کسانی مدعی این مطالب‌اند که خود به‌اشکال مختلف در تخریب چهره روحانیت می‌کوشند. چنانچه رئیس‌دولت اصلاحات یک روز قبل از ترور آیت‌الله سلیمانی در گفت‌وگویی که بازتاب فراوانی داشت، ادعا کرده بود ما به دنبال «حکومت آخوندی» نبودیم!
به هر صورت تشییع باشکوه پیکر این عالم خدمتگزار به انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف مازندران نشان داد ملت ایران علی‌رغم تبلیغات سوء معاندان و منافقان علاقه و ارادت زیادی نسبت به روحانیت مسلمان دارد. چنانچه تشییع علمای روحانیت در شهرهای مختلف قابل مقایسه با هیچ یک از اقشار نیست.
 

 

  پیکر شهید آیت‌الله سلیمانی با بدرقه باشکوه مردم

در حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت

 ۱۴۰۲/۰۲/۰۹

پیکر شهید آیت‌الله سلیمانی با بدرقه باشکوه مردم در حرم حضرت معصومه(س) آرام  گرفت – صراط عشق؛ مجله ی فرهنگی، معرفتی، ادبی، هنریپیکر شهید آیت‌الله سلیمانی با بدرقه باشکوه مردم در حرم حضرت معصومه(س) آرام  گرفت – صراط عشق؛ مجله ی فرهنگی، معرفتی، ادبی، هنری

پیکر آیت‌الله عباسعلی سلیمانی صبح شنبه از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله جوادی آملی در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد.
به گزارش رسا، این مراسم با حضور باشکوه علما، طلاب و فضلای حوزه، مردم و دوستداران شهید آیت‌الله سلیمانی اعم از شیعه و سنی برگزار شد و مردم با حضور گسترده و باشکوه خود در بدرقه این عالم وارسته، با تقوا و با اخلاص، جلوه‌های دیگری از عشق و علاقه به روحانیت را تجلی بخشیدند.
در این مراسم اعضای فقهای شورای نگهبان، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای بیت و دفتر رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع تقلید، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مدیران ارشد حوزه‌های علمیه، اساتید و فضلای حوزه، مدیران استان و طلاب و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند.
آیت‌الله سلیمانی ششم اردیبهشت‌ماه 1402 که برای انجام امور شخصی خود به یکی از شعب بانکی در بابلسر مراجعه کرده بود، به صورت ناجوانمردانه و با ضربات گلوله به شهادت رسید.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سلیمانی در مسجد اعظم قم

  ۱۴۰۲/۰۲/۱۰

بزرگداشت شهید آیت‌الله سلیمانی در قمبرگزاری مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سلیمانی در مسجد اعظم قم | خبرگزاری فارس
مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با حضور نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، اعضای جامعه مدرسین، مدیر حوزه‌های علمیه، مسئولین استان‌های قم و مازندران، طلاب و مردم قم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی نظری‌منفرد سخنران این مراسم با اشاره به اینکه این شخصیت والا در سنگر‌های مختلف بعد از انقلاب خدمات بی‌شماری داشت، گفت: ایشان شخصیتی شایسته و باوقار و ارزشمند برای نظام اسلامی بودند و در زمانی نمایندگی ولی‌فقیه و نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری با انگیزه بالا منشأ تاثیرات و خدمات بسیاری بودند.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آیت‌الله سلیمانی همیشه شهادت را از خداوند متعال مطالبه می‌کردند، گفت: ایشان در ماه مبارک رمضان شهادت را از خداوند مطالبه کرده بود و بعد از ماه مبارک رمضان مزد زحمات و مجاهدت‌های خود را با شهادت به دست آورد.

Image result for ‫گل لاله‬‎