به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 135
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 135
بازدید ماه: 115,641
بازدید کل: 23,777,440
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۶۴۳ - سرلشکر باقری در دیدار همتای عمانی: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خودکفایی صددرصد رسیده‌اند ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
سرلشکر باقری در دیدار همتای عمانی:
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به خودکفایی صددرصد رسیده‌اند
   ۱۴۰۲/۰۲/۱۸

دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با همتای عمانی در «مسقط» + عکس‌ها -  خبرآنلاین

 رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار همتای عمانی خود گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به خودکفایی صددرصد رسیده و ما می‌توانیم با تعامل و ارتباط در حوزه‌های تجهیزاتی، آموزشی و عملیاتی، همکاری‌های بیشتری با کشور عمان داشته باشیم.
سرلشکر محمد باقری، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح که در صدر یک هیئت عالی رتبه نظامی به عمان سفر کرده، پیش از ظهر دوشنبه با دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش فارس، سرلشکر باقری در این دیدار ضمن تشکر از مهمان‌نوازی همتای عمانی خود، از حمایت‌ها و کمک‌های مسئولان عمان به‌ویژه سلطان این کشور در قبال جمهوری اسلامی ایران تقدیر و این روابط را نشان‌دهنده عمق برادری و به جا آوردن حق همسایگی عنوان کرد.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح، منطقه خلیج‌فارس و غرب آسیا را یکی از حساس‌ترین مناطق جهان دانست و گفت: این منطقه طی سال‌های اخیر محل زورآزمایی آمریکایی‌ها نیز بوده که سعی داشتند خودشان را به عنوان حاکم مطلق، به جهان و منطقه تحمیل کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نشانه‌های جدیدی از تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق دیده می‌شود و باید تاکید کرد که آینده متعلق به منطقه ما و آسیاست.
سرلشکر باقری با بیان اینکه طی روزهای آینده، همایش بزرگ نظم جدید جهانی با حضور مقامات چند کشور ازجمله عمان در تهران برگزار خواهد شد، افزود: روابط میان دو کشور ایران و عمان روابطی ممتاز، دوستانه، گرم و صمیمی است و ما معتقدیم امنیت مرزهای دریایی میان دو کشور باید تقویت شود و ما آماده‌ایم تا یک برنامه مشترک درخصوص اقدامات اطلاعاتی و گشت‌های مشترک خصوصاً در حوزه مقابله با مواد مخدر داشته باشیم.
دعوت ایران از عمان برای شرکت در رزمایش بین‌المللی مرکب دریایی
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح همکاری‌های دفاعی میان دو کشور ایران و عمان را رو به جلو و با پیشرفت سریع توصیف کرد و گفت: از جمله این همکاری‌ها، تمرین‌های مشترک برای برقراری امنیت دریایی و انجام رزمایش‌های دریایی است و ما از کشور عمان دعوت می‌کنیم تا در رزمایش‌های مرکب بین‌المللی دریایی نیز شرکت کند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به خودکفایی صددرصد رسیده و ما می‌توانیم با تعامل و ارتباط در حوزه‌های تجهیزاتی، آموزشی و عملیاتی، همکاری‌های بیشتری با کشور عمان داشته باشیم.
سرلشکر باقری همچنین در بخش پایانی سخنان خود، مسئله فلسطین را یکی از اساسی‌ترین مسائل برای جمهوری اسلامی ایران و دنیای اسلام خواند و گفت: امروز رژیم‌اشغالگر صهیونیستی از سوی همه جوامع تحت فشار قرار دارد و ما شاهد یک دوگانگی در حاکمیت آنها هستیم.
در ادامه این دیدار، دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح عمان، انجام سفرهایی از این دست را قوام‌بخش روابط میان دور کشور دانست و گفت: ما همگی فرزندان یک منطقه هستیم و از این رو منافع خود را بهتر از دیگران درک می‌کنیم و معتقدیم با اتحاد و همبستگی کشورهای منطقه می‌توان امنیت منطقه را تامین کرد.
دریاسالار رئیسی ضمن  ابراز خوشحالی از بهبود روابط میان دو کشور ایران و عربستان، این موضوع را یکی از راه‌های جلوگیری از مداخله کشورهای بیگانه و نیز ارتقا امنیت منطقه خواند.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح عمان در پایان، توان جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی و پیشرفت‌ها و دستاوردهای دفاعی ایران را مایه خوشحالی و خرسندی عنوان کرد.
سرلشکر باقری: ایران آماده همکاری با عمان برای مبارزه با مواد مخدر است
سرلشکر باقری همچنین با شهاب بن طارق آل سعید معاون نخست‌وزیر در امور دفاع دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌ستادکل نیروهای مسلح با‌اشاره به حمایت‌های عمان از جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و همکاری با ایران برای حضور و پهلوگیری شناورهای ایرانی در این کشور خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر، این روابط افزایش زیادی یافته است. اکنون نمایندگان این کشور نیز جهت شرکت در همایش هندسه نظم نوین جهانی به ایران سفر کرده‌اند و ما از افزایش این سفرها در آینده نیز استقبال می‌کنیم.
وی با تاکید بر لزوم مقابله همه‌جانبه با قاچاق مواد مخدر، گفت: با انسداد مرزهای شرقی ایران، مسیر قاچاق تغییر کرده و باندهای قاچاق در دریا فعال‌تر شده‌اند و این برای همه کشورها از جمله عمان نیز مخاطره‌آمیز است. لذا؛ ما آماده هرگونه همکاری مشترک اطلاعاتی و عملیاتی برای مقابله با این پدیده شوم هستیم.
سرلشکر باقری افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم، جنگ‌های نوین، تجهیزات و... دارای تجارب زیادی است و آماده‌ایم این تجربیات را در اختیار برادران عمانی خود بگذاریم. بیگانگان همواره تلاش دارند تا از اختلافات میان کشورهای منطقه بهره‌برداری کنند اما ما باید از طریق مذاکرات این بهانه‌ها را از دشمنان بگیریم.
رئیس‌ستادکل نیروهای مسلح با‌اشاره به روابط حسنه ایران و عمان تاکید کرد: روابط میان دو کشور ایران و عمان می‌تواند به عنوان یک الگو و نمونه مورد توجه به دیگر کشورهای منطقه قرار بگیرد چراکه این مسیر و گسترش آن در میان بقیه کشورها، به تامین و ارتقای امنیت در منطقه کمک می‌کند.
وی در سخنان خود، بار دیگر ضمن ابزار خشنودی از انجام این سفر پس از برگزاری چندین دوره نشست‌های کمیته‌های دوستی میان دو کشور از مقامات نظامی عمان برای سفر به کشورمان و آشنایی با امکانات و توانمندی‌های نظامی ایران در راستای تقویت روابط دفاعی دو کشور دعوت به عمل آورد.
معاون نخست‌وزیر عمان در امور دفاع:  در وزارت دفاع عمان بسیار علاقه‌مندیم تا از تجربیات ایران استفاده کنیم
در ادامه این دیدار، «شهاب بن طارق آل سعید» معاون نخست‌وزیر عمان در امور دفاع نیز طی سخنانی سفر سرلشکر باقری را یک سفر راهبردی عنوان کرد و گفت: این سفر می‌تواند در کار سفر رئیس‌جمهور ایران به عمان و سفر سلطان عمان به ایران در آینده نزدیک نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه مردم و مسئولین عمان هیچ‌گاه پشتیبانی و حمایت‌های ایران در گذشته را فراموش نخواهند کرد، افزود: امیدواریم اکنون نیز مثل گذشته بتوانیم با کمک همدیگر تهدیدات را برطرف کنیم.
معاون نخست‌وزیر عمان در امور دفاع با بیان اینکه برنامه‌ها و همکاری‌های خوبی در زمینه‌های آموزشی، انتقال تجربیات و برگزاری رزمایش‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان برقرار است، تصریح کرد: ما در وزارت دفاع عمان بسیار علاقه‌مندیم تا از تجربیات و امکانات شما استفاده کنیم.
شهاب بن طارق آل سعید در امور دفاع در بخش دیگری از سخنان خود، با‌اشاره به اهمیت منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز، اظهار داشت: مسئولیت این منطقه به لحاظ جغرافیایی برعهده دو کشور ایران و عمان است و ما باید امنیت دریانوردی در این منطقه را برعهده بگیریم و اجازه ندهیم موضوعات کوچک به بهانه‌ای برای دیگران تبدیل شود چراکه دشمنان نمی‌خواهند آرامش در این منطقه حاکم باشد.
وی با تاکید بر اینکه سطح روابط نظامی ایران و عمان در حوزه زمینی هم باید‌اندازه حوزه دریایی ارتقا یابد، پیشنهاد داد تا فرماندهان نیروی زمینی دو کشور از منطقه ظفار بازدید کنند و گفت: ما هیچ نگرانی بابت توسعه روابط دو طرف نداریم.
سرلشکر باقری: گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و دفاعی یکی از شاخص‌های مهم دیپلماسی در جهان است
سرلشکر باقری با حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در مسقط با علی نجفی سفیر کشورمان در عمان و دیگر اعضای این سفارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش فارس، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در جمع کارکنان سفارتخانه ایران در مسقط گفت: بی‌شک نتایج موفقیت‌های دیپلماسی در ابعاد مختلف، حاصل خلاقیت همه کارکنان این مجموعه دیپلماسی است که به نوبه خود سهم به‌سزایی در ارتقاء سطح شناخت جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مهم را دارد.
سرلشکر باقری تصریح کرد: توسعه و گسترش دیپلماسی منطقه و دفاعی یکی از شاخص‌های مهم دیپلماسی در جهان است و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه در واقع یک راهبرد برد- برد است.
وی افزود: دیپلماسی دفاعی علاوه‌بر حضور موفق در میدان توانست در عرصه برقراری ارتباط با سایر کشورهای منطقه نقش بسزایی را ایفا کند.
رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح با‌اشاره به لزوم تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه تاکید کرد: امروز امنیت منطقه‌ در گرو همکاری‌های سازنده و روابط دوستانه کشورهای منطقه با یکدیگر بر اساس منافع مشترک، امنیت جمعی و منطقه است که بدون حضور و دخالت کشور فرامنطقه‌ای به‌دست خواهد آمد.
وی ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از توان متخصصان ایرانی و دانش بومی در تمام حوزه‌های دفاعی و همچنین تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، در سطح بالایی قرار دارد.