به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,070
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,070
بازدید ماه: 116,576
بازدید کل: 23,778,375
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۶۵۱ - فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوگروه ۸۶ ارتش برای نخستین بار دور دنیا را طی کرد ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
ناوگروه ۸۶ ارتش برای نخستین بار دور دنیا را طی کرد   
۱۴۰۲/۰۲/۲۲

بیوگرافی امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش

امیر دریادار شهرام ایرانی در نشست خبری تشریح ماموریت ناوگروه ۸۶ نداجا و اعزام آن به دور جهان گفت: امروز نیروی دریایی افتخار دارد که مهم‌ترین اعزامی را که تاکنون در صحنه بین‌المللی توانسته‌ انجام دهد به اطلاع مردم برساند. فرزندان ملت غیور ایران برای نخستین مرتبه در تاریخ ایران زمین قادر شدند با به کارگیری دانش‌های نوین و تجهیزات به روز و یک ناوگروه متشکل از ناوشکن تمام ایرانی «دنا» و ناوبندر «مکران» که حاصل تلاش همه دانشگاهیان و دانشمندان ایران است به دور کره‌زمین چرخیده و ۲۱۳ روز عملیاتی را پشت سر بگذارند.
به گزارش ایرنا، فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این ناوگروه هم اکنون در مسیر خلیج عدن ماموریت اسکورت نفتکش‌ها را در دستور کار دارد.
دریادار ایرانی ادامه داد: با توجه به دستور فرماندهی کل قوا به منظور لزوم حضور در آب‌های بین‌المللی و نشان دادن توانمندی‌ و اقتدار نیروهای مسلح و به ویژه نیروی دریایی، این موضوع را پیگیری کردیم.
وی تصریح کرد: این ماموریت برای ناوگروه ۸۶ از مهرماه ۱۴۰۱ آغاز شد و از بندرعباس به سمت شرق حرکت کرده و باتوجه به اهمیت دیپلماسی دفاعی از هند و ‌اندونزی هم در این مسیر دیدار کرد و برای اولین مرتبه بیشترین عرض اقیانوس آرام را بدون هیچ حادثه‌ای طی کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: مسیری که این ناوگروه به سمت شرق رفته و به محدوده اقیانوس آرام عزیمت کرده برای نخستین مرتبه است و توانسته رزمایش مشترک ارتش انقلابی را در سال ۱۴۰۱ با اجرای تمام تمریناتی که برایش مشخص شده بود، اجرایی کند.
دریادار ایرانی اضافه کرد: توان جوان‌های ما به سمتی رفته که توانستیم دریا را به کنترل خود درآوریم و در آفریقای جنوبی برای نخستین مرتبه حضور پیدا کرده و پرچم اقتدار و افتخار ایران را به اهتزاز درآوریم.
وی ادامه داد: ملت عزیز ایران! فرزندان شما از ۲۹ استان کشور بر عرشه ناو گروه حاضر هستند و با اقتدار مثال زدنی دور جهان را طی کردند.
دریادار ایرانی با بیان اینکه این افتخار برای نخستین مرتبه در تاریخ به دست ایرانیان رقم خورده است، گفت: نظم جدید بین‌المللی به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود و قدرت‌های نوظهور هم در حال توسعه هستند و گفتمان ایران هم گفتمان مقاومت و حمایت از مظلومان جهان است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ما برای نخستین مرتبه با نیروی دریایی روسیه رزمایش مشترکی داشتیم و قطعا این سطح از همکاری‌ها بهتر و گسترده‌تر می‌شود.
دریادار ایرانی افزود: اگر امروز قدرتی در دریا داریم، به منظور تامین امنیت کشورهای منطقه است و معتقدیم کشورهای مختلف منطقه همگی باید با کمک همدیگر امنیت خود را تامین کرده و از توانمندی هم استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایران آمادگی دارد که تجربیات خود را در اختیار کشورهای دوست و برادر و همچنین کشورهای منطقه قرار دهد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه از تمبر ناو گروه ۸۶ (اقتدار ۳۶۰) رونمایی کرد.