به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 475
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 7,551
بازدید ماه: 73,624
بازدید کل: 23,735,434
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۸ - سیدحسن نصرالله: دائما با فرماندهان مقاومت در تماس هستیم و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم ۱۴۰۲/۰۲/۲۲

سیدحسن نصرالله:

دائما با فرماندهان مقاومت در تماس هستیم

و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم  

  ۱۴۰۲/۰۲/۲۲

رجا - بازدارندگی اسرائیل در تمام جبهه‌ها فروپاشیده است/ از هرگونه کمک به  مقاومت فلسطین دریغ نمی‌ورزیم - صاحب‌خبر


«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در آغاز سخنرانی خود به مناسبت هفتمین سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین از فرماندهان حزب‌الله لبنان شهادت خضر عدنان و نیز شهادت فرماندهان جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت. وی به تمجید از شهید مصطفی بدرالدین (سید ذوالفقار) پرداخت و به درک، ژرف نگری، بصیرت و تفکرات راهبردی این شهید ‌اشاره کرد و گفت: بسیاری از فرماندهان ما از این ویژگی‌های برخوردارند.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: «نبرد غزه مهم و تاثیرات آن محدود به غزه نخواهد ماند بلکه بر کل منطقه تاثیر دارد. ما در تماس دائم با فرماندهی مقاومت در غزه هستیم و در کمک هر زمان مسئولیت ایجاب کند لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد. ما مراقب اوضاع و تحولات هستیم و تا حد ممکن کمک می‌کنیم و لکن در هر زمان که مسئولیت ما برای برداشتن گام یا گام‌هایی ایجاب کند ان‌شاءالله درنگ نخواهیم کرد.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود که معمولاً لبنان از تحولات منطقه تاثیر می‌پذیرد و انسان باید با واقعیت رو‌به‌رو شود و از آن فرار نکند. آن‌طور که مهر نوشته، وی گفت: «آنانی که گمان می‌کردند که اسرائیل در لبنان ماندنی است و لبنان وارد دوره اسرائیلی شده است مشخص شد که در‌اشتباه هستند و همه محاسبات آنها بر باد رفت زیرا بر اساس محاسبات غلط استوار شده بود. فرمانده ذوالفقار و همرزمانش از فهم عمیق و گسترده برخوردار بودند و گزینه و هدف درست را انتخاب کردند و این دستاوردها را رقم زدند.»
انگیزه نتانیاهو/ سکوت جامعه جهانی
نصرالله در ادامه گفت: «نتانیاهو جنگ کنونی در غزه را با ترور برادران در سرایا القدس و زنان و کودکان فلسطینی شروع کرد. متاسفانه شاهد سکوت جامعه جهانی هستیم. آمریکا مانع از محکومیت اسرائیل در شورای امنیت به خاطر شهادت زنان و کودکان در غزه می‌شود.» دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «نتانیاهو اهدافی را از این جنگ دنبال می‌کند و آن احیا و ترمیم بازدارندگی و فرار از بحران داخلی و حل فروپاشی ائتلاف دولتی و بهبود جایگاه سیاسی و انتخاباتی‌اش است...محاسبات نتانیاهو برای اقدام علیه جهاد اسلامی و هدف قرار ندادن دیگر گروه‌ها و ایجاد فتنه در مقاومت ناکام ماند.‌اشغالگران به دنبال از بین بردن زیرساخت رهبری گردان‌های قدس و نابودی توان موشکی از طریق هدف قرار دادن فرماندهان آن هستند. جنبش جهاد اسلامی با ترور فرماندهانش حکیمانه برخورد کرد و با فرماندهان گردان‌های قسام برای اتخاذ موضع واحد، رایزنی کرد. دشمن منتظر واکنش جنبش جهاد اسلامی بود و هنگامی که برخورد آرام را دید آشفته شد.»
وی افزود: «آرامش و حکمت در اداره نبرد فرصت تحقق اهداف دشمن را از او گرفت. از نقاط قوت جنبش‌های مقاومت در فلسطین و منطقه‌این است که توان قوی در ترمیم سریع زیرساخت فرماندهی با سرعت دارند. با وجود ترور فرماندهان جنبش‌های مقاومت ضعیف نشده و قدرت آنها تحلیل نرفت و این خون‌های پاک توان حرکت به جلو به آنها داد. این ترمیم سریع گردان‌های قدس،‌اشغالگران را به وحشت ‌انداخت. رسیدن موشک‌ها به جنوب تل‌آویو و به قدس دشمن را به همه ریخت.»
بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده
نصرالله تاکید کرد: «مقاومت در غزه توانست هدف دشمن در ترمیم بازدارندگی را با شکست رو‌به‌رو کند. با وجود فشارهای میدانی و سیاسی، مقاومت فلسطین ضعیف نشد. موضع مقاومت در غزه مستحکم است. آنچه تاکنون رخ داده است به دشمن فهمانده است که هر اقدام تروریستی بدون پاسخ نمی‌ماند و به رویارویی گسترده منجر خواهد شد. نتانیاهو نمی‌تواند به اسرائیلی دروغ بگوید که قدرت بازدارندگی را بهبود بخشیده است. قدرت بازدارندگی اسرائیل در همه جبهه‌ها فروپاشیده است.»
به گفته دبیرکل محبوب حزب‌الله، نتانیاهو انگیزه‌های متعددی برای این تجاوز دارد که مهم‌ترین آنها احیای بازدارندگی، فرار از بن‌بست داخلی، مقابله با فروپاشی ائتلاف کابینه و بهبود وضعیت سیاسی و انتخاباتی خود هستند...محاسبات نتانیاهو شکست خورد، زیرا تصمیم بر این بود که جنبش جهاد اسلامی را از دیگر گروه‌های مقاومت جدا کند و در محیط مقاومت ایجاد نزاع کند. او به هیچ یک از اهداف خود نرسید... پاسخ به حملات اسرائيل، يكپارچه و متحد خواهد بود.... گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به توافق رسیدند و به بنیامین نتانیاهو اجازه ندادند به هیچ یک از اهدافش برسد. وحدت گروه‌های فلسطینی، مانع از دسیسه فتنه‌انگیزی صهیونیست‌ها شد.
سید حسن نصرالله این را هم گفت که رسیدن موشک‌های مقاومت به تل‌آویو و بیت‌المقدس قدس، رژیم ‌اشغالگر را غافلگیر کرد و به وحشت ‌انداخت..
پیروزی سوریه و مقاومت
نصرالله در ادامه به تحولات سوریه هم پرداخت و گفت که سوریه بر سر موضع خود ماند. بازگشت آن به اتحادیه عرب و دعوت از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه برای شرکت در نشست سران نقطه عطفی به شمار می‌رود. وی از سفر رئیسی به سوریه به عنوان تاکیدی بر روابط راهبردی ایران و سوریه در همه زمینه نام برد و در ادامه تاکید کرد: «پرونده سوریه در حال حاضر در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه حاضر است و نامزدها درباره دیدگاه‌های خود در قبال دمشق با یکدیگر رقابت می‌کنند. ما از هر تحول مثبتی در قبال سوریه حمایت می‌کنیم. ما با مشاهده پیروزی سیاسی یا معنوی در سوریه چهره مصطفی بدرالدین و همه شهیدان و جانفشانی و غربتمان را می‌بینیم در روزی که همه دنیا به خاطر حمایت از سوریه از ما انتقاد می‌کردند.»
نصرالله گفت: «آمریکا نفت و گاز سوری‌ها را می‌دزدد و اصرار بر تحریم و قانون سزار دارد. اوضاع در سوریه رو به گشایش است و روزهای سخت سپری شده است و مطلوب این است که روابط لبنان با سوریه احیا شود زیرا این روابط به نفع لبنان است.» وی افزود که پرونده آوارگان سوری در شبکه‌های اجتماعی با موضع‌گیری حل نخواهد شد. تغییر موضع برخی از گروههای سیاسی در قبال آوارگان سوری نشان‌دهنده این است که موضع قبلی آن سیاسی بوده نه انسانی. پرونده آوارگان باید حل شود. حزب‌الله هیچ خانه یا روستایی را تصرف نکرده و مانع بازگشت احدی به روستاهای مرزی با سوریه نشده و همه تبلیغات در این زمینه دروغ بزرگ است. آنکه بیش از همه به بازگشت ساکنان القصیر به خانه و کاشانه‌شان اهتمام دارد حزب‌الله است.
دروغ‌هایی که به حزب‌الله می‎بندند
نصرالله گفت: «هر حادثه که رخ می‌دهد حزب‌الله متهم به تجارت مواد مخدر می‌شود و این دروغ و خیانت و بی‌اخلاقی است. اگر کمک حزب‌الله نبود مقامات لبنانی توان مقابله با سوداگران مرگ را نداشتند.» وی درادامه به بحث انتخابات رئیس‌جمهور جدید لبنان هم پرداخت و گفت: «سلیمان فرنجیه نامزد تصادفی ما نیست بلکه نامزد جدی است. ما نامزدی را بر احدی دیکته نمی‌کنیم. هر طرفی فردی را معرفی کند و با هم به مجلس می‌رویم تا رئیس‌جمهور را انتخاب کنیم. درهای هنوز برای گفت‌وگو و رایزنی در بحث انتخاب رئیس‌جمهور باز است.دولت پیشبرد امور باید در چارچوب قانون کارهایش را انجام دهد.» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان تاکید کرد: «عداوت و دشمنی دائمی در جهان عرب وجود ندارد ما لبنانی‌ها باید از فضای مثبت در منطقه استفاده کنیم.»