به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,429
بازدید دیروز: 4,060
بازدید هفته: 6,489
بازدید ماه: 72,562
بازدید کل: 23,734,372
افراد آنلاین: 14
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۱۶ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 5 May 2024
الأحد ، ۲۶ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۵۵ - دستور رئیس ‌قوه قضائیه برای مقابله جدی با جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
 
دستور رئیس ‌قوه قضائیه برای مقابله جدی
با جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی 
۱۴۰۲/۰۲/۲۶
اژه‌ای: عوامل ترویج بی‌حجابی باید به بدترین شکل ممکن مجازات شوند
 
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست روز دوشنبه شورای عالی قوه قضائیه، با ‌اشاره به مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و کشور و فشار‌های همه‌جانبه دشمن از این ناحیه و وجود برخی ناکارآمدی‌ها در قضیه مزبور، به تمامی مسئولان قضایی دستور داد تا هرچه در توان دارند در جهت برداشتن فشار سنگین معیشتی از دوش مردم، به دولت کمک کنند.
محسنی اژه‌ای مشخصاً به موضوع مسکن و مشکلاتی که اقشاری از مردم در قضیه تأمین مسکن دارند، ‌اشاره کرد و افزود: اگرچه قوه قضائیه در بحث تأمین مسکن، مسئولیتی ندارد، اما ما در دستگاه قضایی در راستای رفاه حال مردم و کاستن از مشکلات‌شان، باید در حد توان در این قضیه نیز کمک‌کار دولت و بخش‌های مربوطه باشیم.
وی در ادامه این جلسه با ‌اشاره به برخی ناهنجاری‌ها و ولنگاری‌ها در قضیه عفاف و حجاب بعضی از آنها را مصداق تعدی به موضوع شرعی و قانونی حجاب و تبدیل شدن به فسادی بالاتر از کشف حجاب دانست و گفت: در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه لایحه قوه قضائیه در موضوع حجاب و عفاف برای سیر مراحل قانونی به دولت ارسال شد، اما هنوز این لایحه از دولت به مجلس نرفته است؛ لذا از وزیر دادگستری می‌خواهیم تا پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.
رئیس‌قوه قضائیه در ادامه بار دیگر به دادستان کل کشور و دادستان‌های مراکز استان‌ها دستور داد تا با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی موجود نسبت به مقابله مجدانه با جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی که وابسته به بیگانگان و ضدانقلاب هستند، اهتمام داشته باشند و به‌صورت رسمی از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی و معرفی این جریانات، مطالبه‌گری کنند.
اژه‌ای تاکید کرد: در مرحله صدور حکم و مجازات عناصر این جریانات سازمان یافته نیز باید به مقوله بازدارندگی توجه داشت؛ صرف تذکر و اعمال مجازات سبک برای عوامل این قبیل جریانات، کارساز نیست.
وی بیان داشت: پس از مراحل دادسرا و دادگاه و محاکمه و صدور حکم قانونی و بازدارنده برای عناصر جریانات سازمان‌یافته ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی، مرکز رسانه قوه قضائیه باید به شیوه هنرمندانه به تبیین و تشریح ماهیت این قبیل جریانات برای مردم بپردازد.
رئیس ‌دستگاه قضا افزود: همچنین مراجع قضایی ذی‌صلاح در مواجهه با افرادی که به‌صورت غیرسازمان‌یافته به ترویج ناهنجاری‌ها مبادرت می‌ورزند نیز از حداکثر ظرفیت‌های قانونی در راستای بازدارندگی بهره بگیرند و نسبت به آن دسته از افراد که در این قضیه، تکرار جرم دارند، اقدامات مقتضی وفق قانون ترتیب داده شود.
محسنی اژه‌ای خطاب به رؤسای کل دادگستری‌های استان‌ها اعلام کرد چنانچه برای تجهیز نیرو‌های قضایی در شعب اختصاصی رسیدگی به پرونده‌های هنجارشکنان، نیاز به ابلاغ‌های قضایی بیشتر دارند، مراتب را اعلام کنند تا در اسرع وقت به آنها ترتیب اثر دهیم.
قاطبه مردم متدیّن و طرفدار عفت هستند
وی بیان داشت: قاطبه مردم ما متدیّن و طرفدار عفت هستند؛ حتی آن دسته از افراد که التزام کاملی به دین ندارند هم از عفت و امنیت بانوان حمایت می‌کنند؛ لذا اگر ما در این قضیه، برخورد‌های مناسب داشته باشیم و مسئله را به درستی تبیین و تشریح کنیم، می‌توانیم دست دشمنِ توطئه‌گر را قطع کنیم.
تأکید رئیس‌قوه قضائیه بر حمایت ویژه از فراجا
رئیس‌قوه قضائیه در بخش دیگر از اظهاراتش با تجلیل از نیرو‌های فراجا که در راستای تأمین امنیت شهروندان در سراسر کشور مشغول خدمت هستند، گفت: مسئولان قضایی ذی‌ربط در مراجع مختلف از جمله دادسرا، دادگاه، تجدیدنظر و دیوان عالی در رسیدگی به پرونده عناصر متعرض به پلیس و نوامیس مردم، علاوه‌بر دقت و قاطعیت، سرعت عمل نیز داشته باشند و (همان‌طور که در قوانین و مقررات نیز پیش‌بینی شده) این پرونده‌ها را در یک فرآیند عادی مورد بررسی و رسیدگی قرار ندهند؛ امروز نیرو‌های فراجا در مبارزه و مقابله با ‌اشرار، مافیای مواد مخدر و تروریست‌ها، جان عزیز خود را فدا می‌کنند؛ ما نیز در قوه قضائیه مصمم هستیم که در رسیدگی به پرونده عناصر قتل و شهادت این نیرو‌های جان بر کف نهایت قاطعیت و سرعت عمل را به خرج دهیم.
اژه‌ای گفت: در صدور احکام مجازات برای عناصر تهدیدکننده امنیت مردم باید به آثاری که به واسطه این قبیل اقدامات بر جامعه مترتب می‌شود، عنایت داشت.
ارسال ۱۰۰ نامه هشدارآمیز برای پیشگیری از واردات کالا‌های خارجی دارای مشابه داخلی
در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضائیه، خداییان رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور با ‌اشاره به اقدامات این سازمان در زمینه پیشگیری از واردات آن دسته از کالا‌های خارجی که نمونه مشابه داخلی دارند، گفت: سازمان بازرسی طی یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ نامه هشدارآمیز منتج به نتیجه را در زمینه عدم واردات کالا‌های خارجی که نمونه مشابه داخلی دارند، ارائه داده است؛ در یکی از این موارد، پس از نامه هشدارآمیز سازمان بازرسی به یکی از ارگان‌ها در رابطه با خرید‌های بیش از ۸۰۰ میلیارد تومانی تجهیزات خارجی مربوط به متروی شهری که نمونه داخلی آن وجود داشت از انجام این خرید جلوگیری به‌عمل آورد.