به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,687
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 39,295
بازدید ماه: 60,265
بازدید کل: 23,722,081
افراد آنلاین: 48
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۰ - آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی درگذشت پیکر آیت‌الله مجلسی بر دستان مردم اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد ۱۴۰۲/۰

آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی درگذشت

    ۱۴۰۲/۰۳/۰۷

درگذشت حاج میرزا محمد تقی مجلسی اصفهانی

آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی از نوادگان علامه مجلسی در ۹۴ سالگی درگذشت.
پیکر آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی اصفهانی، دوشنبه از مدرسه صدر بازار به طرف مقبره علامه مجلسی تشییع و در محل این مقبره به خاک سپرده می‌شود.
آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی از شاگردان آیات عظام آقایان حاج سید محمدحسین بروجردی، حاج سید محمدتقی خوانساری، حاج سید محمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سید محسن حکیم، حاج سید ابوالقاسم خویی، حاج میرزا‌ هاشم آملی در حوزه‌های علمیه قم و نجف بهره برده و سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالی‌قدر شیعه و اساتید عظام‌شان که بعضی از آنها در ابتدای کتاب اصول فقه ایشان به طبع رسیده، به ایران مراجعت و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد (بنا به درخواست آیت‌الله کمالوند) و قم بود و پس از آن بنابر اصرار جمعی از فضلا و با عنایت به نیاز مبرم به حضور ایشان در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد شهر اصفهان پیوست.
او در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس مباحث خارج فقه و اصول پرداخته و امامت جماعت مسجد کازرونی محله عباس‌آباد را برعهده داشت.
به همين مناسبت آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محمد تقی مجلسی تسلیت گفت. در بخشی از پیام آیت‌الله مظاهری آمده است:
این فقیه بزرگوار یکی از ذخایر علمی و معنوی حوزه علمیّه اصفهان بود و عمر پربرکت خویش را در تربیت فضلا و ترویج معارف قرآن کریم و عترت طاهره و فقه آل‌محمد(صلوات‌الله‌علیهم اجمعین) سپری کرد. 
اینجانب ضایعه رحلت این فقیه پارسا را به پیشگاه حضرت بقیهًْ‌الله‌الأعظم(ارواحناله‌الفداء) و بیت مکرّم وی و همه شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربّانی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند تعالی، رحمت واسعه و علوّ درجات برای او و صبر و اجر خاندان مصاب را مسألت می‌نمایم.

 

 پیکر آیت‌الله مجلسی

بر دستان مردم اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد 

   ۱۴۰۲/۰۳/۰۸

پیکر آیت‌الله مجلسی در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد | خبرگزاری فارسایمنا - پیکر آیت‌الله مجلسی بر دستان مردم اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد -  صاحب‌خبر

  پیکر آیت‌الله‌ حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی، مرجع عالی‌قدر،  از مدرسه علمیه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.
 مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر عالم ربانی آیت‌الله‌ حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی  با حضور اقشار مختلف مردم از جمله بازاریان، روحانیون و شماری از مدیران شهر و استان اصفهان برگزار شد.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد بر پیکر شیخ محمدتقی مجلسی اصفهان نماز اقامه کرد. علاوه ‌بر قرائت پیام‌های تسلیت رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران اسلامی، پیام‌های تسلیت آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله طباطبایی و آیت‌الله مهدوی نیز در این مراسم قرائت شد.
آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی‌اصفهانی از شاگردان آیات عظام حاج سید محمدحسین بروجردی، حاج سید محمدتقی خوانساری، حاج سید محمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سیدمحسن حکیم، حاج سیدابوالقاسم خویی و حاج میرزا‌هاشم آملی در حوزه‌های علمیه قم و نجف بود و سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالی‌قدر شیعه و اساتید عظام به ایران مراجعت کرد و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد (بنا به درخواست آیت‌الله کمالوند) و قم بود و پس از آن بنا بر اصرار جمعی از فُضلا و با عنایت به نیاز مُبرم به حضورش در حوزه علمیه اصفهان به جمع اهل فقاهت و اجتهاد این شهر پیوست.
آیت‌الله مجلسی در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس خارج فقه و اصول مشغول بود شنبه، ششم خردادماه در
۹۴ سالگی به دیدار حق شتافت.