به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,502
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,161
بازدید ماه: 51,131
بازدید کل: 23,712,952
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۲۵ - آیت‌الله فاضل لنکرانی: حوزه نباید از مبانی علمی امام دور باشد ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
آیت‌الله فاضل لنکرانی:
حوزه نباید از مبانی علمی امام دور باشد
رهبری آشناترین فرد به سیره و مبانی امام خمینی(ره) 
   ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
 
پاسخ آیت الله فاضل لنکرانی به مطرح کنندگان شبهه حوزه جدای از سیاست آیت الله  بروجردی - ایسنا

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس‌مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مرکز فقهی امام علی(ع) قم با بیان اینکه باید برای استمرار انقلاب اسلامی هر طلبه‌ای فکر کند که چه کنیم این انقلاب استمرار پیدا کند، گفت: یکی از مسائل مهم این است که امام را بشناسیم، متأسفانه امام نه در حوزه‌ها و نه در میدان سیاست آن‌طور که باید و شاید شناخته نشده است. امام که بود؟ امام رشحه‌ای از رشحات الهی بود که معلوم نیست تا قرن‌ها مثل او را نصیب ملتی کند، و این مبالغه نیست.
به گزارش رسا، استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: امام عنایت خاصی بود که خدا به حوزه‌های علمیه کرد. او را در همین حوزه پرورش داد و به ملت ایران و ملت‌های دنیا ارزانی داشت چرا ما نباید نسبت به این شخصیت الهی آگاهی داشته باشیم؟ چرا باید حوزه از مبانی فقهی، اصولی، تفصیلی، عرفانی، فلسفی و اخلاقی امام دور باشد؟ اگر بخواهیم انقلاب بماند و استمرار پیدا کند باید امام و افکار او را بشناسیم. ما طلبه‌ها باید با مبانی علمی ‌امام زیاد آشنا شویم، که خود بحث مفصلی دارد. این یک عقده‌ برای مثل من شده که در این حوزه انقلابی چرا از افکار امام خبری نیست؟ اگر هم هست خیلی کم است.
وی خاطرنشان کرد: من اگر جای مسئولین حوزه بودم، از اول خرداد هر شب یک عنوان از مبانی امام را مطرح می‌کردم تا در حوزه رواج پیدا کند ولی هیچ این‌طور نیست. آیت‌الله فاضل لنکرانی افزود: من از چند نفر از شاگردان امام شنیدم که می‌گفتند درس اخلاق امام چنان بود که وقتی ما از مجلس درس بیرون می‌آمدیم دنیا جور دیگری برای ما شده بود! و تا هفته بعد همین‌طور انرژی داشتیم. این مبانی اخلاقی امام در کتاب اسرار الصلاة‌ و آداب الصلاة و چهل حدیث‌شان آمده اینها کجا مطرح می‌شود؟ کجا مصباح الهدایه را مطرح می‌کنند؟‌ این کتاب به‌قدری عمیق است که برخی از افرادی که اسفار می‌گویند قدرت فهم آن را ندارند متاسفانه خبری نیست و خیلی کم توجهی شده. البته ما الآن محرومیم ولی زمانی خواهد آمد و انسان‌هایی می‌آیند در ایران، یا هر جای دیگر که روی کلمه کلمه امام تلاش علمی می‌کنند!
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با گرامیداشت یاد امام و شهدا، بیان داشت: خدا را شاکریم بعد از امام شخصیتی جای امام نشست که من ایشان را آشناترین فرد به امام و مبانی سیاسی امام می‌دانم و این خیلی مهم است. شما ببینید هر سال در چهاردهم خرداد رهبری معظم انقلاب ریشه‌های فکری امام را در انقلاب مثل یک استاد در کلاس درس مطرح می‌کنند، ولی متأسفانه به همین مطالب ایشان هم در حوزه توجه نمی‌شود، نمی‌آیند این سخنان را در مدارس برای طلاب تبیین کنند. خود ایشان از زمانی که رهبری انقلاب را به عهده گرفتند جهاد تبیین می‌کنند و یکی از ابعاد مهم این جهاد، تبیین افکار و‌ اندیشه‌ها و عملکرد امام است.