به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,609
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,268
بازدید ماه: 51,238
بازدید کل: 23,713,059
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


۱۰۲۷ - حجت‌الاسلام حاج ‌علی‌اکبری خطیب جمعه تهران:/ آیت‌الله علم‌الهدی/ حجت‌الاسلام حاجتی ۱۴۰۲/۰۳/۱۹
حجت‌الاسلام حاج ‌علی‌اکبری خطیب جمعه تهران:
باید با عقلانیت و هنرمندی فضای عمومی را از مظاهر فساد تطهیر کنیم  
۱۴۰۲/۰۳/۱۹

خطیب جمعه تهران: امروز بیش از همیشه در معرض آماج حمله دشمنان قرار داریم |  خبرگزاری بین المللی شفقنا

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید با عقلانیت و هنرمندی وارد میدان شویم، ادامه داد: با تطهیر مظاهر عمومی از فساد، اهتمام بر رونق پایگاه‌های ذکر الهی و مساجد، تقویت انسجام نیروهای مومن با تاکید بر سازمان‌های بسیج، اصلاح روش‌ها به ویژه در آموزش و پرورش، صیانت و تقویت سازماندهی‌ها و تشکل‌های مومنانه، تغییر مدیریت‌های یاس‌آور، مبارزات عبرت‌آموز با مظاهر فساد اقتصادی و رفع تهمت از نظام و اصلاح ساختار اداری و بهبود معیشت عمومی باید کاری کنیم که دشمن در برنامه خود موفق نشود و این کارها از جمله اقدامات جدی نظام و دولت ماست.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج ‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌ اشاره به رونمایی از موشک «فتاح» بیان کرد:‌ اتفاق بزرگی که این هفته افتاد  باعث چشم روشنی مومنان شد و طوفانی از هراس به جان دشمنان ‌انداخت. باید از دانشمندان رشید و مجاهد در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که جدیدترین محصول امیدآفرین ملی را رونمایی کردند و موجب چشم‌روشنی مومنان و هراس آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی شدند و امنیت منطقه را ارتقا دادند، تشکر کنیم.
به گزارش تسنیم، وی افزود: همچنین تشکر و تقدیر ویژه از رهبر انقلاب داریم که 33 سال است که از کنار مضجع امام عالیقدرمان، امام خمینی کبیر را برای مردم روایت می‌کنند. روایت‌های 14 خردادی رهبر انقلاب از منش و مکتب امام، ناب‌ترین، صادقانه‌ترین، عمیق‌ترین و جامع‌ترین روایت‌ از امام راحل است. رهبر انقلاب ترجمان علمی و عینی امام امت است و شاگرد اول مکتب امام خمینی است که همواره از سال 1337 تاکنون در این صراط مستقیم مردم را هدایت کردند. امیدواریم در بیان و شخصیت امام حاضر انقلاب، امام راحل را بهتر بشناسیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: در همه این سال‌ها اگر به یاد بیاوریم در سخت‌ترین صحنه‌ها آنچه به فریاد ملت ما رسید ایمان و امید آنها بوده است. روزهایی که تعدادی ‌اندک بودیم و در خفقان مرگبار پس از تبعید امام در مرگ‌آباد رژیم ستمشاهی، نور ایمان بود که مجاهدان و مومنان را در گوشه زندان‌ها و تبعید‌گاه‌ها امیدوار نگه می‌داشت.
امام جمعه موقت تهران گفت:‌ در توقف یک لشکر پشت یک میدان پر از موانع ناشناخته و عبور از اروند ناآرام و در حملات بی‌رحمانه شیمیایی به سردشت مظلوم و در اردوگاه‌های اسارت، در لحظات سرنوشت‌ساز حلب، خان‌طومان و دمشق و سامرا در برابر داعش‌های وحشی و در لحظات سرنوشت‌ساز موشکی و هسته‌ای و در جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و در جریان فتنه‌ آمریکایی سال 88 و صدها معرکه سخت و گردنه‌های دشوار 44 ساله گذشته آنچه که ما را موفق و پیروز کرد چیزی نبود جز ایمان به خدا و امید به وعده‌های الهی که در امام راحل و امام حاضر و مجاهدان ما تجلی داشته است.
وی اظهار داشت: دشمن بیشتر از هر زمانی دیگر شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران را در دستور کار دارد و اتاق‌های فکر شیطانی خود را در این زمنیه فعال کرده است. در زمینه ایمان گسترش نحله‌های شیطانی و مسابقه تجمل‌گرایی و تضعیف پایگاه‌های دین و ایمان، کاهش عفت و حیای عمومی و گسترش فساد و فحشا و عادی‌سازی  بی‌عفتی در دستور کار دشمنان قرار گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ‌علی‌اکبری با بیان اینکه باید با عقلانیت و هنرمندی وارد میدان شویم، ادامه داد: با تطهیر مظاهر عمومی از فساد، اهتمام بر رونق پایگاه‌های ذکر الهی و مساجد، تقویت انسجام نیروهای مومن با تاکید بر سازمان‌های بسیج، اصلاح روش‌ها به‌ویژه در آموزش و پرورش، صیانت و تقویت سازماندهی‌ها و تشکل‌های مومنانه، تغییر مدیریت‌های یاس‌آور، مبارزات عبرت‌آموز با مظاهر فساد اقتصادی و رفع تهمت از نظام و اصلاح ساختار اداری و بهبود معیشت عمومی باید کاری کنیم که دشمن در برنامه خود موفق نشود و این کارها از جمله اقدامات جدی نظام و دولت ماست.

بهینه‌سازی و مدیریت مصرف در کشور نیازمند هماهنگی و تمرکز دولت و مجلس است
مالک شریعتی ‌نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: ماجرای قرارداد کرسنت و حواشی پیرامون آن فرصت دیگری می‌طلبد تا درباره آن صحبت شود، اما دولت و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری تلاش کردند و خوشبختانه ساختار شکایت چند میلیارد دلاری علیه ایران با تدبیر خوب دولت فروپاشید.
به گزارش فارس، وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه تقنین بحث بسیار مهمی که اتفاق افتاد این بود که اگر بخواهیم ناترازی‌ها را در بخش مصرف، به‌ویژه در حوزه خانگی مدیریت کنیم باید اقدامی‌شود که به عامه مردم فشاری وارد نشود و طبقات ضعیف‌تر جامعه و الگوی مصرف را حمایت کنیم، اگر قرار است تعرفه‌ها مدیریت شود، فقط برای پُرمصرف‌‍‌ها و کسانی که به ضرورت‌های مدیریت انرژی توجه ندارند، تعرفه‌ها گران‌تر شود.
شریعتی ‌نیاسر افزود: خوشبختانه مجلس ورود و نظام افزایش پلکانی را در تعرفه‌ها تصویب کرد و یکی از دستاوردهایی که مختص این مجلس است و دولت به خوبی آن را اجرا می‌کند، رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز برای خانوارهای تحت پوشش در سطح الگوی مصرف است که در حال انجام است و برای کسانی که زیر الگو، مصرف می‌کنند، تعرفه افزایش نیافته و فقط در حوزه پُرمصرف‌ها در حال اتفاق است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: برای تولید هم کارهایی انجام شده است، از جمله مهم‌ترین آنها ایجاد حسابی در سرمایه‌گذاری بالادستی نفت و گاز کشور است که در مصوبات بودجه امسال در تبصره یک آمده است که 95 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت‌های تابعه وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری و تأمین منابع داخلی برای افزایش تولید در کشور اتفاق می‌افتد، برای اولین بار است که گفته می‌شود که این منابع نباید هزینه جاری شود، بلکه باید در حوزه سرمایه‌گذاری مصرف شوند.
شریعتی ‌نیاسر خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت مصرف هم برای نخستین اقدام جهت تقویت این حوزه و تقویت قوانین قبلی حساب بهینه‌‌سازی مصرف انرژی با سرمایه اولیه 30 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال پیش‌بینی شد که منبع اولیه خوبی برای طرح‌های بهینه‌‌سازی مصرف انرژی در کشور است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمان کمی داریم، طی 4،5 سال آینده باید بتوانیم به نقطه‌ای برگردیم که سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در 10 سال گذشته برای ما ترسیم کرده بود، طبق سیاست‌های کلی برنامه‌های پنجم و ششم توسعه قرار بوده که طی 10 سال شدت مصرف انرژی کشور به نصف کاهش یابد که متأسفانه در آن موفق نبودیم.
وی با بیان اینکه ما زمان و فرصت افزایش بهره‌وری داریم، افزود: نکته دیگر اینکه سرعت نتیجه‌دهی در حوزه مدیریت مصرف بالاتر است، برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه و پالایشگاه و برای افزایش ظرفیت تولید سه تا پنج سال زمان نیاز است، اما بهینه‌‌سازی مصرف، در کمتر از یک سال می‌تواند دستاوردهای زیادی داشته باشد و هزینه کمتری می‌خواهد؛ یک ریال سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت مصرف، دو برابر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های افزایش تولید دستاورد خواهد داشت.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: برای این کار هیچ نیازی به خارج از کشور نیست، چه در فناوری و چه در نیروی انسانی و چه در منابع مالی و چه در تجهیزات، همه آنچه که برای مدیریت مصرف نیاز است در داخل وجود دارد.
شریعتی‌ نیاسر گفت: ابعاد ماجرا چیست؟ به دلیل کم بودن فرصت خلاصه عرض می‌کنم که اگر همه ورودی انرژی کشور را معادل نفت خام در نظر بگیریم می‌شود ورودی سالانه انرژی در کشور که حدود سه میلیارد بشکه نفت خام است؛ در کمترین برآوردها حداقل ۲۵ درصد اتلاف و عدم بهره‌وری داریم که اگر آن را حساب کنیم، حداقل ۶۰ میلیارد دلار فرصت بهره‌وری انرژی در کشور است که دو سوم آن برای حوزه تولید و یک سوم آن برای حوزه مصرف است.
وی اظهار داشت: جبران عقب‌ماندگی‌ها با کارهای معمولی صورت نمی‌گیرد، این را به عنوان گزارش خدمت عزیزان عرض می‌کنم، دولت کارهای بسیار خوبی انجام می‌دهد مجلس نیز مصوبات بسیار خوبی در حوزه تأمین منابع مالی و تدوین طرح‌های مدیریت مصرف داشته است، اما در تولید مدیریت یکپارچه داریم و در مصرف پراکنده‌ایم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مردم الحمدلله بیشترین همراهی را داشته‌اند، چه در حوزه گاز و چه در حوزه برق و به حول و قوه الهی این کار را هم ادامه خواهند داد، مسئولیت ما چه در مجلس و چه در دولت این است که این کارها را متمرکز پیش ببریم، تجربه به ما نشان داده است اگر همت مسئولان با حمایت و اراده مردم همراه شود این مشکلات حتما قابل رفع است و ان‌شاءالله نتیجه خواهد داد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی:

خدمت صادقانه فارغ از جناح‌بندی سیاسی است 

خدمت صادقانه فارغ از جناح‌بندی سیاسی است

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: عناوین و مسئولیت‌ها پایدار و بادوام نیست، در هیچ حرکت سیاسی و جناحی اسیر نشوید تا بتوانید صادقانه به زائر و مجاور امام هشتم(ع) خدمت کنید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌‎الله سیداحمد علم‌الهدی، در دیدار با شهردار مشهد افزود: مدیریت شهری برای خدمت صادقانه به مردم و امام هشتم(ع) باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی استقلال داشته باشد، هیچ دخالتی در عزل و نصب‌های شهرداری ندارم و به تصمیم مدیریت شهری احترام می‌گذارم. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: شهرداری مشهدالرضا(ع) از امکانات و ظرفیت‌هایی بهره‌مند ‌است که پیش از هر چیز، باید آن را برای رضای خدا و امام هشتم(ع) در خدمت مردم قرار دهد و شهرداری باید عرصه انتخاب مدیرانی باشد که مرد میدان هستند و برای خدمت به مردم، شب از روز نمی‌‎شناسند. آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امروز همه تأکید ما ناظر بر توجه ویژه به بافت پیرامونی حرم مطهر است که باید به موازات پهنه‌های پیرامونی حاشیه شهر مورد توجه قرار گیرد.
وی با‌اشاره به مشکلات برخی پروژه‌های شهری در مشهد گفت: خط بی- آر- تی برای پیاده‌رو خیابان هم مشکل ایجاد کرده و ثمره همه این چالش‌ها، وضع نامناسبی است که مشهدالرضا(ع) و بافت پیرامونی حرم مطهر را مدت‌ها درگیر خود کرده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: یک نمونه دیگر از مشکلات بافت پیرامونی، مربوط به راه‎بندان‌های بی‌پایانی است که به دلیل عبور زائر و مجاور از عرض خیابان به وجود می‌آید. به گفته وی، از سال‌ها قبل به شهرداران تأکید داشتم که باید تردد زائران را تسهیل کرد. با ایجاد آسانسور یا زیرگذر هم می‌توان برای شهرداری درآمد ایجاد و هم از راه‎بندان‌های تمام‌نشدنی در خیابان امام رضا(ع) گره‌گشایی کرد. شهردار مشهد نیز گفت: راه نجات حاشیه شهر، توانمند‌سازی مردم است. محمدرضا قلندرشریف افزود: اولویت طرح‌ها در این دوره، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است و به‌موازات آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا حفاری‌های قطار شهری در دوره ششم مدیریت شهری به سرانجام برسد و تا اوایل سال آینده، فاز یک خط سه از میدان شهدا تا ترمینال بهره‌برداری شود.
وی بیان کرد: علاوه‌بر احداث بوستان ۷۳ هکتاری در حاشیه شهر، پهنه کنارگذر جدید در کرانه شمالی می‌تواند حاشیه شهر را به کلی از انزوای کنونی خارج کند. شهردار مشهد افزود: عملیات عمرانی برای احداث پل‌های روسطحی در تقاطع خیام و فهمیده از ماه جاری آغاز خواهد شد.
وی گفت: ضمن اینکه طرح توسعه به سمت شرق نیز همچنان در دستور کار است تا اگر تاکنون شرایطی رقم خورده که کرانه غربی در فاصله ۲۰ کیلومتری و کرانه شرقی شهر در فاصله پنج کیلومتری حرم مطهر قرار دارد، این هندسه نادرست نیز اصلاح شود.

 
امام جمعه موقت اهواز با ‌اشاره به سخنان اخیر آقای ظریف در تأیید قرارداد ترکمانچای:
لیبرال‌مسلک‌های تهی می‌خواهند دل مردم را خالی کنند

روحانیون در حوادث آخرالزمانی روشنگر راه مردم هستند - خبرگزاری حوزه

حجت‌الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در مراسم گرامیداشت شهید یوسف سرلک، شهید تازه تفحص شده مسجد موسی بن جعفر(ع) اهواز گفت: به فرموده امام راحل در بین آیندگان در جست‌وجوی آثار خون شهیدان باشید. شهدا راهنمای ما هستند. بزرگ‌ترین کار شهدا این بود که امام را تنها نگذاشتند. نمی‌توان از شهید یوسف سرلک حرف زد و از امام سخن نگفت؛ امامی که شهید سرلک به خاطر او جان داد. او آرمان‌های امام را تجلی بخشید. رزمندگان ما به تبعیت از آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و برای نجات این کشور از چنگال دشمن تا پای جان ایستادگی کردند آن وقت آقای ظریف و امثال او که مشتی آدم لیبرال‌مسلک تهی هستند، می‌خواهند دل مردم را خالی کنند و می‌گوید به آرمان‌ها فکر نکنید به امکانات فکر کنید!
به گفته وی، برخلاف جریان لیبرالی که توصیه می‌کرد تسلیم شوید، شهدا امام را تنها نگذاشتند و تحول تمدنی ایرانی اسلامی را به وجود آوردند.
حاجتی با ‌اشاره به سخنان اخیر آقای ظریف در تأیید قرارداد ترکمانچای گفت: طبق قرارداد ترکمانچای 250هزار کیلومتر از خاک ایران جدا شد 1360 کیلومتر نوار ساحلی جدا شد و ۱۷ استان از کشور جدا و ایران روز به روز ضعیف‌تر شد و مهم‌ترین مشکل سوق‌الجیشی را برای ما ایجاد کرد.
وی افزود: صحبت از خاک نیست. صحبت از اندیشه و عقیده است. انگلیس‌ها می‌خواستند شیعیان را نابود کنند. انگلیسی‌ها به رضاشاه گفته بودند سه کار باید انجام دهی: اول کشف حجاب، دوم عمامه از سر علما بردار و سوم اینکه مجالس عزاداری امام حسین علیه‌السلام ممنوع است. امروز که رضا شاه نیست شبکه‌های معاند این رسالت را بر عهده گرفته‌اند. حال آن که امام نگذاشت تاریخ تکرار شود، شهدا کنار امام بودند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران کم شود. مردم هم امام و راه امام را تنها نمی‌گذارند.
امام جمعه موقت اهواز با‌ اشاره به قدرت امروز جمهوری اسلامی گفت: نظریه‌پردازان و کارشناسان بر یک مطلب تأکید می‌کنند و آن این است که در هزاره اخیر هیچ رهبر و سیاستمدار و پادشاه و رئیس‌جمهوری مانند امام خمینی(ره) و جانشین ایشان، از ویژگی‌های جهان آینده نتوانسته‌اند صحبت کنند و این‌گونه دقیق و صریح و شفاف از جهان آینده صحبت نکرده‌اند. امام قبل از ارتحال خود تذکر دادند این انقلاب محدود به مرزهای ایران نیست. اتفاقات مهمی در پیش است.