به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,801
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,460
بازدید ماه: 51,430
بازدید کل: 23,713,251
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


۱۰۳۵ - حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب جمعه تهران/ خطيب جمعه شيراز: دولت سوئد پای تبعات هتک حرمت قرآن کریم بایستد ۱۴۰۲/۰۴/۰۹

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری خطیب جمعه تهران:

دولت‌های اسلامی برخورد پشیمان‌کننده‌ای با هتاکان قرآن داشته باشند

۱۴۰۲/۰۴/۰۹

حجت الاسلام حاج علی اکبری؛ خطیب اولین نمازجمعه تهران در ماه رمضان- اخبار  سیاسی تسنیم | Tasnim

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه ان‌شاءالله به لطف خدای متعال یک عید سعید غدیر متفاوتی را امسال تجربه خواهیم کرد، بیان داشت: غدیر یک واقعه صرفاً تاریخی نیست هرچند خیلی‌ها دوست داشتند آن را یک واقعه تاریخی کنند و گرد و غبار بر روی آن نشانده و تحریف کنند. در حالی که غدیر، حقیقت جاری در زمین و زمان است و خدای متعال در جامعه بشریت آن را حفظ کرده است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: در واقعه غدیر، پیامبر عزیز ما همه اسلام را با تمام ظرفیت در سیمای علی ابن ابی‌طالب‌(ع) به بشریت هدیه کرد. در واقع غدیر اسم رمز استمرار نبوت و خط انبیا است. غدیر نشانه‌ای است از اسلام زنده، پویا و با نشاط در صحنه مدیریت انسان‌ها و نیز غدیر فلسفه حیات سیاسی اسلام است که معرفی شد و با شخصیت بی‌نظیر حضرت علی‌(ع) به عنوان نسخه درمان همه بشریت عرضه شد.
وی اظهار داشت: از روز نخست، شیاطین جن و انس بسیار تلاش کرده‌اند و دست به دست هم داده‌اند تا صدای غدیر شنیده نشود و شد آنچه که شد. اگر بشریت طعم ولایت را چشیده بود و فرمان پیامبر (ص) را جدی می‌گرفت و آن را برای ۷، ۸ و ۱۰ نسل امتداد می‌داد بشریت امروز بهشت الهی را در کره خاکی تجربه می‌کرد.
انقلاب در گام دوم به قله‌های بزرگ خواهد رسید
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با‌اشاره به تأثیرات انقلاب اسلامی در منطقه و جهان خاطرنشان کرد: تحولی که در ملت ایران و منطقه و جهان در گام‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، امروز به لطف خداوند متعال و با رهبری امام خامنه ای عزیزمان در گام دوم با قدرت ادامه خواهد یافت و ان‌شاءالله انقلاب به قله‌های بزرگ خواهد رسید.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امروز همه ما موظف هستیم از این نظام علوی و عطیه الهی مراقبت کنیم. در این خصوص مسئولین و مدیران جامعه در بخش‌های مختلف باید تلاش کنند تا فاصله ما با الگوی علوی کمتر و کمتر شود.
وی افزود: باید اخوت‌های ایمانی و عاشقانه با یکدیگر و مهرورزی و ترویج عفو و گذشت با یکدیگر را در این ایام داشته باشیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با‌اشاره به جنایات آمریکا اظهار داشت: این هفته به مناسبت جنایاتی که در تاریخ توسط رژیم پلید آمریکا صورت گرفته است، هفته افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد. از ماجرای انفجار هفتم تیر تا بمباران شیمیایی سردشت و نیز شلیک ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ما گوشه‌ای از اتفاقات و جنایاتی است که توسط آمریکایی‌ها رخ داده است.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شاهدیم خورشید امپریالیسم آمریکا در حال افول است و ان‌شاءالله شاهد جهانی بدون آمریکا و صهیونیسم خواهیم بود.
وی با‌اشاره به حادثه قرآن سوزی در اروپا گفت: یک اتفاق بسیار زشت دیگر که رخ داده است جریان قرآن سوزی از نوع سوئدی آن است. هر چند هر از چند گاهی در کشورهای اروپایی این کار زشت، ضد فرهنگی و ضد بشری انجام می‌شود که متأسفانه این بار دولت سوئد مجوز آن را داده است و موجب توهین به ۲ میلیارد مسلمان آن هم در ایام حج شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: کاش اروپایی‌ها اسم آزادی بیان را نمی‌آوردند زیرا آنها به حرمت و کرامت دو میلیارد انسان روی زمین و نیز به ارجمندی ‌اندیشه و آزادی توهین کرده‌اند و این طنز تلخ زمانه است که آنها نام آزادی مظلوم را پشت سر خود می‌آورند.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دولت سوئد، خود کاره‌ای نیست و اتفاقات افتاده به تحریک صهیونیست‌ها و آمریکایی انجام گرفته و آنها پشت سر این ماجرا هستند هر چند این کار باعث منفور شدن آنها نزد آزادی‌خواهان و موجب رسوایی خودشان خواهد شد.
وی گفت: دولت‌های اسلامی لازم است برخورد پشیمان‌کننده‌ای در این رابطه داشته باشند؛ هر چند این اتفاق آسیبی به قرآن نمی‌زند زیرا قرآن در حال جهانی شدن است و نور آن در همه جا روشن خواهد شد.
 
خطيب جمعه شيراز:
دولت سوئد پای تبعات هتک حرمت قرآن کریم بایستد

امام جمعه شیراز: تلاش جدی برای حل مشکلات اقتصادی در دولت شکل گرفته است -  ایرنا

وي با بیان اینکه گاهی اوقات در برگزاری جشن‌ها اصول لازم مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت: جشن و سرور باید بگیریم، اما مراقب کار‌های حرام باشیم و به بهانه جشن هر کاری را انجام
ندهیم. 
خطيب جمعه شيراز با‌اشاره به اینکه اطعام یکی از کار‌های تأکید شده در روز عید غدیر است اضافه كرد: اگر کسی از سفره امام علی(ع) نمک‌گیر شود در دنیا و آخرت‌، عاقبت ‌به خیر خواهد بود.
امام جمعه شیراز، همچنین از شهرداری شیراز و معاونت فرهنگی شهرداری خواست که شهر را در اعیاد مختلف از جمله عید غدیر پیش رو شهرآرایی کند.
امام جمعه شیراز در ادامه گفت: در سوئد که کشور اروپایی است با ادعای آزادی و لیبرالیسم یک خطای بزرگ با هتک حرمت قرآن کریم و کتاب آسمانی مسلمانان رخ داده و این رفتار مورد تنفر همه مسلمانان است.
وي با تشریح تفکر آزادی و لیبراسیم غربی، اجازه سوزاندن قرآن کریم در کشور سوئد را نقض تفکر غرب‌گرایان دانست و افزود: اگر کسی بنا باشد در غرب اجازه بدهد برای سوزاندن قرآن کریم، از نگاه خودشان غلط است، چراکه در آزادخواهی غربی اگر کاری اجازه گرفت که آزادی عده‌ دیگری از افراد محدود بشود، نباید اجازه داده بشود.
نماینده ولی فقیه در فارس ضمن انتقاد شدید از هتک حرمت قرآن، خطاب به دولت کشور سوئد گفت: هتک حرمت قرآن کریم از نظر تمامی مسلمانان جهان محکوم است و از دولت سوئد می‌خواهیم یا جبران کند و یا پای تبعات آن بایستد.