به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,220
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 18,867
بازدید ماه: 39,837
بازدید کل: 23,701,658
افراد آنلاین: 87
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۹۱ - فرازی از وصیت‌ نامه شهید مدافع حرم ابراهیم رشید : تخریبچی ماهــر اسـتاد اخلاق ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
 فرازی از وصیت‌ نامه شهید مدافع حرم ابراهیم رشید :
تخریبچی ماهــر اسـتاد اخلاق
۱۴۰۲/۰۴/۱۰
زندگی متفاوت یک شهید مدافع حرم/ این مصاحبه را از دست ندهید - جهان نيوزآخرین عکس خانوادگی شهید ابراهیم رشید | خبرنامه دانشجویان ایران
مهدی امیدی
شهید مدافع حرم محمدابراهیم رشید، سال‌ها در تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تخریبچی، مشق عشق می‌کرد. او همچنین مسئول جلوه‌هاي ويژه ميداني و انفجارات در مستند مسابقه تلویزیونی «ضدگلوله» بود. وی مدتي نيز فرماندهي پايگاه مقاومت بسيج ويژه شهداي روستاي صرم قم را بر عهده داشت. شهید مدافع حرم ابراهیم رشید بارها به عنوان مدافع حرم در عرصه جهاد با کفار تکفیری حاضر شده بود که سرانجام، 10 تیر سال 97 طی عملیاتی مستشاری در مسیر جاده تدمر- دیرالزور سوریه به خاطر برخورد با تله انفجاری در سن 32سالگی به شهادت رسید. 
سرهنگ ‌‌هادي سفيدچيان فرمانده تيپ مکانيزه 20 رمضان در گفت وگو با کيهان گفته بود: محمدابراهيم در عين حال که تخريبچي بسيار ماهري بود، براي همکاران و اطرافيان خود يک استاد اخلاق هم بود. محمدابراهيم خود را يک نظامي محدود به پادگان نمي دانست و مي‌گفت من پاسدار جهان اسلام هستم. رفتار، اخلاق و سلوک او نشان مي داد در اين دنيا ماندني نيست و لايق شهادت است. همسر شهید در گفت وگویی گفته بود: آقارشید تخصصش جنگ نامنظم و چریکی بود. فوق‌العاده علاقه و مهارت در این زمینه داشت و در همین رشته تحصیل و تحقیق کرده بود. آقاابراهیم هیچ وقت مستقیم درباره موضوعی صحبت نمی‌کرد و به قول معروف به در می‌گفت تا دیوار بشنود. یک بار خیلی ناراحت بود و، چون در خانه همیشه شاد و بانشاط بود این ناراحتی خیلی برایمان عجیب بود.
اصرار زیادی کردم تا دلیل ناراحتی‌اش را بگوید و در آخر گفت که از شهادت رزمندگان مدافع حرم ناراحت است. از شهادت کسانی که می‌شناخت صحبت کرد و گفت جنگ سوریه خیلی متفاوت است و باید با شکلی متفاوت با تروریست‌ها جنگید. من به ایشان گفتم اگر می‌دانی، می‌توانی کاری کنی برو. اولش گفت که نمی‌شود و شما و بچه‌ها را چه کار کنم. وقتی نگرانی‌اش را از بابت ما پرسید من گفتم ناموس کشور و خاک وطن از همه ما مهم‌تر است. گفتم تو به تمام خاک ایران تعهد داری و اگر کاری از دستت برمی‌آید باید بروی.
جبهه سوریه مشتاق هنرنمایی ابراهیم بود. محل کار آقاابراهیم تهران و خانه‌اش در قم بود و هر روز این مسیر را می‌رفت و می‌آمد. یک شب نمی‌توانست دوری خانواده‌اش را تحمل کند. بحث‌های اعتقادی در زندگی آقاابراهیم اولویت خیلی بالایی داشت و در کنار آن بحث‌های مادی نیز مطرح بود. اولین اعزام ایشان سال ۱۳۹۴ بود و در مدتی که آن‌جا حضور داشت مرتب پیام می‌داد و تماس می‌گرفت.
خیلی مهم است قبل از خنثی کردن بمب یا تله انفجاری با وجود استرس و حساسیت بالایی که وجود دارد به همسرت پیام بدهی و حالش را بپرسی (گریه می‌کند). متأسفم برای کسانی که فکر می‌کنند شهدای مدافع حرم برای پول رفته‌اند... شهید رشید هیچ دغدغه مالی نداشت، چون هر دو کار می‌کردیم و درآمدمان خوب بود. ما هیچ نیاز مالی نداشتیم و متأسفم برای کسانی که فکر‌های اشتباه درباره شهدای مدافع حرم می‌کنند. شهید رشید به تمام آدم‌ها با هر دین و آیینی احترام می‌گذاشت و هیچ‌وقت با بدی با کسی برخورد نمی‌کرد و نمی‌خواست عقایدش را به کسی تحمیل کند.
دلنوشته همسر شهید
در سالروز ولادت شهید ابراهیم رشید، سمیه عسگری دلنوشته‌اش را برای همسر شهیدش این‌گونه می‌نویسد:
امروز را می‌توان به همه آسمانی‌ها تبریک گفت؛ امروزی که زادروز بزرگ مردیست بهشتی از جنس تو...
بعضی روزها جای خالی‌ات بیشتر از هر روز مرا آزار می‌دهد، درد نبودنت... و تنها تسکین من، همین قلم و آلبوم عکس‌هایی است که خاطراتمان را دوره می‌کنم و شیرینی تک تک لحظاتش را می‌چشم.
امروز که تو به‌دنیا آمدی،خداوند به من همسفری بهشتی را تقدیم کرد. چه خوش روزهایی بود، لحظاتی که کنار هم، کادوی تولدت را باز می‌کردیم و کاممان را به این مناسبت شیرین؛ نمی‌دانم غم نبودنت را چگونه تحمل کنم.
با دلی پرَ پَر شده به سراغت می‌آیم، کنار مزارت می‌نشینم، به جای اینکه دست‌های گرمت را بفشارم، دست روی مزار سردت می‌گذارم.
به جای نگاه در چشمان پُر مهرت، به عکست خیره می‌شوم و می‌گویم، جانان من تولدت مبارک...
نفسم، نبودنت مرا از پا در آورده است. می‌شود تولد دیگرت را کنار هم باشیم؟ می‌شود مرا به پیش خویش خوانی؟
اگر کادوی هر سالمان هدیه‌ای کوچکی بود که با عشق و علاقه برایت می‌خریدم، امسال برای آرامش و شادی روحت، صلوات به تو تقدیم می‌کنم.
دوستداران شهید، بزرگواران، هدیه معنوی امروز ما به مناسبت تولد شهیدم، صلوات است.
«اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»
 
 فرازی از وصیت‌ نامه شهید مدافع حرم ابراهیم رشید :
«بسم الله الرحمن الرحیم
شهدای شما و خانواده‌های آنها حق بزرگی بر گردن ملّت ایران دارند، اینها از حریم اهل بیت دفاع کردند، اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر جلویش گرفته نمی‌شد باید در داخل با او می‌جنگیدیم، و در غربت به شهادت رسیدند.(مقام معظم رهبری)
اینجانب ابراهیم رشید فرزند غلامعلی به‌شماره شناسنامه 57 متولد 1365 در صحت و سلامت کامل گواهی می‌دهم به یگانگی الله و پیامبری خاتم الانبیاء محمد مصطفی(ص) و ولایت علی‌ابن‌ابی طالب(ع) و امامت اما عصر(عج) و ولایت ولی‌اش امام خامنه‌ای.
با سلام خدمت همه دوستان و خانواده و همسر عزیزم، در این زمان که اینجانب جسماً کنارتان نیستم به‌خاطر تمام ضعف‌ها و کمبودهایم حلالیّت می‌طلبم.
دوستان و همزمانم همیشه دقت داشته باشید هیچ وقت امام‌ زمانتان و نائبش را تنها نگذارید و در هر نقطه و کاری مشغول هستید با دقت به آن بپردازید تا انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد و توجه داشته باشید اگر هر کسی کار خود را جدی نگیرد و ساده انگارد به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی نابخشودنی است و بدانید در دیدگاه کلان، نوع مسئولیت مهم نیست بلکه انجام صحیح آن اهمیت دارد و جزءترین نیروها و مسئولیت‌ها با سهل‌انگاری و سستی ممکن است بزرگ‌ترین ضربه را بزنند.
به‌خاطر میخی نعلی افتاد؛ به‌خاطر نعلی، اسبی افتاد؛ به‌خاطر اسبی، سواری افتاد؛ به‌خاطر سواری، جنگی شکست خورد؛ به‌خاطر شکستی، مملکتی شکست خورد.
 و همه اینها به‌خاطر کسی بود که میخ را محکم نکوبیده بود. دقت داشته باشیم خدایی نکرده روزی این متن گویای حال ما نباشد و ان‌شاءالله همه رزمندگان اسلام در هر نقطه و مسئولیتی که هستند به نحو احسن کار خود را انجام می‌دهند و انقلاب و اسلام همیشه سربلند می‌شود و هست و پرچم انقلابمان توسط نائبش به صاحب اصلی آن می‌رسد. خانم سمیه عسگری فرزند علی همسر اینجانب می‌باشد و تمام حق و حقوق اینجانب به ایشان می‌رسد.
دوستان و خانواده عزیزم هیچ‌وقت همسرم را تنها نگذارید و نگذارید تنها بماند.
التماس دعا
ابراهیم رشید
1394/11/19»

Image result for ‫گل لاله‬‎