به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,617
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,276
بازدید ماه: 51,246
بازدید کل: 23,713,067
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


۱۰۳۸- آیت‌الله محسن اراکی در پاسخ به سؤال جمعی از شیعیان انگلیس: ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
آیت‌الله محسن اراکی در پاسخ به سؤال جمعی از شیعیان انگلیس:
انگلیس با مرکز «اجتهاد شورایی»
به دنبال جدایی شیعیان از ولایت است 
   ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

برخی از افراد مرکز بین المللی اجتهاد شورایی وابسته به سازمان جاسوسی انگلیس  هستند - خبرگزاری حوزه

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از شیعیان مقیم انگلیس از آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد درس خارج حوزه درخصوص تبعیت از فتوای «مرکز بین‌المللی اجتهاد شورایی» سؤال کردند. در این سؤال آمده است: «اخیرا گروهی تحت عنوان «مرکز بین‌المللی اجتهاد شورایی» اقدام به صدور فتوا پیرامون برخی از مسائل شرعی نموده است. نظر مبارک را پیرامون ماهیت این افراد و مشروعیت این اقدام خواستاریم.»
آیت‌الله محسن اراکی پنجم تیرماه جاری در پاسخ به سؤال فوق اعلام کردند: «مدتی است که دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس درصدد اجرای نقشه‌های متعددی برای نفوذ در مراکز و موسسات مذهبی شیعی و بهره‌گیری از آنها در راه اهداف خبیث خود به ویژه تحریف دین و جدا‌سازی جامعه دینی شیعی از حوزه‌های اصیل علمی شیعی و مرجعیت عظمای شیعه است، اقدام فوق‌الذکر در این راستا انجام گرفته است.
مرکز فوق‌الذکر با هماهنگی دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس با به‌کارگیری تعدادی افراد منحرف و معلوم‌الحال تشکیل شده تا رابطه شیعیان انگلیس و سپس اروپا را با مرجعیت عظمای شیعه که نمایندگی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه را به‌عهده ‌دارد قطع کنند و در حقیقت ارتباط شیعیان را با امامت و ولایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قطع نمایند.
این افراد (افراد شورای مذکور) فاقد صلاحیت فتوا بلکه به دلیل افتاء به غیر ما انزل الله فاقد صلاحیت امامت جماعت و هر کاری که عدالت در آن شرط است می‌باشند.
اطلاع داریم برخی از این افراد وابسته به سازمان اطلاعات و جاسوسی انگلیس هستند و لهذا اجتناب از این افراد و قطع ارتباط با آنها بر همگان واجب است و هرگونه همکاری و احترام به آنها حرام است زیرا مصداق روشن مبتدع و بدعت‌گذار در دین خدا بشمار می‌آیند.
تبعیت از این افراد و اقتدای به آنها شرعا حرام و انجام دهنده آن شریک در معصیت و جرم آنان است.»