به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 869
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,037
بازدید ماه: 120,698
بازدید کل: 23,784,337
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
769 - فرار خفّت‌بار صهیونیست‌ها از «جنین»... / هشدار مشترک حزب‌الله و امل به صهیونیست‌ها ... ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
مقاومت جواب داد
فرار خفّت‌بار صهیونیست‌ها از «جنین»
زیر ضربات سنگین مقاومت فلسطین 
   ۱۴۰۲/۰۴/۱۴

فرار خفت بار صهیونیستها از جنین - مشرق نیوز

ظهر روز سه‌شنبه، «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير جنجالي رژيم صهيونيستي در اوج بمباران اردوگاه جنين از زمين و آسمان مدعي شد كه اين عمليات مراحل اوليه خود را سپري مي‌كند و عمليات نظامي عليه جنين طي روزهاي آينده ادامه خواهد داشت. دو ساعت بعد اما عمليات آزادي‌خواهانه يك جوان 23ساله فلسطيني جامعه صهيونيستي را تكان داد و كمتر از 12 ساعت بعد نيز رسانه‌ها از عقب‌نشيني كاروان نظامي اشغالگران از اردوگاه جنين خبر دادند. عمليات نظامي در جنين از بامداد دوشنبه آغاز شده بود و براساس ادعاي منابع صهيونيستي قرار بود تا آخر هفته ادامه داشته باشد، اما اين عمليات نظامي نتوانست بيشتر از 48 ساعت در جنين داوم بيارود. تصاوير از اردوگاه جنين خروج كاروان ماشين‌هاي نظامي و بولدزرهاي نظاميان صهيونيست را از دروازه اردوگاه جنين نشان مي‌دهد. يک سخنگوی ارتش رژيم اسرائيل نيز اواخر شامگاه سه‌شنبه بدون ارائه جزئیات به خبرگزاری فرانسه گفت: «نیروهای ما عقب‌نشینی از اردوگاه جنین را آغاز کرده‌اند.»

دو روز عمليات نظامي در جنين به شهادت 12 شهروند فلسطيني منجر شد و در آن‌سو در تل‌آويو نيز صهيونيست‌ها در جريان عمليات شهادت‌طالبانه «حسین خلایله» محتمل 10 نفر زخمي شدند و برخي منابع كشته شدن 3 نفر در عمليات تل‌آويو را تایید كردند. نظاميان صهيونيست در جنين نيز محتمل تلفات شدند و كشته شدن حداقل يك نظامي اين رژيم در جريان عمليات نظامي در جنين تایید شد. البته با توجه به اينكه نيروهاي مقاومت فلسطين و سراياالقدس در جنين با تله‌هاي انفجاري و راكت به مقابله با اشغالگران پرداختند، انتظار مي‌رود كه آمار تلفات صهيونيست‌ها در جنين بسيار بيشتر باشد، اما رژيم صهيونيستي به‌صورت سيستماتيك و براساس عادت هميشگي‌اش آمار واقعي تلفات خود را سانسور مي‌كند. «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه «رای‌الیوم» با اشاره به تکرار شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت مردم فلسطین در جنين در سرمقاله اخير خود تاكيد كرد كه تل‌آویو سانسور شدیدی بر رسانه‌ها درخصوص آمار تلفات خود دارد و تعداد واقعی تلفاتش را اعلام نمی‌کند.
صهيونيست‌ها همچنين در جريان دو روز عمليات خود در جنين با حداقل 8 زخمي رو‌به‌رو شدند و فلسطيني‌ها توانستند 6 دستگاه کوادکوپتر ارتش رژيم صهيونيستي را سرنگون كنند. همچنين در همان ساعات بامداد چهارشنبه همزمان با آغاز خروج اشغالگران صهيونيستي از اردوگاه جنين، اهالی اين اردوگاه و شهر جنین در کرانه باختری شروع به خوشحالی و پایکوبی در این شهر کردند و مقاومت در برابر اشغالگران را جشن گرفتند.
معادله جديد در جنين
زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح چهارشنبه پس از خروج اشغالگران از اردوگاه جنين اعلام کرد كه ملت بزرگ فلسطین با شکست دادن تجاوز به جنین و اردوگاه آن پیروزی بزرگی به دست آورد. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نيز در اظهاراتی تاكيد كرد كه عملیات قهرمانانه تل‌آویو و آنچه در کرانه باختری شاهد بودیم، صرفاً گویای این بود که اقشار مختلف جامعه فلسطین در تمامی مناطق حامی جنین و پشتیبان آن در این نبرد قهرمانانه‌اند و مقاومت گزینه راهبردی آنان برای پاسخگویی به جنایت دشمن و بیرون راندن اشغالگران از سرزمین فلسطین است. همچنين «طارق سلمی»، سخنگوی رسانه‌ای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واكنش به خروج اشغالگران از جنين اظهار داشت كه نیروهای مقاومت و گردان‌های قدس پس از جنگ جنین معادله جدیدی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کردند.
صهيونيست‌ها به اهداف خود نرسيدند
ساعاتي قبل از آغاز عقب‌نشيني از جنين، فرماندهان نظامي ارتش در تلاش براي زمينه‌سازي اين شكست بودند و «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژيم اسرائیل مدعی شد که ارتش به تحقق همه اهداف از پیش تعیین‌شده خود رسیده است. اما هدف اصلی و اساسی صهيونيست‌ها در عمليات جنين براساس ادعاي خودشان نابود کردن مقاومت در اردوگاه جنین بود، اما اين هدف به ‌دست نيامد، چون نه‌تنها پايگاه‌هاي سراياالقدس و ديگر گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در اردوگاه و شهر جنين همچنان فعال باقي مانده است، بلكه فراتر از آن گروه‌هاي مقاومت فلسطيني همچنان به سلاح‌هاي موردنظر خود دسترسي دارند، از اين‌رو عمليات جنين در دستيابي به اهداف از پيش تعيين‌شده خود ناكام ماند. قبل از عمليات جنين، ارتش رژيم صهيونيستي هدف خود از اين عمليات را كشف و نابودي تجهيزات گروه‌هاي مسلح فلسطيني عنوان كرده بود، اما اشغالگران نتوانستند به تسليحات گروه فلسطيني دست يابند و به نظر مي‌رسد عمليات جنين نتوانسته مانع از روند رو به گسترش مسلح شدن فلسطيني‌ها در كرانه باختري شود.
اعتراف به شكست
در تل‌آويو هم، منابع عبري‌زبان به ناكامي عمليات نظامي ارتش در جنين اذعان كردند. روزنامه عبری‌زبان هاآرتص صبح چهارشنبه اعلام کرد که اهداف حمله نظامی به جنین محقق نشده است. این روزنامه تاکید کرد که عملیات جنین نه آرامش را برای صهیونیست‌ها به ارمغان می‌آورد و نه وضعیت جاری در کرانه باختری را تغییر خواهد داد. همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت هم تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از لیست بلندبالای افراد تحت تعقیب شاباک، تنها توانسته 30 نفر را در جنین بازداشت کند. اين وضعيت نشان داد كه نتانياهو قادر به كنترل و مديريت اوضاع در كرانه باختري نيست.
فشار بر صهيونيست‌ها همزمان با جنگ در جنين
براساس گزارش روزنامه «لوموند» فرانسه، عمليات نظامي جنين بزرگ‌ترین عملیات نظامی رژيم اسرائیل در کرانه باختری طي سال‌هاي گذشته بود كه در آن 2 هزار نيرو به همراه هواپیماهای بدون سرنشین و بولدوزرهای ارتش حضور داشتند. در جريان اين عمليات بسياري از زيرساخت‌ها و خیابان‌ها اردوگاه جنين تخريب شدند و تصاوير نشان مي‌دهد كه اردوگاه جنين مانند يك منطقه زلزله‌زده شده است. 
با اين حال، فلسطيني‌ها همزمان با عمليات جنين، از جبهه‌هاي ديگر در كرانه باختري و نوار غزه به فشار عليه اشغالگران ادامه دادند. در همين ارتباط نيز، مرکز آمار و اطلاعات فلسطین موسوم به «معطی» اعلام کرد، نیروهای مقاومت فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی ۱۱۰ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام دادند. براساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک گلوله و پرتاب بسته‌های انفجاری به سمت نظامیان صهیونیستی با آنها در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی مقابله کردند. این گزارش می‌افزاید، عملیات نیروهای مقاومت در قدس، نابلس، قلقیلیه، بیت لحم، البیره، رام‌الله، طولکرم و جنین روی داده است و نیروهای مقاومت با حملات صهیونیست‌ها مقابله کردند. بنابر این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست در عملیات نیروهای مقاومت فلسطین زخمی شدند. همچنين همزمان با خروج خفت‌بار صهيونيست‌ها از اردوگاه جنين، رسانه‌های محلی بامداد چهارشنبه از فعال شدن آژیرهای هشدار حمله موشکی در حداقل پنج شهرک صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه شامل سدیروت، نیرعام و ایبیم خبر دادند و ساعاتي بعد خبرنگار شبکه «المیادین» گزارش داد که حداقل ۴ فروند راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف شلیک شده است. شليك اين موشك‌ها نشان داد كه فلسطيني‌ها قادر به مقابله با اشغالگران در چند جبهه همزمان هستند.
وداع با شهداي جنين
هزاران فلسطینی ظهر چهارشنبه پیکر شهدای حمله دو روزه دشمن صهیونیستی به جنین را تشییع کردند. براساس گزارش مركز اطلاع‌رساني فلسطين، تشییع‌کنندگان در حمایت از مقاومت و ساکنان قهرمان جنین که دشمن صهیونیستی را شکست داده و اشغالگران را با خفت و خواری مجبور به فرار از این اردوگاه کردند، شعار دادند. فلسطینیان ساکن جنین در این مراسم بار دیگر با یکدیگر بر ادامه راه جهاد و مقاومت و شهادت عهد بستند. در این مراسم همچنين شمار زیادی از مبارزان مسلح فلسطینی هم مشارکت داشتند.
شهرك‌نشينان همچنان درگير ناامني
طي سال‌هاي گذشته رژيم اسرائیل ۴۵۰ شهرک در کرانه غربی احداث کرده‌اند و اكنون كه نیروهای مقاومت در این منطقه به سلاح تجهیز شده‌اند، كرانه باختري بيش از هميشه برای شهرك‌نشينان ناامن خواهد بود. انتظار مي‌رود پس از عمليات جنين حتي كرانه باختري براي شهرك‌نشينان ناامن‌تر از گذشته هم شود.
 

 

هشدار مشترک حزب‌الله و امل به صهیونیست‌ها
مراقب رفتار خود در مرزهای لبنان باشید
 
روزنامه کیهان - هشدار مشترک حزب‌الله و امل به صهیونیست‌ها مراقب رفتار خود  در مرزهای لبنان باشید - صاحب‌خبر
 
حزب‌الله لبنان و جنبش امل در بیانیه‌ای نسبت به اقدامات متجاوزانه و مکرر رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان هشدار دادند.
حزب‌الله لبنان به رهبریِ «سید حسن نصرالله» و جنبش امل به ریاست «نبیه بری»، رئیس ‌مجلس لبنان، پس از دیداری که با حضور تعدادی از مسئولان دو حزب برگزار شد، بیانیه‌ای صادر کردند. براساس بیانیه مذکور، این دو حزب تأکید کردند که آغاز برون‌رفت از خلأ ریاست جمهوری و تنگنای سیاسی لبنان گفت‌وگوی صادقانه و عمیق است و هرگونه تلاشی که در مسیر گفت‌وگو نباشد هدر دادن وقت و عمیق کردن بحران است و باید کنار گذاشته شود زیرا تبعات ماندن کشور در این خلأ ویرانگر ریاست جمهوری را تشدید می‌کند. گفتنی است، دوره ریاست جمهوری «میشل عون» ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲ (۸ آبان ۱۴۰۱) به پایان رسید و لبنان وارد مرحله خلأ ریاست جمهوری شد و پارلمان این کشور هنوز نتوانسته رئیس‌جمهور جدیدی انتخاب کند. آن‌طور که ایسنا نوشته، براساس این بیانیه، این دو حزب حمایت خود را از ملت و مقاومت فلسطین اعلام کرده و از همه آزادگان جهان خواستند از ملت و مقاومت فلسطین حمایت کنند. در این دیدار همچنین به تنش‌های موجود در مرزهای جنوبی لبنان و فلسطین ‌اشغالی پرداخته شد و دو حزب نسبت به اقدامات متجاوزانه و مکرر رژیم آپارتاید اسرائیل در مرزها و ایجاد حصاری برای الحاق بخش لبنانی شهرک الغجر هشدار دادند. همچنین گفتنی است، در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن، ۱۲ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. البته ارتش رژیم صهیونیستی زیر حملات مقاومت فلسطین مجبور شد از این شهر عقب‌نشینی کند.