به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,846
بازدید دیروز: 2,765
بازدید هفته: 14,629
بازدید ماه: 80,702
بازدید کل: 23,742,511
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 8 May 2024
الأربعاء ، ۲۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۵۰- آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران: ملت‌های مسلمان دولت سوئد را در اهانت به قرآن پشیمان کنند ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
  آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران:
 ملت‌های مسلمان دولت سوئد را در اهانت به قرآن پشیمان کنند
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

آیت الله خاتمی امام جمعه این هفته تهران است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با‌اشاره به اهانت مجدد به ساحت قرآن کریم در سوئد، تأکید کرد: این اتفاق با حمایت دولت و پلیس رخ داد، اگر دیوانه‌ای غلطی می‌کرد، آن را پای دولت نمی‌نوشتیم اما پلیس سوئد از این عمل حمایت کرد. هیچ نگران نیستیم چراکه با این اقدامات احمقانه جایگاه دین‌ کم نمی‌شود؛ اما دولت سوئد حمایت کرده است، ملت‌های مسلمان باید دولت این‌ کشور را پشیمان کنند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران گفت: برای فراخواندن سفیر کشور سوئد از دولت ممنونم، از مردم و دولت عراق تجلیل ویژه دارم، چراکه جانانه در مقابل این دهن‌کجی ایستادند. باید بدانند بازی با دین، بازی با دم شیر است، باید بدانند بازی با قرآن هزینه‌های سخت دارد.
وی با بیان اینکه پیشاپیش از شما نمازگزاران بابت شرکت در راهپیمایی پس از نماز تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: ماه محرم ماه مجالس حسینی است؛ این مجالس سرمایه دین است، اسلام با همین مجالس زنده مانده است. باید توجه داشت این مجالس به فرمایش امام صادق(ع) اقامه می‌شود.
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مدیران هیئت‌ها و سخنرانان، این مجالس را قدر بدانند و عاشورای امروز را تبیین کنند، باید بنگریم‌ در اردوگاه امام حسین(ع) هستیم یا یزید؟ اردوگاه امام حسین(ع) اردوگاه نظام اسلامی است.
امام جمعه موقت تهران افزود: ذره‌ای از شورهای حسینی را کم نکنید، سینه‌زنی و زنجیرزنی و اطعام با شور را ادامه دهید، چرا که این‌ها تعظیم شعائر است و باید این اقدامات زنده بماند، البته بر شعور حسینی هم باید تأکید داشته باشیم. وی با بیان اینکه در یکی، دو هفته اخیر دو حرکت مقدس شکل گرفت، تصریح کرد: اولین حرکت راهپیمایی 10 ‌کیلومتری عید غدیر در تهران که جلوه عشق به امیرالمومنین‌(ع) بود.
آیت‌الله خاتمی افزود: این اقدام حرکتی مقدس و کاملا خودجوش بود، مطلقا دولتی نبود، بعضی‌ها با اهل بیت(ع) لج دارند؟ می‌گویند حرکت 10 کیلومتری دولتی بود، کدام دولت؟ این‌ها مردم بودند. می‌خواهید با کلمه دولتی از بزرگی این اقدام بکاهید؟ می‌نویسند این پول‌ها را اگر خرج حفظ یوزپلنگ‌ها می‌کردند، بهتر بود؛ دشمنی با نظام را با دشمنی با امیرالمؤمنین(ع) نشان می‌دهید.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دومین حرکت مقدس تجمعات حجاب و عفاف از سوی بانوان بود، گفت: از این اقدام بوی عشق به خدا و عشق به حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به مشام می‌رسید که خیلی مقدس هستند و جلوه غیرت دینی این بانوان است البته باید با مجوز باشد، کسانی که از بی‌حجابی ناراحت هستند باید بدانند یکی از راه‌های گسترش حجاب همین تجمعات مقدس است. رؤسای سه قوه دلشان از بی‌حجابی‌ها خون است، اگر ببینند تجمعات با ضوابط است اجازه برگزاری آن را می‌دهند. این‌ها مصداق تعظیم شعائر و بزرگ قرار دادن نشانه‌های دین‌ است.
وی در مورد حجاب نیز افزود: هرجا که‌ برای‌ سخنرانی‌ می‌روم‌، متدینین می‌گویند قصه بی‌حجابی‌ها چه می‌شود؟ حجاب مسئله‌ای نیست که آخوندها آن را درست کرده باشند، حجاب را خدا گفته است، بیش از 10 آیه قرآن کریم در مورد حجاب است، اکثر مراجع همان‌گونه که نماز را واجب می‌دانند، حجاب را نیز از ضروریات دین می‌دانند. با انتصاب حجاب به روحانیون، بی‌حجاب‌ها را فریب می‌دهند، در حالی که صد سال پیش مراجع در مورد حجاب حرف زده‌اند آن موقع که سیاسی نبود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مطلب دومی‌ که در رابطه با حجاب می‌خواهم بگویم این است که رهبری فرمودند بی‌حجابی حرام ‌شرعی و سیاسی است، به بیان
امام خمینی(ره) در تحریرالوسیله مبنی بر اینکه
آمر به معروف و ناهی از منکر در امر و نهی خود مانند طبیب معالج است، اشاره کرد و بیان داشت: توجه می‌دهم در عرصه‌ نهی‌ از منکرِ بی‌حجابی، باید از قول معروف، سدید و کریم استفاده شود. خانمی که بی‌حجاب بیرون می‌آید مریض است، به او سیلی نباید زد، بلکه با مهربانی باید درمانش کرد. برخوردها انسانی و مهرآمیز باشد، این‌ها دختران همین مملکت هستند از خارج نیامده‌اند،
نهی از منکر باید قرآنی باشد.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: حجاب متن دین است، این ملت بیش از دویست هزار شهید داده‌اند، الآن هم هر لحظه شهید می‌دهند تا احکام اسلام و قرآن در جامعه حاکم باشد؛ این ملتی که می‌بینم اجازه نخواهد داد عده‌ای بر اساس هوا‌ و هوس احکام اسلام را مورد هجمه قرار دهند. وی با تأکید بر اینکه در موضوع حجاب همه وظیفه دارند، تأکید کرد: در مورد حجاب، خانواده‌ها وظیفه دارند، بعضاً مادر با حجاب است اما دختر نه، همه مسئولان و رؤسای سه قوه در اینکه بی‌حجابی منکر است، متحد هستند؛ یک مسئول نمی‌شناسم که از این بی‌حجابی‌ها راضی باشد، از نیروهای انتظامی مظلوم حمایت می‌کنم، معتقدم در خط مقدم هستند.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در متن مردم هستم و با نگرانی می‌پرسند بی‌حجابی‌ها جمع می‌شوند یا خیر؟ گفت: وعده می‌دهم تا زمانی که در صحنه‌ هستید، بدانید بی‌حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار کشور حجاب است. به مسئولان نیز می‌گویم توده مردم حجاب را می‌خواهند و می‌خواهند بوی دین به مشام برسد نه بوی بی‌دینی.
  

امام جمعه یزد:
شورای نگهبان مسئولیت سنگینی در حفظ آبروی داوطلبان انتخابات دارد
۱۴۰۲/۰۴/۳۰
امام جمعه یزد: سپاه پاسداران از پایه‌های حکومت اسلامی است
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد ضمن تبریک سالگرد تاسیس نهاد شورای نگهبان‌، اظهار کرد: شورای نگهبان در کشور ما دارای امتیازاتی برای کشور است که حراست از قانون اساسی و قوانین اسلامی و حراست از رای مردم از جمله این امتیازات است.

وی افزود: حراست از قوانین اسلامی و قوانین اساسی یکی از مسائل مهم است، زیرا حراست از قوانین اسلامی به معنای حراست از نظام اسلامی و مصونیت دادن به قانون‌گذاران است.
امام جمعه یزد در ادامه با بیان اینکه حراست از رای مردم و نظارت بر انتخابات از دیگر وظایف شورای نگهبان است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که گروه‌های مختلفی که به هر دلیل به مخالفت با نظام اسلامی برآمده بودند، تلاش کردند تا از طریق زیر سؤال بردن نتایج انتخابات، ‌اشکال‌تراشی کنند. وی افزود: نظارت بر انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این‌گونه نظارت با سایر نظارت‌ها متفاوت بوده و مسئولیت سنگینی را بر دوش فرد ناظر می‌گذارد، زیرا نظر دادن نسبت به‌ اشخاص ارتباط مستقیمی با نظر دادن در مورد شخصیت و یا آبروی آن فرد دارد.
آیت‌الله ناصری با بیان اینکه باید در حفظ آبرو و حیثیت مردم کوشا بود، گفت: حفاظت از آبرو و شخصیت مردم مسئولیت بزرگی است و باید در این راستا تمام حواس خود را متمرکز کنیم.
وی افزود: حساسیت کار شورای نگهبان بسیار زیاد است، بنابراین باید نگاه این گروه از جامعه نسبت به مردم نگاهی مخلصانه و برای خدا باشد و تنها واقعیت را ببیند.
امام جمعه یزد ادامه داد: شورای نگهبان با قاطعیت و با توجه به حفظ آبروی افراد در زمینه انجام امور محوله اقدام کند و نباید به دلیل اینکه در این نهاد فعالیت می‌کنند نسبت به خود مغرور شده و رفتاری خارج از قوانین اسلامی داشته باشند و باید تنها به حکم قانون و حکم اسلام عمل کنند.
آیت‌الله سید ناصر محمدی نیز در این دیدار ضمن تبریک سالگرد تاسیس نهاد شورای نگهبان اظهار کرد: خوشبختانه چند سالی است که شورای نگهبان برای استحکام نظرات خود به ایجاد سه بازوی کمکی پرداخته است.
وی افزود: اولین بازوی کمکی در راستای مشورت، مجمع فقهی در قم است که جمعی از فقها و اساتید برجسته در این مجمع گردهم آمدند و به بررسی لایحه‌ها و مصوبات در راستای میزان انطباق با شرع مقدس می‌پردازند.
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد ادامه داد: تاسیس پژوهشکده در تهران که جمعی از اساتید برجسته در زمینه حقوق در آنجا فعالیت کرده و این افراد مصوبات را از نظر انطباق با قانون اساسی بررسی می‌کنند به عنوان بازوی دوم شورای نگهبان شناخته شده است.
وی ادامه داد: دفاتر نظارت استانی به عنوان بازوی سوم شورای نگهبان محسوب می‌شوند که وظایف این دفاتر انتخاب ناظرین صندوق‌های انتخاباتی و رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخاباتی است.