به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,543
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 3,543
بازدید ماه: 69,616
بازدید کل: 23,731,427
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۷ - پیکر شهدای پلیس راه زاهدان در تهران و بجنورد تشییع شد ۱۴۰۲/۰۵/۰۳

 پیکر شهدای پلیس راه زاهدان در تهران و بجنورد تشییع شد

   ۱۴۰۲/۰۵/۰۳

جزئیات حمله تروریستی به ماموران گشت پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اعلام شد  - ایرنا
مراسم تشییع سه تن از شهدای پلیس راه زاهدان دیروز در ستاد مرکزی پلیس راهنمایی و رانندگی برگزار شد.
روزیکشنبه در جریان حمله مسلحانه تروریستی در مسیر خاش به تفتان، چهار نفر از نیروهای کادر پلیس راه استان سیستان و بلوچستان به نام‌های مهدی اله‌پور، رضا اسماعیلی، محمدرضا شیخی و حسن وحیدی به درجه رفیع شهادت رسیدند. صبح دیروز و در مقر مرکزی پلیس راهور فراجا در شهرک آزمایش پیکر سه تن از این شهدا تشییع شد.
به گزارش ایسنا، پیکر شهید حسن وحیدی، یکی دیگر از این شهدا صبح  سه شنبه در جمع مردم خراسان شمالی (بجنورد) تشییع شد.
توضیح حادثه تروریستی محور تفتان-خاش از زبان رئیس‌پلیس راهور رئیس‌پلیس راهور فراجا در توضیح چگونگی حادثه تروریستی تفتان- خاش توضیح داد.
به گزارش ایرنا، سردار کمال‌هادیانفر در حاشیه تشییع سه تن از چهار شهید پلیس راه سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: همکاران پلیس راهور در سراسر کشور در جاده‌ها تامین نظم و امنیت را عهده ‌دارند و در جنوب شرق هم همین مسئولیت را داشتند.
هادیانفر ادامه داد: این شهدا در جهت امداد‌رسانی و ایجاد نظم جاده‌ای حین گشت‌زنی بودند که دشمن تحت عنوان امدادخواه به طرف پلیس گشت راه آمده و در یک عملیات غافلگیری دست به شهادت مأموران راهور زده است. وی با تأکید بر تروریستی بودن این حادثه گفت: آنچه مشخص است توطئه این افراد و حامیان آنها خنثی خواهد شد و عاملان این جنایت به زودی به دست سربازان امنیت کشور به سزای اعمالشان خواهند رسید.
رئیس‌پلیس راهور گفت: عوامل فریب خورده دشمن به امید دریافت پول، اقامت در کشورهای اروپایی و از این قسم زبونی‌ها دست به جنایت و شهادت فرزندان انقلاب زده و متوسل به ترور می‌شوند که هیچ راه فراری برای آنها وجود ندارد.
آیین وداع با پیکر شهدای امنیت ایذه
خبر دیگر اینکه، آیین وداع با پیکر مطهر شهیدان «علی غلامی» و «سلمان غریبی» دیروز در ستاد فرماندهی انتظامی خوزستان با حضور اقشار مختلف مردمی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، این مراسم که با حضور گسترده و پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان اهواز همراه بود، کارکنان نیروی انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و مردم در کنار پیکر مطهر این شهیدان با مداحی مداحان اهل بیت‌(ع) به مرثیه سرایی در سوگ این دو شهید بزرگوار پرداختند.
روز دوشنبه ماموران پاسگاه انتظامی هلایجان در اجرای حکم دستگیری سارقان مسلح در مخفیگاهشان واقع در روستای بیشه شیرین ایذه وارد عمل شدند. در این درگیری دو تن از ماموران پلیس به نام‌های ستوان‌یکم علی غلامی و ستوان‌سوم سلمان غریبی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 
در حمله تروریستی اشرار مسلح:
 4 نفر از نیروهای پلیس راه زاهدان به شهادت رسیدند 
  ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
در پی حمله تروریستی به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان چهار نفر از مأموران پلیس راه زاهدان به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: «روز یکشنبه در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و کوردلان معاند به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان متاسفانه چهار نفر از مأموران غیور پلیس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.»
در ادامه این اطلاعیه آمده است: «تروریست‌های کوردل در اقدامی بزدلانه مأموران گشت پلیس راه را در حین انجام وظیفه به شهادت رسانده و به سرعت از محل متواری شدند.
در این حادثه تروریستی ستواندوم «محمدرضا اسماعیلی»، ستواندوم «رضا شیخی»، ستواندوم «حسن وحیدی» و سرگرد «مهدی اله‌پور» به فيض شهادت نائل آمدند. بی‌تردید، این اقدام ناجوانمردانه حتما بی‌پاسخ نخواهد ماند و تروریست‌ها به سزای این اعمال ننگین خود خواهند رسید.
گفتنی است، تیم‌های تخصصی برای بررسی دقیق موضوع در منطقه حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.»
شمس‌آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌و‌گو با میزان با اشاره به شهادت چهار نفر از کارکنان پلیس راه زاهدان در حمله مسلحانه یک گروهک تروریستی گفت: دستور قضایی برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.
لزوم مسلح کردن نیروهای پلیس راه در مناطق خاص
حادثه دیروز که به‌واقع یک حرکت ناجوانمردانه و حمله به نیروهای در حال خدمت پلیس راه بود لزوم این نکته را یادآوری می‌کند که در مناطقی که متاسفانه گروه‌های مسلح تروریستی به‌دنبال ایجاد ناامنی بوده و حتی در مسیر اهداف دیکته‌شده شوم خود از حمله به کادر غیرمسلح پلیس راه نیز دریغ نمی‌کنند، جا دارد این نیروها نیز برای دفاع از خود مسلح شوند.
از سوی دیگر باید با سخت‌ترین روش با تروریست‌های اجاره‌ای که از کشتن مردم عادی و خدمتگزاران بی‌گناه به‌دنبال خوش‌خدمتی و کسب درآمد هستند برخورد شود تا فرصت چنین جولان‌های شیطانی را نداشته باشند.
و البته باید از برخورد قاطع با کسانی که با سخنان و رفتار و تحریکات مستقیم و غیرمستقیم خود ممکن است سهمی در ایجاد آتش چنین جنایت‌هایی داشته باشند غفلت نکرد.

Image result for ‫گل لاله‬‎