به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 6,038
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 41,646
بازدید ماه: 62,616
بازدید کل: 23,724,430
افراد آنلاین: 136
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۴ - پیکر آیت‌الله رحیمیان و سردار ‌جانباز شهید خطابخش در اصفهان تشییع شد ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی نماینده مقام معظم رهبری
پیکر آیت‌الله رحیمیان و سردار ‌جانباز شهید خطابخش در اصفهان تشییع شد
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

دو تشییع همزمان در اصفهان | خبرگزاری فارس

ایمنا - مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رحیمیان و شهید جانباز غلامرضا خطابخشپیام استاندار اصفهان به مناسبت شهادت جانباز غلامرضا خطابخش | خبرگزاری فارس

 

پیکر آیت‌الله رحیمیان و سردار ‌جانباز شهید خطابخش با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی نماینده مقام معظم رهبری در اصفهان تشییع شد.
با حضور آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری‌، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران پیکرهای آیت‌الله حاج شیخ یدالله رحیمیان و سردار سرافراز جانباز ۷۰درصد شهید حاج غلام‌رضا خطابخش از مسجد رکن‌الملک تا گلستان شهدای اصفهان تشییع و به خاک سپرده شدند آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری بر پیکر این دو عزیز نماز خواند.
پیکر آیت‌الله رحیمیان در محلی مابین مرقد شهید آیت‌الله شمس‌آبادی‌، شهید ‌اشرفی اصفهانی و آیت‌الله مظاهری به خاک سپرده شد و سردار شهید خطابخش نیز مقابل درب ورودی خیمه گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
آیت‌الله رحیمیان متولد ۱۳۰۰ در دستگرد خیار اصفهان بود و در سال ۱۳۴۰ با افتخار مردم برای تقلید از حضرت امام خمینی(ره) تشویق نمود و در سال ۱۳۴۳ پس از آزادی امام خمینی(ره) جشن مفصلی در دستگرد برپا کرد که باعث دستگیری و زندانی او شد.
اساتید وی در اصفهان آیات عظام سيدمحمدحسين و سیدمصطفی شریعت درچه‌ای، شیخ محمد حسن عالم نجف‌آبادی‌، میرزا علی‌آقا شیرازی، ملاحسینعلی صدیقین، عبدالحسین طیب و حسین خادمی بودند. و در قم هم از محضر آیات عظام بروجردی، علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) کسب فیض نموده است.
استاندار اصفهان طی پیام‌هایی به حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شيخ محمد حسن رحیمیان و خانواده سردار شهید خطابخش این ضایعه را تسلیت گفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در گفت‌وگوی اختصاصی تاکید کرد‌، من از ده سالگی تاکنون که ۶۵ سال گذشته ندیدم و یاد ندارم که نزد پدرم (آیت‌الله رحیمیان) نام حضرت امام حسین علیه‌السلام برده شود و اشکش جاری نشود و حتی در ماه‌ها و روزهای اخیر در شرایط سخت همین‌طور بود و به همین دلیل در تاسوعا از دنیا رفت و غسل و کفن شد و توفيق داشت امروز عاشورا هم در کنار شهدا به خاک سپرده شود.