به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 275
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 7,943
بازدید ماه: 28,913
بازدید کل: 23,690,735
افراد آنلاین: 11
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۵۶ - حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب جمعه تهران: موج عاشورایی پاسخی فراموش‌نشدنی به حامیان قرآن‌سوزی خواهد داد ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خطیب جمعه تهران:
موج عاشورایی پاسخی فراموش‌نشدنی به حامیان قرآن‌سوزی خواهد داد
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

حاج علی‌اکبری: موج عاشورایی پاسخی فراموش‌نشدنی به حامیان قرآن‌سوزی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه عاشورایی تهران گفت: روز عاشورا، روز تجدید عهد است. راهی که پیشه روی ملت عزیز ما باز شد و دست ملت ما پیشه روی ملت‌های ستمدیده عالم گشوده شد، این راه عزت و افتخار و بازگشت به بندگی خدای متعال و راه تمسک به قرآن عظیم و عترت پیامبر اعظم (ص) است. این تجدید عهد که نشانه روشن و حجت آن تجدید عهد با ولی‌فقیه زمان است، برای زمینه‌‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: این جسارت‌هایی که اخیرا نسبت به قرآن کریم انجام شد، این رفتارها خیالی خام و باطل است. به گزارش فارس، وی تأکید کرد: اگر خواستند با آن عقبه صهیونیستی، نام فلسطین و قیام مردم مظلوم فلسطین را تحت‌الشعاع قرار دهند و خفت و خواری خودشان و این افول سرعت گرفته را پنهان کنند، باز هم کور خواندند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری گفت: به خاطر اینکه معلوم است صدای زوال آنها و فرو ریختن ارکان زیست‌ پر از ننگ‌ آنها در همه عالم شنیده شده است و خودشان هم دارند به زبان‌شان جاری می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آن روز که این جماعت نابکار خواستند قرآن ناطق را از صحنه حذف کنند، مگر موفق شدند؟ بارها مزار مطهر امام حسین‌(ع) را با خاک یکسان کردند، مگر موفق شدند؟ این همه علیه شعائر حسینی دست‌ها و پاها بریدند و مسیرهای زیارتی را بستند، مگر موفق شدند؟ حسین‌(ع) نور خداست و قرآن نور خداست و نور خدا ماندنی است و همه عالم را خواهد گرفت.
وی تأکید کرد: این خفاشان شب‌پرست‌اند که محکوم به زوال و فنا هستند و این موج عاشورایی و حسینی و طوفانی که از این غیرت برپا شده ان‌شاءالله پاسخی قوی‌ و فراموش‌نشدنی را به این جماعت نابکار و نادان و کشورهای حامی، مخصوصا سوئد و دانمارک که اهانت به ساحت قرآن در آن انجام شد، خواهند داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری یادآور شد: روز پنج‌شنبه سالروز تأسیس نماز جمعه بود؛ ما نماز جمعه را از امام حسین‌(ع) هدیه گرفته‌ایم. چون نماز جمعه محصول انقلاب اسلامی است. این واجب فراموش شده‌ای که قرن‌ها از آن محروم بوده‌ایم. انقلاب اسلامی این نعمت بزرگ را به ما برگرداند و انقلاب بزرگ ما، محصول قیام سیدالشهدا‌(ع) و امتداد قیام حسینی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: بنابراین نماز جمعه هدیه مخصوص امام حسین‌(ع) به جامعه است، قدر آن را بیشتر بدانیم و باید پر رونق‌تر از گذشته برگزار کنیم. یاد مرحوم آیت‌الله طالقانی را گرامی می‌داریم که اولین نماز جمعه را در دانشگاه تهران اقامه کرد و یاد همه شهدای محراب و شهدای نماز جمعه را گرامی می‌داریم؛ ان‌شاءالله این راه قوی‌تر از گذشته در بین ملت ما ادامه پیدا خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: وقوع انفجار در منطقه زینبیه دمشق دل‌های مؤمنین و دوستداران حضرت زینب (س) را شکست، این رفتار ناجوانمردانه ما را دوباره به یاد مدافعین حرم‌ انداخت که جان خود را فدای دفاع از حرم حضرت زینب (س) کردند. این کارهای کور هم به جایی نخواهد رسید، این حرم و حرمین، هزاران هزار عاشق و دلداده دارد که سر و جانشان را فدای حُرمت این حرم‌ها خواهند کرد.