به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,136
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 10,804
بازدید ماه: 31,774
بازدید کل: 23,693,596
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۵۷ - حجت‌الاسلام صدیقی خطیب جمعه تهران: عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
حجت‌الاسلام صدیقی خطیب جمعه تهران: 
عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند
۱۴۰۲/۰۵/۱۳

آیت‌الله صدیقی؛ خطیب نخستین نماز جمعه تهران در سال ۱۴۰۲ - همشهری آنلاین

امام جمعه موقت تهران گفت: اهانت به قرآن کریم در آمریکا، انگلیس، هلند، بلژیک و آلمان صورت گرفته بود و اخیرا در سوئد تکرار می‌شود و برخی افراد نادان و مزدبگیر می‌خواهند دولت‌های غربی را از این جنایت هولناک مبرا کنند و بگویند اینها تندرو هستند و ربطی به حکومت‌ها ندارد. در حالی‌که هشدار امام(ره) فقط برای حکم قتل سلمان رشدی نبود و می‌خواست بگوید این جریان استعماری است و دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارتگری‌های خود می‌دانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) اقامه شد اظهار کرد: تقوا دژ شکست‌ناپذیر است و هر کس در این سنگر زندگی کند، از نفس اماره، شیاطین و مستکبران در امان خواهد بود، همچنین بی‌تقوایی و گناه موجب سقوط معنوی انسانی می‌شود.
امام جمعه موقت تهران گفت: طبق آیات مبارکه، دست کفار به قرآن نمی‌رسد. مشرکین و صهیونیست‌های ناپاک که قرآن‌سوزی می‌کنند، به قرآن راهی ندارند بلکه خودسوزی می‌کنند؛ قرآن در تیررس اینها نیست که بتوانند قرآن را بسوزانند. ولی اگر لباس فرد مقدسی را بسوزانند، هتک حرمت به آن شخصیت مقدس است؛ این اقدام موهن، خباثت و پَستی می‌خواهد.
وی ادامه داد: قرآنی که ما در خانه‌های خود داریم، به‌ منزله‌ ضریح امامان ماست و قداست دارد و باید مورد تعظیم قرار بگیرد ولی رسیدن به حقیقت قرآن که نور و رحمت واسعه الهی است، در دسترس هر کس قرار ندارد. سیدالشهدا(ع) حقیقتی از سنخ حقیقت قرآن است و اگر بدن او را قطعه‌قطعه کردند، حقیقت ایشان که حقیقت ملکوتی و آسمانی است، در تیررس احدی قرار نمی‌گیرد و نگرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با ‌اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) بیان کرد: حضرت برای تمایز دادن اسلام ناب با اسلام بی‌مسئولیت و بی‌جهاد ایفای نقش کرد. اسلام سکولار می‌گفت دین از سیاست جداست یعنی فرد متدین به‌ دنبال قدرت و عزت نرود و بلکه قدرت باید در دست خودفروخته‌ها باشد و کاری به صهیونیست‌ها نداشته باشند؛ ولی امام حسین(ع) در قیام خود به ما درس دادند که تشکیل حکومت اسلامی، خلع سلاح افراد نالایق از قدرت و سپردن قدرت به اهلش آن‌قدر ارزش دارد که خون خود و یاران خود را نثار کرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود گفت: جسارت و هتاکی به ساحت قرآن کریم تازگی نداشته و دنیای کفر از دیرباز با قرآن عناد دارد؛ تمام فعالیت‌های دنیای غرب در چند صد سال اخیر حول معنویت‌زدایی و دین‌زدایی بوده است. امام خمینی(ره) درباره کتاب آیات شیطانی فرمودند «باید ببینیم دولت و حکومت‌های اسلامی با این فاجعه بزرگ چه برخوردی می‌کنند. این اقدام اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و از امروز تا همیشه تاریخ است؛ اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارها در آستین دارد.»
وی افزود: امام راحل آن‌روز نویسنده این کتاب را مهدورالدم اعلام و یک شوک وارد کرده و غیرت‌ها را به‌جوش آوردند؛ و بالاخره آن مرد پلید نتوانست جان سالم از این میدان بیرون ببرد و با داشتن مراقبت‌های بسیار، سیلی خورد و جهنمش از همین دنیا شروع شد.
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: اهانت به قرآن کریم در آمریکا، انگلیس، هلند، بلژیک و آلمان صورت گرفته بود و اخیرا در سوئد تکرار می‌شود و برخی افراد نادان و مزدبگیر می‌خواهند دولت‌های غربی را از این جنایت هولناک مبرا کنند و بگویند اینها تندرو هستند و ربطی به حکومت‌ها ندارد. در حالی‌که هشدار امام(ره) فقط برای حکم قتل سلمان رشدی نبود و می‌خواست بگوید این جریان استعماری است و دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارتگری‌های خود می‌دانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار کرد: امروز جریان مقابله با پیامبر اکرم(ص) و قرآن، همان استکبار آمریکا و انگلیس هستند که در عناد با اسلام نظیری ندارند و خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ما مسلمانان در این‌باره تکلیف داریم، خاطرنشان کرد: عزاداران امام حسین(ع) در ایران و سایر کشورها خود را زیر پرچم قرآن می‌بینند و خون امام حسین(ع) همان آیات قرآن است و از این کتاب شریف صیانت می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز این اقدام را یک توطئه خوانده و خواستار معرفی عامل اقدام به جهان اسلام و اعمال ‌اشدّ مجازات شدند. ایشان همچنین فرمودند مقابله با این هتک حرمت قرآن مورد اتفاق تمامی علمای اسلام است.
امام جمعه موقت تهران گفت: جوانان مسلمان باید فکری کنند تا اینها جرأت چنین جنایاتی را نداشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ دولت سوئد بداند که مقابل امت اسلام آرایش جنگی گرفته که موجب نفرت مسلمانان و بسیاری از دولت‌های اسلامی خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با‌ اشاره به اقامه عزای امام حسین(ع) در ایران و سایر کشورها علی‌رغم تبلیغات دشمن علیه این مناسک، اظهار کرد: امسال عزاداری‌های بی‌سابقه دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود. با اینکه دشمنان فراخوان داده بودند که «در هیئات حضور نداشته باشید و لباس مشکی نپوشید» و انواع تبلیغات را علیه عزاداری خرج کردند ولی به کوری چشم‌شان عزاداری‌ها در ایران و سایر کشورها نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.
وی گفت: ملت ایران در مقابله با استکبار مدال افتخار دارند و سال به سال در این جهت عمیق‌تر در میدان بوده و مایه افتخار هستند.
امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به روز بزرگداشت مدافعان حرم بیان کرد: مدافعان حرم و شهید عزت‌ساز ما سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابل تشکیل داعش و بنای آنها بر تخریب قبور ائمه اطهار(ع) که مقدمه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود، برخورد سنگینی کرده و مهم‌ترین توطئه جهانی را خنثی کردند. این عزیزان به تأمین امنیت جهانی پرداختند و این فتنه مقدمه‌ای بود که یک مُشت وحشی را مسلح کرده بودند تا برای همه‌ دنیا ناامنی ایجاد کنند. مدافعان حرم امنیت را برای ایران تأمین و تثبیت کرده، از حرم‌ها حفاظت نموده و برای جهانیان، حتی سازندگان داعش امنیت را برقرار کردند.
جهاد دانشگاهی مبدأ فرهنگ خط‌شکنی در علوم جدید است
دکتر حسن مسلمی نائینی، رئیس‌ جهاد دانشگاهی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی 
(۱۶ مرداد) گفت: در چهل و چهارمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مولود مبارک انقلاب و جزو معدود رویش‌های اصلی انقلاب است، هستیم. نهادی که از ابتدای فعالیت در سال ۱۳۵۹ همواره مصمم بوده تا با اعتماد به جوانان و تکیه بر مدیریت جهادی الهام گرفته از ایران اسلامی در راه عزت و پیشرفت دانش‌بنیان کشور قدم بردارد.
به گزارش ایرنا، وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند به نظر من جهاد دانشگاهی فقط یک نهاد نیست بلکه یک فرهنگ است. یک سمت‌گیری و حرکت است. هر چه بتوانیم ما این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم و آن را پایدار و استوار کنیم، کشور را به سمت سربلندی، عزت و استقلال حقیقی بیشتر از پیش برده‌ایم.
مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: این نهاد مبدا فرهنگ خودباوری ملی و خط شکنی در علوم جدید و توسعه آن در کشور، فرهنگ ‌اشاعه علم نافع و تحقیقات کاربردی، فرهنگ اعتماد به جوانان، فرهنگ تلفیق علم و ایمان، فرهنگ تلاش جهادگونه، عالمانه و فرهنگ ما می‌توانیم، فرهنگ نوآوری و عزت‌آفرینی، پویا، شادی‌آفرین و امیدبخش است.
رئیس‌ جهاد دانشگاهی در خصوص خدمات گذشته این نهاد نیز تاکید کرد: جهاد دانشگاهی خدمات متعددی داشته است که از جمله ثمرات انسانی آن تربیت دانشمندی عالم و با هوشی سرشار، نخبه‌ای برجسته، مدیری توانا، متعهد، با اخلاص، مومن و محققی خستگی ناپذیر مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی موسس و بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان است. 
این پژوهشگاه در ارائه هر چه بهتر خدمات درمان ناباروری به جامعه و دستاوردهای بزرگ و ملی آن نظیر تولید، تکثیر و انجماد نخستین سلول‌های بنیادی جنینی در کشور و تحقیق گسترده در زمینه سلول‌های درمانی بیماری‌های مختلف از قبیل ضایعه قرنیه و عوارض سکته قلبی، راه‌اندازی نخستین بانک خونی بند ناف کشور و پیگیری طرح توسعه نخستین جانوران شبیه‌سازی شده در خاورمیانه موفق بوده است.
وی گفت: بیش از ۵۰ هزار نوزاد در مراکز درمانی جهاد دانشگاهی در سه دهه گذشته متولد شده است که باعث خوشحالی خانواده‌ها و مردم شده است و از شکستن پیوند بسیاری از خانواده‌ها جلوگیری کرده است.
مسلمی نائینی همچنین تاکید کرد: سالیانه هزاران زوج خارجی به مراکز مختلف درمانی ناباروری جهاد دانشگاهی در شهرهای مختلف مراجعه می‌کنند و حتی تعداد زیادی از ایرانیان که سال‌ها در خارج از کشور مقیم هستند و همچنین مسلمانان خارجی برای درمان به درمانگاه‌های جهاد دانشگاهی مراجعه می‌کنند.
به گفته رئیس ‌جهاد دانشگاهی پژوهشگاه رویان دارای رتبه‌های ممتاز در جوامع علمی و بین‌المللی بوده و دانشمندان و متخصصان جامعه علمی دنیا اقرار به توانمندی جوانان کشورمان کرده‌اند. همچنین مرحوم دکتر آشتیانی احیاگر حرکت نو، روشی جهادگونه و دانش‌بنیان، مدیریت جهادی، پیگیری خستگی‌ناپذیر و امیدوار در جهاد دانشگاهی و کشور بود.
مسلمی نائینی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی بیش از ۱۰۰ شهید به انقلاب در زمان جنگ تقدیم کرده است که در ۲۸ دی ماه سال ۱۳۶۵ رژیم بعثی عراق کارگاه جهاد دانشگاهی در دانشگاه تبریز را بمباران کرد و ۲۲ نفر از همکاران ما به شهادت رسیدند.