به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 3,985
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 11,653
بازدید ماه: 32,623
بازدید کل: 23,694,445
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۵۸ - امام جمعه یزد: نقشه‌های دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن واقعه عاشورا نقش برآب شد/ خطیب جمعه شیراز: ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
امام جمعه یزد:
 نقشه‌های دشمنان اسلام
برای کمرنگ کردن واقعه عاشورا نقش برآب شد 
۱۴۰۲/۰۵/۱۴

آیت الله ناصری: دولت و مجلس رفع مشکل مسکن و گرانی را در اولویت قرار دهند |  پایگاه خبری جماران

آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه خداوند برای زندگی انسان برنامه سعادت تعیین کرده است، اظهار داشت: همه ما باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم بنابراین باید تلاش کنیم در مسیر تقوا، اطاعت خدا، خدمت به جامعه و خوبی‌ها حرکت کنیم.
وی عنوان کرد: خوب زیستن و زیست مؤمنانه و با تقوا باید سرلوحه همه مؤمنان باشد تا بتوانیم همه با هم مسیر کمال را طی کنیم.
آیت‌الله ناصری تصریح کرد: انسان با تقوا هم به خود و هم به جامعه، هم به دنیا و آخرت خود و هم دنیا و آخرت دیگران نفع می‌رساند.
خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداوند تاکید کرده که مبادا کمک کار گناهکاران باشید، افزود: مبادا کاری کنیم که دشمنان از ما در راستای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند و همه باید در این زمینه هوشیار باشیم.
آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه نباید همراه و یار گناهکاران و دشمنان اسلام باشیم، بیان کرد: در دنیای امروز که دروغ و فریب در رسانه‌های معاند بیداد می‌کند و با ایجاد ناامیدی و سستی در جامعه به دنبال ناتوان کردن جامعه هستند، باید مراقبت کنیم که به دشمن کمک نکنیم.
امام جمعه یزد با بیان اینکه شیطان‌صفتان و دنیای استکبار با مسلمین دشمن هستند، تصریح کرد: مبادا که عمل و حرف ما به نحوی باشد که به نفع دشمن باشد و در این مسیر باید بصیرت داشته باشیم و با چشم باز حرکت کنیم و بفهمیم که دنباله‌رو چه کسی هستیم.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش کرده تا در همه ابعاد زندگی ما نفوذ کند و زندگی ما را به سمت خواسته‌های خود سبک و سیاق دهد، افزود: سگ‌پروری و حیوان‌پروری از جمله این موارد است که باید مراقب باشیم در مسیر خواست دشمن قدم برنداریم زیرا دشمن به دنبال متلاشی کردن بنیان خانواده و متوقف کردن نسل مسلمین است.
آیت‌الله ناصری تصریح کرد: عده‌ای دوست دارند در جامعه گناه ترویج دهند و به قرآن دهن‌کجی کنند که این افراد در واقع ‌اشاعه فحشاء و کمک به بدی‌ها می‌کنند و قرآن تاکید کرده که به اینها کمک نکنید.
وی با ‌اشاره به تشکیل محفل‌های شبانه در برخی کافه‌های زیرزمینی عنوان کرد: مسئولان در این زمینه ورود کنند و زمینه معصیت را از جامعه برچینند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه برخی والدین نسبت به فرزندان خود بی‌توجه هستند اظهار داشت: برخی زنان و دختران جامعه ما فریب دشمن را خورده‌اند و حجاب از سر برداشته‌اند درحالی‌که حجاب دستور قرآن و اسلام است و وظیفه والدین است که فرزندان را امر به معروف و نهی از منکر کنند.
آیت‌الله ناصری تاکید کرد: کسانی که دوست دارند فحشا در بین مسلمانان را ‌اشاعه دهند، عذاب دردناکی در دنیا و آخرت در انتظار آنهاست و این هشدار قرآن است.
وی تصریح کرد: کسی که ‌اشاعه فحشا می‌کند، خدا او را در دنیا و آخرت رها نمی‌کند و این افراد باید تاوان گناهان خود و گناهانی که در جامعه ترویج داده‌اند را بدهند.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد و فحشا و برای اقامه عدل و داد و ایجاد حاکمیت الهی شهید شد، اظهار داشت: از خود بپرسیم که اگر امروز در مسیر دشمن حرکت کنیم و ‌اشاعه فحشا داشته باشیم، دوست امام حسین(ع) هستیم یا در زمره دشمنانش هستیم.
آیت‌الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با‌ اشاره به افرادی که به قرآن هتک حرمت می‌کنند و قرآن آتش می‌زنند، افزود: آنها می‌دانند که قرآن چقدر در روح انسان‌ها سازنده و چقدر تربیت‌کننده است به همین دلیل از آن می‌هراسند و دست به چنین اقدامات نابخردانه‌ای می‌زنند.
وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما در مسیر تکامل قرار بگیریم، افزود: دشمن می‌خواهد ما را عقب نگه دارد اما با این اقدامات باید تلاش کنیم تا قرآن را بیشتر از هر زمان دیگری در ابعاد مختلف زندگی خود وارد کرده و از فرامین آن استفاده کنیم.
آیت‌الله ناصری همچنین با ‌اشاره به آیاتی از سوره انفال عنوان کرد: در آیاتی از این سوره، به پرهیز مسلمانان از خیانت به خدا و پیامبرش تاکید شده و کسی که قرآن را آتش می‌زند، قطعا خیانت می‌کند از سوی دیگر نخواندن قرآن و عمل نکردن به آن یا سوءاستفاده و تحریف قرآن نیز خائن به خدا است و کسی که سخن پیامبر را تحریف می‌کند، به پیامبر خود خیانت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه باید از خیانت به امانات خدا و پیامبر نیز پرهیز کنیم، اظهار داشت: دین، قرآن، فرزند، سلامتی، ائمه اطهار(ع)، همه و همه امانت هستند و خدا در قرآن بر پرهیز از خیانت به این امانات تاکید کرده است.
آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه فرزندان نیز امانت هستند، عنوان کرد: اینکه معلمی ذهن دانش‌آموز خود را منحرف و از خدا دور کند، یا اگر پدر و مادری فرزند خود را درست تربیت نکند یا او را رها کند، به امانت الهی خیانت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز نهضت امام حسین(ع) و این انقلاب اسلامی در دست ما امانت است، افزود: اگر در مسیر این نهضت و انقلاب حرکت نکنیم، خیانت کرده‌ایم.
امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم یزد در ماه محرم محافل و مراسم بسیار خوبی برگزار کردند و همه در این مسیر همراهی و همکاری کردند، اظهار داشت: عده‌ای می‌خواستند، چهره امام حسین(ع) را کمرنگ کنند و از چند ماه پیش نیز این اقدام خود را آغاز کردند اما به هدف خود نرسیدند زیرا مردم در مسیر امام حسین(ع) حرکت کردند و حاضر نشدند به آرمان‌های سیدالشهداء خیانت کنند و بهتر از هر زمان دیگری در مراسم حضور یافتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی بر لزوم نقش‌آفرینی این نهاد در جذب دانشجویان و افراد نخبه تاکید کرد.
آیت‌الله ناصری همچنین روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاری مسئله مهمی است و تبیین درست واقعیات، برملا کردن دروغ‌های دشمن همه از نقش‌های مهم خبرنگاران است.
 
خطیب جمعه شیراز: 
 تذکر لسانی واجب شرعی و وظیفه مردم است  

آیت الله دژکام� نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان شد- اخبار فارس -  اخبار استانها تسنیم | Tasnim

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز به موضوع نارنجستان قوام شیراز ‌اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله اول قضیه ناراحت‌کننده و بسیار دلخراشی بود که متاسفانه در نارنجستان قوام پیش آمد و یک بانوی محترمه محجبه از دست یک نامحرم  کتک خورد.
وی افزود: عمق این قضیه را که با دل ما چه می‌کند اگر بخواهم بگویم شما را یاد روضه‌ای می‌اندازد و ما این کتک خوردن برایمان خیلی سنگین است و گفت «سیلی زدی به فاطمه دستت شکسته باد ... سیلی زدن مقابل چشم پسر چرا»، شنیده‌ام همراه بانوی محترم دختر خانم ایشان هم بوده و مقابل بچه چرا مادرش را زده است؟
امام جمعه شیراز ادامه داد: هر تحلیلی بر ابعاد قضیه ممکن است و چیزی پیش آمده و نیامده را کنار بگذارید آنچه که رنج‌آور است این است که همیشه می‌گوییم زورت به زن می‌رسد و این رنج است، رنج‌آورتر اینکه برای توجیه خود حیثیت یک مجموعه ارزشمند را زیر سؤال می‌برد و این جرم دیگری است و جرم بزرگی است.
دژکام افزود: برخی از مجموعه‌های ما مرتب شهید می‌دهند و از آن طرف دشمن هم مرتب لجن‌پراکنی می‌کند و یک نفر با یک رفتار ناشایست حیثیت یک مجموعه بزرگ را در جامعه زیر سؤال ببرد، اینها هر کدام یک درد و رنج مفصل است که نه وقت است و نه مصلحت می‌دانم که ابعاد این قضیه را از حیث رنج‌آور بودنش برای جامعه دینی بیان کنم.
وی تاکید کرد: در رابطه با این اتفاق دیروز به تفصیل به شخص رئیس‌جمهور توضیح دادم که ایشان هم ناراحت شدند و فرمودند پیگیری کنید تا نتیجه مناسب برای آرامش قلب مومنین ایجاد شود.
خطیب جمعه شیراز اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب هم تصریحا فرمودند جنگ ترکیبی است یعنی شیطان همه ابزار و قوایش را به میدان آورده است و در این عرصه جنگ ترکیبی ما باید فرماندهی میدان جنگ فرهنگی و اجتماعی را خیلی دقیق انجام دهیم تا به نتیجه برسیم.
امام جمعه شیراز همچنین توضیح داد: بنده ۹ ماه پیش گفتم که یک قسمت این کار به عهده خود مردم است و غیر از حضور مردمی هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این منکرات را بگیرد، اگر می‌خواهیم جلوی منکر گرفته شود یک قسمت وظیفه مردم است و این موضوع را مطابق رساله امام و بیانات رهبر معظم انقلاب گفتم که رهبری فرمودند تذکر لسانی وظیفه همگانی است و اگر تنها شدید عرصه جنگ را خواهید باخت.
آیت‌الله دژکام گفت: بنده از اولین لحظات پیگیر این قضیه بودم و اول از مردم تشکر کردم چون عده قابل توجهی از مردم وظیفه خود را درست انجام دادند یعنی امر به معروف و نهی از منکر لسانی.
اگر تمام قوای مجموعه‌های مختلف پای کار بیایند این از عهده مردم ساقط نمی‌شود و این شرعا واجب است و رهبر معظم هم فرمودند وظیفه عموم مردم است که لسانی تذکر دهند. قید کار را هم عرض می‌کنم که کسی وارد اقدام غیر از تذکر لسانی نشود و آنجا مسئول دارد.
وی با بیان نکته دوم که حضور شما مردم که بسیار حضور بصیرانه، قوی و به موقع بوده اضافه کرد: این حضور بصیرانه باید استمرار پیدا کند نه اینکه یک لحظه حرفی زدیم و رفتیم بلکه استمرار حضور باید برنامه‌ریزی داشته باشد. مساجد، محافل و مراکز دینی بایستی روی حضور مردمی برنامه‌ریزی کنند. شورای هماهنگی تبلیغات، سازمان تبلیغات و... باید در این زمینه‌ها کار کنیم حالا ممکن است بگوییم در حیطه وظایفشان هست یا نیست ولی اصل کار این است که می‌خواهیم دینمان به صورت عملیاتی در جامعه اجرا شود پس همه باید کمک دهند و ضمن تقدیر و تشکر از همه مراکز باید روی تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر لسانی به صورت ویژه کار کنند.
او ادامه داد: بحث بعدی این است که ماجرایی که‌ واقع شده است ابعادی از نظر جرم و گناه دارد و این‌کار وظیفه مجموعه دادگستری و دستگاه‌های اجرایی است، اینکه دشمن می‌خواهد و تعمد دارد که در این ‌طور مواقع مردم را به رفتارهای غیرقانونی وادار کند و بنده پیام دادم که مسئولین در چهارچوب قانون به این مسائل رسیدگی کنند. رسانه دشمن ایران اینترنشنال دوست شما نیست و برمی‌گردد در چهارچوب قانونش را حذف می‌کند چون دلشان می‌خواهد در کشور ما هرج و مرج شود.
وی افزود: هر کس بخواهد هرج و مرج کند و از چهارچوب اقدام قانونی خارج شود به نظام خیانت می‌کند، در عرصه جنگ ترکیبی برخی‌ها نادانسته برای دشمن کار می‌کنند و آن کسی است که قانون‌شکنی می‌کند، خیر در چهارچوب قانون؛ همه چیز باید در چهارچوب قانون انجام شود.
دژکام گفت: از طرف دیگر استدعا داریم و جداً می‌خواهیم که ‌مسئولین قانونی این پرونده را مشمول زمان نکنند و امروز این موضوع در فضای رسانه‌ای کشور طرح شده است و برای بررسی چقدر وقت می‌خواهد؟ مدت معقول برای بررسی قضیه باشد اما اینکه بیفتد پشت دل نه؛ ظاهرا مسئولین در مصاحبه‌ها اعلام کردند که به صورت فوری و خارج از نوبت بررسی می‌شود و ما منتظر هستیم.
وی همچنین تاکید کرد: مسئله دیگر این است که دستگاه محترمی که این فرد خطاکار خود را وابسته به آن می‌داند باید پیگیر باشند که چرا یک نفر از جایگاه خودش باید سوءاستفاده کند؟ فرماندهی محترم مجموعه گفته بازرسی مجموعه قضیه را بررسی می‌کند که هم متشکریم و هم می‌خواهیم که این کار زود نتیجه‌اش را نشان دهد و کاری نکنیم مردمی که این‌قدر شهید داده‌اند احساس کنند نسبت به ارزش‌های دینی که بچه‌هایشان کشته شدند برخی‌ها بی‌تفاوت هستند و خیلی برایشان مهم نیست.
وی افزود: این قضیه باید پیگیری شود و ما هم دنبال این مسئله را خواهیم گرفت که هر چه بگذرد مشمول مرور زمان نخواهد شد و حواس همه جمع باشد، دیده‌اید بنده آرام هستم اما یک جرم علنی و حرمت‌شکنی این‌گونه انجام شود و هیچ واکنشی نشان داده نشود و مشمول مرور زمان شود را بنده به هیچ‌وجه رضایت نخواهم داد.
عظمتی که شما آفریدید بنده مطمئن هستم امام زمان(عج) جاهایی که در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی رنج می‌برید همراه شماست و دعای امام زمان(عج) پشت سرتان است.