به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,795
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,454
بازدید ماه: 51,424
بازدید کل: 23,713,245
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


۱۷۶- با حضور رئیس ‌قوه قضائیه: مراسم تودیع و معارفه رئیس ‌دیوان عالی و دادستان کل کشور برگزار شد ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
با حضور رئیس ‌قوه قضائیه:
مراسم تودیع و معارفه رئیس ‌دیوان عالی و دادستان کل کشور برگزار شد
   ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
دیوان عالی کشور

روزنامه کیهان - مراسم تودیع و معارفه رئیس ‌دیوان عالی و دادستان کل کشور  برگزار شد - صاحب‌خبر

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، مطابق اصل ۱۶۲ قانون اساسی، انتصاب رئیس‌دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور از سوی رئیس‌قوه قضائیه باید از میان مجتهدان عادل و آگاه به امور قضایی، با مشورت قضات دیوان عالی کشور صورت گیرد؛ در دوره‌های پیشین در راستای اجرای اصل ۱۶۲، شیوه‌های مختلفی برای مشورت‌گیری از قضات دیوان عالی اتخاذ می‌شد؛ در این دوره در یک اقدام بدیع، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در روز سوم مرداد در جمع تمامی قضات دیوان عالی حاضر شد تا همه آنها را طرف مشورت قرار دهد و نظرخواهی را از آنها به عمل آورد.
بر همین اساس، دیروز یکشنبه (۱۵ مرداد)، طی مراسمی با حضور مقامات قضایی و کشوری و لشکری، رئیس‌قوه قضائیه پس از مشورت و اخذ نظر از تمامی قضات دیوان عالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری را به سمت ریاست این دیوان منصوب کرد.
همچنین با نظر مشورتی قضات دیوان عالی و حکم رئیس‌قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد که تاکنون عهده‌دار ریاست دادگاه انتظامی قضات بود، جایگزین حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری در سمت دادستان کل کشور شد. در این مراسم از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی‌مقدم در سمت ریاست دیوان عالی کشور نیز تقدیر به عمل آمد و وی به عنوان مشاور عالی رئیس‌قوه قضائیه منصوب شد. رئیس ‌قوه قضائیه در این مراسم با بیان اینکه مأموریت‌های قوه قضائیه و ملزومات عملیاتی‌‌سازی این مأموریت‌ها، از امور بسیار خطیر و مهم است، گفت: تحقق عدالت که از جمله مأموریت‌های قوه قضائیه است، صبر و تدبیر و روحیه جهادی و همدلی و همفکری می‌طلبد؛ اگر بخواهیم به تنهایی و با فکر واحد، ماموریت‌های امر قضا را اجرایی کنیم، کار مشکل و سخت می‌شود؛ همفکری و همدلی با همه ارکان نظام از ضروریات است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: اگر نتوانیم مسائل زمان را درست بفهمیم و نحوه مواجهه صحیح با آنها را دریابیم و نتوانیم اولویت‌ها را درک کنیم ممکن است فرصت‌ها را از دست بدهیم.
وی بیان داشت: چنانچه بخواهیم در این کشتی نجات به مقصد نهایی برسیم باید تمام حواس و توجه‌مان به دستورات و اوامر، ولی فقیه باشد؛ ولی فقیهی که با جامعیت و تدبیر و اخلاص، سکان‌دار کشتی انقلاب است.
ما موظف و مکلف به تعقیب و مجازات کسانی هستیم که ارزش‌های الهی را زیر پا می‌گذارند
رئیس‌دستگاه قضا اظهارداشت: ما در قوه قضائیه موظف و مکلف به تحقق و گسترش عدالت و احیاء حقوق عامه و تعقیب و مجازات مجرمین و کسانی هستیم که ارزش‌های الهی را زیر پا می‌گذارند و امنیت مردم را به هم می‌زنند و اموال بیت‌المال را به یغما می‌برند؛ کسانی که هم فاسدند و هم فساد می‌کنند. علاوه‌بر این‌ها، ما موظف به تلاش در جهت اصلاح مجرمین نیز هستیم. محسنی اژه‌ای تاکید کرد: ما در قوه قضائیه از حقوقی که مرتبط به عموم مردم است، حفاظت و حراست می‌کنیم و حامی آزادی‌های مشروع مردم هستیم؛ مقوله آزادی‌های مشروع، در زمره مواردی است که به لحاظ مفهومی و مصداقی، نیاز به، به‌روزرسانی دارد.