به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,612
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,271
بازدید ماه: 51,241
بازدید کل: 23,713,062
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


۱۷۷- رئیس‌قوه قضائیه در بیست و سومین سفر استانی : حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های تولیدی استان فارس ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
رئیس‌قوه قضائیه در بیست و سومین سفر استانی :
حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های تولیدی استان فارس
   ۱۴۰۲/۰۵/۱۶

بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از کارخانه روغن‌ نباتی شیراز و  کارخانه صنایع مخابراتی راه دور‌ ایران (ITI) / حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های  تولیدی استان فارس در راستای تحقق شعار سال

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در بدو ورود به فرودگاه شیراز گفت: در جریان سفر به استان فارس تلاش خواهیم کرد تا مسائل و مشکلات مرتبط با واحد‌های قضایی استان را برطرف کنیم. رئیس ‌دستگاه قضا بیان داشت: حل مسائل مرتبط با بنگاه‌های تولیدی استان فارس در راستای تحقق شعار سال و کمک به دولت در این جهت، از اهداف این سفر استانی است؛ بر همین اساس گزارش‌هایی پیرامون بخشی از مشکلات واحد‌های تولیدی استان فارس به دولت ارائه شد و دولت نیز موضوع را اجابت کرد و هیئت‌هایی را طی مدت اخیر به منظور رفع موانع تولیدی به این استان اعزام کرد. محسنی اژه‌ای ادامه داد: در جریان این سفر تلاش خواهیم کرد مسائل مربوط به حوزه ثبت اسناد استان را مرتفع کنیم. همچنین در راستای مسائل محیط زیستی استان نیز آن مقدار که دستگاه قضایی می‌تواند کمک‌رسان باشد، اهتمام خواهیم داشت، همچنین تمهید مقدمات برای رفع آن دسته از مسائل حقوقی و قضایی به ویژه در حوزه اطاله دادرسی‌ها و رسیدگی به پرونده‌هایی که دارای شاکیان زیاد هستند، مدنظر خواهد بود. محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان فارس، در راستای بازدید‌های میدانی خود از بنگاه‌های تولیدی در جهت حمایت از رشد تولید، در کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) در شیراز حضور یافت. در جریان این بازدید مقدمات برای احیا کامل تولید و ‌اشتغال در یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید فارس پس از تعطیلی ۱۷ ساله با حضور رئیس‌قوه قضائیه انجام شد. کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) از حدود ۱۷ سال پیش به‌دلیل واگذاری به افراد فاقد اهلیت و تخصص و در نتیجه سوءمدیریت، با مشکل عدم نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و در نتیجه تعطیلی و رکود کامل مواجه شده بود؛ اکنون با مساعدت بخش‌های ذی‌ربط از جمله دادگستری استان فارس، امکان تسویه بدهی کارخانه آی‌تی‌آی و تعیین مالکیت آن با مشارکت بانک عامل فراهم آمده است؛ امری که سبب تسهیل سرمایه‌گذاری و احیای کارخانه و بازگشت به کار بیش از ۲ هزار نفر به طور مستقیم به چرخه ‌اشتغال خواهد شد.
رئیس‌ دستگاه قضا همچنین در جریان سفر به استان فارس، در راستای کمک دستگاه قضایی به رشد تولید و رفع موانع تولید، از کارخانه روغن نباتی شیراز که طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است، بازدید به عمل آورد. کارخانه روغن نباتی شیراز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین واحد‌های تولیدی کشور، در جریان واگذاری‌های غیراصولی و خارج از ضابطه، به دلیل سوءمدیریت، با مشکلات اقتصادی و بدهی مواجه شد. با ورود دستگاه قضایی، اقدامات ناظر بر جلوگیری از ورشکستگی، رکود، تعطیلی و ارتقاء تولید و ‌اشتغال در این کارخانه، در دستور کار قرار گرفت. مهم‌ترین وجه ورود دستگاه قضایی به رفع مسائل و مشکلات کارخانه روغن‌نباتی شیراز، تمهید مقدمات حقوقی و قضایی برای انتقال کارخانه مزبور به خارج از شهر و در منطقه ویژه اقتصادی، جهت صیانت از حقوق عامه و رفع مشکلات زیست‌محیطی است. در جریان بازدید رئیس‌عدلیه از کارخانه روغن نباتی شیراز، محسنی اژه‌ای با مالکان و سرمایه‌گذاران جدید این بنگاه تولیدی به گفت‌وگو پرداخت و در جریان جزئیات مسائل و مشکلات آنها به خصوص در حوزه‌های ناظر بر مسائل بانکی و همچنین انتقال و جابه‌جایی کارخانه به خارج از شهر قرار گرفت. دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان، نشست با اساتید و نخبگان جامعه پزشکی استان فارس و تحویل سند موقوفه بیمارستان نمازی به رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی استان، زیارت حرم حضرت احمد بن موسی‌(ع) «شاهچراغ» و ادای احترام به مقام شامخ شهدای جنایت تروریستی ۴ آبان ۱۴۰۱ از دیگر بخش‌های سفر استانی رئیس ‌قوه قضائیه به استان فارس بود.