به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,928
بازدید دیروز: 5,805
بازدید هفته: 30,587
بازدید ماه: 51,557
بازدید کل: 23,713,378
افراد آنلاین: 24
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۱۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 1 May 2024
الأربعاء ، ۲۲ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


۱۷۸- نزاع ‌طایفه‌ای ۴۰ ساله بین ۱۰۰ خانواده با وساطت رئیس‌قوه قضائیه منجر به صلح شد ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
در جریان سفر به استان فارس
نزاع ‌طایفه‌ای ۴۰ ساله بین ۱۰۰ خانواده با وساطت
رئیس‌قوه قضائیه منجر به صلح شد 
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

آخرین خبر | نزاع ۴۰ ساله ۲ طایفه با وساطت رئیس قوه قضاییه ختم به‌خیر شد

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، ظهر دیروز و در جریان سفر رئیس‌قوه قضائیه به استان فارس، با حضور و وساطت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، دو پرونده نزاع بین‌طایفه‌ای ۴۰ ساله بین ۱۰۰ خانواده به صلح و سازش منتهی شد.
این دو مورد نزاع میان‌طایفه‌ای در استان فارس، سبب پیدایش حدود ۳۰ فقره پرونده در محاکم قضایی این استان شده بود؛ بر همین اساس در نتیجه صلح و سازش ایجاد شده، تمامی این پرونده‌ها با رویکرد مصالحه‌آمیز و در اثر وساطت رئیس‌عدلیه مختومه شدند. یکی از این نزاع‌ها مربوط به شهرستان شیراز و نزاع دیگر مربوط به شهرستان داراب بوده است.
رئیس‌قوه قضائیه در جریان این مراسم، با ‌اشاره به سیاست و رویکرد عدلیه در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش گفت: ما در قوه قضائیه و مرکز توسعه حل اختلاف اهتمام و جهد داریم که با تدوین سازوکار‌های مشخص و سیاستگذاری و روشنگری، بیش از پیش از ظرفیت‌های گروه‌ها و اقشار مختلف مردمی، طوایف، هنرمندان و صاحبان نفوس و قلم و کلام در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و ایجاد مصالحه میان مردم بهره بگیریم.
آیین واگذاری ۵ هزار فقره سند رسمی املاک شهرستان بختگان با حضور رئیس‌دستگاه قضا
همچنین دیروز آیین واگذاری پنج هزار فقره سند رسمی املاک شهرستان بختگان با حضور رئیس‌دستگاه قضا، بابایی رئیس‌سازمان ثبت اسناد و املاک و تعدادی از اهالی و مردم شهرستان بختگان و شهر آباده طشک برگزار شد.
در جریان این آیین، به صورت نمادین تعدادی از اسناد رسمی املاک شهر آباده طشک توسط رئیس‌قوه قضائیه به صاحبان آنها تحویل داده شد‌‌.
رئیس‌دستگاه قضا در جریان این آیین با بیان اینکه عزم قوای سه گانه برای رفع مشکلات مردم جزم است، گفت: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و نباید در عمل به وعده‌های ما تاخیر وجود داشته باشد.
اختصاص۴۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی استان فارس
محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان فارس گفت: در جریان سفر به استان فارس، مصوب شد که بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز و مراجع قضایی این استان تا پایان سال مالی جاری تخصیص پیدا کند.
رئیس‌عدلیه با ‌اشاره به نیاز‌های دادگستری استان فارس در زمینه تامین کادر اداری و قضایی گفت: با توجه به اینکه مجموعه قضایی استان فارس نیازمند نیروی کارمند می‌باشد، مقرر شده که ۳۵۰ نیروی کارمند طی سال جاری در دستگاه قضایی این استان شروع به فعالیت کنند؛ روند تزریق این نیرو‌ها به مجموعه قضایی استان فارس از ابتدای سال جاری آغاز شده است. از سوی دیگر تلاش خواهد شد نیاز‌های این مجموعه در زمینه تامین کادر قضایی نیز برطرف شود.
وی با ‌اشاره به بازدید‌های خود از کارخانه‌های روغن نباتی شیراز و صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) نیز اظهار داشت: در نتیجه اقدامات اثربخش مجموعه قضایی استان فارس و همچنین عملکرد مؤثر دولت، بخش‌هایی از مشکلات این دو کارخانه برطرف و روند تولید در آنها احیا شده ولیکن همچنان این دو کارخانه با مشکلاتی رو‌به‌رو هستند و ما در دستگاه قضایی، تلاش برای حل مشکلات و مسائل این بنگاه‌های تولیدی را در دستور کار داریم.
رئیس‌دستگاه قضا بیان داشت: همچنین ۴۲ نفر از اولیای دم در این استان که حق قصاص داشتند، در نتیجه صلح و سازش از حق خود گذشتند.
دیدار با آرتین
محسنی اژه‌ای همچنین در جریان سفر به استان فارس، در فضایی صمیمی با «آرتین سرایداران» کودک بازمانده از جنایت تروریستی ۴ آبان ۱۴۰۱ در حرم حضرت احمد بن موسی(ع) و خواهر وی دیدار و گفت‌وگو کرد.