به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 320
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 7,988
بازدید ماه: 28,958
بازدید کل: 23,690,780
افراد آنلاین: 12
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۶۰ - حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران: کسانی که دانش حکمرانی دارند به صحنه انتخابات ورود کنند ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
حجت‌الاسلام  ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران:
کسانی که دانش حکمرانی دارند به صحنه انتخابات ورود کنند
   ۱۴۰۲/۰۵/۲۰

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران - ایسنا

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: در یک فاصله کوتاهی در مسیر حرکت امام حسین‌(ع) از مکه به کوفه انقلاب عظیمی رخ داد. یک مکتب فکری و سیاسی مبتنی بر بصیرت، دانش و معرفت تا مرز شهادت شکل گرفت.
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: به واسطه مدرسه عاشورا است که امروز سوریه از چنگال آمریکا خارج شده است. این مدرسه‌ای است که یمن را به نماد مقاومت تبدیل کرده است.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد، به سخنی از شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه بازیگری شکست خورده و منفعل بود، ‌اشاره کرد و افزود: این مردان عاشورایی رژیمی را که با تهدید، امنیت خود را خلق کرده بود، به شکست وادار کردند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد بیان داشت: مدرسه عاشورایی است که جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی را خلق می‌کند. این مدرسه است که شهید سردار سلیمانی‌ها و شهدای دفاع مقدس را تربیت کرده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: در مقابل، رژیم شکست خورده صهیونیستی می‌گوید حزب‌الله پس از جنگ مورد توجه جهان اسلام قرار گرفت. ملت‌ها به تحسین او قیام کردند. ۴ میلیون لبنانی نماد عزت و افتخار جهان عرب شدند که اینها به برکت مدرسه عاشوراست.
وی خاطرنشان کرد: اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی نبود و دفاع مقدس به نماد اقتدار ایران تبدیل نمی‌شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با تبریک راهیابی ملی‌پوشان نوجوان ایرانی به دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقه والیبال قهرمانی نوجوانان جهان، گفت: این موفقیت تحسین‌برانگیز در عرصه مسابقات جهانی حکایت از مدیریت شایسته مدیران ارشد حوزه ورزش کشور دارد.
امام جمعه موقت تهران با‌اشاره به آغاز مرحله اول ثبت‌نام انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، افزود: نظام سیاسی مبتنی بر اصول و مبانی وحیانی بر اراده ملت تربیت‌یافته مدرسه قرآن و عترت استوار است. اگر این پیوند بین نظام و ملت نبود، قطعاً ما امروز در این موقعیت نبودیم.
وی تأکید کرد: در متن نظام اسلامی، مردمسالاری نهادینه شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فاصله نزدیک به یک سال انتخابات، در فروردین سال جاری در دیدار مسئولین نظام، راهبرد جمهوری اسلامی را در انتخابات پیش رو تبیین فرمودند و بر چند اصل کلیدی و محوری تأکید کردند که یکی از آن‌ها، رابطه قدرت و مردمسالاری است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه رهبر انقلاب تأکید داشتند که قدرت، برآمده از اراده مردم است، خاطرنشان کرد: انتخابات آیینه حضور سیاسی و ایفای نقش اجتماعی مردم است.
امام جمعه موقت تهران ضمن اینکه انتخابات را مظهر حاکمیت ملت و حضور مردم در عرصه مهم اداره کشور دانست، گفت: رهبر انقلاب فرمودند انتخابات بر ۴ راهبرد محوری مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت استوار است و مسئولین نظام را به تبیین این راهبردها دعوت کردند.
وی اضافه کرد: در راهبرد سلامت، همه سیاستمداران منصف اذعان دارند که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه دارای کارنامه بسیار درخشانی است.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد ادامه داد: با این همه سکاندار نظام بر اهتمام این راهبرد اعتمادآفرین که از مهم‌ترین ارکان افزایش سرمایه اجتماعی و اقتدار سیاسی در نظام مردم‌سالاری دینی است، تأکید می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران همچنین به راهبرد مشارکت در انتخابات ‌اشاره و تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام استبدادی و تدوین قانون اساسی، راه برای مشارکت ملت بزرگ ایران و اداره کشور به دست توانای ملت گشوده شد.
وی با تأکید بر اینکه این استقلال و اقتدار بدون تردید نتیجه مردمسالاری جمهوری اسلامی است، به تأثیر انقلاب اسلامی در رویارویی با استکبار در چپاول منابع و نفت کشورهای منطقه ‌اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها سخنان بدون کمترین پشتوانه اخلاقی و علمی سفیر انگلستان را شنیدید؛ این عناصر منحرف که از جنایات بریتانیا اطلاع دارند، سخنان موهوم را بر زبان می‌آورند در حالی که با آمریکا و دیگر کشورها برای به دست آوردن نفت کشورهای منطقه خاورمیانه با یکدیگر درگیری دارند.
انقلاب اسلامی همه کشورهای منطقه را از حلقوم آمریکا خارج کرده است
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه انقلاب اسلامی همه کشورهای منطقه را از حلقوم آمریکا خارج کرده است، گفت: راه افزایش قدرت و اقتدار ملی در مقابل زیاده‌خواهان، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است.
وی تأکید کرد: کسانی که دانش حکمرانی دارند و برای مشکلاتی چون تورم، پس‌انداز منابع ملی و مصارف ذخایر ارزی برای توسعه کشور برنامه دارند، باید برای ورود به صحنه انتخابات آماده‌باشند و پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس را انجام دهند.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تورم ریشه در کسری بودجه کشور دارد، گفت: با اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور، می‌توان در مسیر اصلاح تورم قدم برداشت. باید منابع ملی را پس‌انداز و صندوق پس‌انداز ذخائر ارزی را به صندوقی قدرتمند تبدیل کرد.