به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,425
بازدید دیروز: 3,016
بازدید هفته: 9,501
بازدید ماه: 75,574
بازدید کل: 23,737,384
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 6 May 2024
الاثنين ، ۲۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۰۶ - هیئت پارلمانی ایران با سید حسن نصرالله دیدار و گفت‌وگو کرد ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
در جریان سفر به بیروت
هیئت پارلمانی ایران با سید حسن نصرالله دیدار و گفت‌وگو کرد
    ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

هیئت پارلمانی ایران با سید حسن نصرالله دیدار و گفتگو کرد - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

هیئت پارلمانی ایران به ریاست وحید جلال‌زاده، رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که به لبنان سفر کرده است، روز شنبه 21 مردادماه با «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.
 بر اساس بیانیه ستاد اطلاع‌رسانی حزب‌الله، آخرین تحولات و اوضاع لبنان، فلسطین و منطقه در این دیدار بررسی شد.
بررسی آخرین مسائل فلسطین در ملاقات با احزاب فلسطینی
هیئت پارلمانی ایران در سفر به لبنان همچنین با حضور در محل ساختمان جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت میزبان احزاب فلسطینی در لبنان بود.
در این دیدار دو طرف درباره موضوع فلسطین گفت‌وگو کردند و آخرین تحولات سرزمین فلسطین نیز بررسی شد.
مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و عباس گلرو، جواد کریمی قدوسی، حسن همتی و حسین نوش‌آبادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.
دیدار با رئیس‌کمیسیون روابط خارجی و مهاجران پارلمان لبنان
دیدار با «فادی علامه» رئیس‌ کمیسیون روابط خارجی و مهاجران پارلمان لبنان و برخی از اعضای این کمیسیون نیز از برنامه‌های هیئت ایرانی بود. در این دیدار، آخرین تحولات منطقه‌ای و همچنین راه‌های گسترش همکاری‌های پارلمانی ایران و لبنان بررسی شد. همچنین هیئت پارلمانی ایران در جریان سفر به بیروت با حضور در مقام روضه الشهیدین به مقام شامخ شهدای مقاومت و شهید عماد مغنیه ادای احترام کردند.
تأکید بر موضع اصولی ایران در حمایت از لبنان
وحید جلال‌زاده در جریان سفر هیئت پارلمانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به لبنان با نبیه بری، رئیس ‌مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن رایزنی درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، پیام دعوت محمدباقر قالیباف رئیس‌ مجلس شورای اسلامی ایران از همتای لبنانی را برای سفر به ایران به وی ابلاغ کرد.
جلال‌زاده و رئیس ‌مجلس لبنان در این دیدار وضعیت کلی لبنان، منطقه، روابط دوجانبه میان تهران و بیروت به‌ویژه در زمینه قانون‌گذاری را بررسی کردند.
پس از این دیدار، رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و با ‌اشاره به روابط مناسب و سازنده مجلس شورای اسلامی و مجلس نمایندگان لبنان، گفت: طبیعتاً از اهداف کلیدی که در سفر به لبنان به دنبال آن هستیم، همکاری با برادران لبنانی برای تحکیم روابط پارلمانی میان مجلس نمایندگان لبنان و مجلس شورای اسلامی ایران است.
وی با ‌اشاره به مذاکراتی که در این دیدار داشتند، افزود: دیدار مهم و سازنده‌ای داشتیم و این فرصت مناسبی در اختیار ما قرار داد تا در جریان دیدگاه‌ها و نظرات سازنده و مفید سیاسی و تحولات سیاسی در عرصه داخلی لبنان و منطقه‌ای قرار گیریم.
این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین افزود: ما با احترام به نقش سازنده مقاومت لبنان در قبال دشمن صهیونیستی و نقشه‌های شوم آن علیه منطقه و مردم آن نگاه می‌کنیم.
رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار با مقامات لبنان بار دیگر بر موضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از کشور لبنان در زمینه مقاومت، مقابله با دشمن اسرائیلی، حمایت از لبنان و مردم آن برای عبور از مشکلات سخت اقتصادی و مالی کنونی آن تأکید کردیم.
به گزارش فارس، در این دیدار مجتبی امانی سفیر ایران در بیروت و عباس گلرو، جواد کریمی قدوسی، حسن همتی و حسین نوش‌آبادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور داشتند.